- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Cum ajung oamenii de afaceri repede la intalniri? Cu taxi-elicopterul!

03 Aug, 00:01 • Redactia DailyBusiness
Intr-un trafic extrem de aglomerat, in care transportul rutier a devenit infernal, iar cel cu avionul este ineficient din cauza infrastructurii deficitare, elicopterele devin o optiune pentru oamenii de afaceri romani, nevoiti sa parcurga distante mari intr-un timp foarte scurt.
Cum ajung oamenii de afaceri repede la intalniri? Cu taxi-elicopterul!

„Sunt oameni de afaceri care au deschis capacitati de productie in special in mediul rural, unde terenul este ieftin, dar accesul este destul de dificil. Cum traficul rutier este cu adevarat sufocant, decat sa stai ore in sir pe drumurile nationale si sa faci surfing printre tiruri, daca ai bani, mai bine chemi elicopterul la tine la firma si zbori cu el direct la destinatie, in cel mai scurt timp”, a declarat, pentru DailyBusiness, Dragos Mihailescu, expert in aviatie.

Taxiul aerian, o varianta eficienta pentru business

Transportul aerian a devenit o afacere rentabila pentru firmele de turism.

Un astfel de furnizor este compania Dasson din Bucuresti, care ofera servicii de taxi aerian, avand o flota de doua elicoptere si doua avioane.

„Avem doua elicoptere inchiriate, unul de trei locuri, EC 120 B, si un altul de 8 locuri, special pentru segmentul business, 155 B. Efectuam transport aerian la cerere pentru clientii nostri la preturi in jurul a 980 euro/ora de zbor pentru cele cu trei locuri si 1.800 de euro pentru un elicopter cu opt locuri”, declara, pentru DailyBusiness, Dan Ene, directorul Dasson.

Oferta include inclusiv carburantul, pilotul, asigurarile si serviciile la bord. Astfel de oferte sunt tot mai prezente in piata, iar mai nou pe segmentul de turism. Printre companiile cele mai active din piata sunt TiriacAir sau Eurojet.

„Am avut solicitari de la diverse persoane particulare pentru transportul cu elicopterul in special in zonele de munte, dar si pe litoral. Clientul trebuie sa stie ca, din momentul in care face plata si stabileste destinatia, noi ne ocupam de tot”, a mai spus Dan Ene.

„Din punctul nostru de vedere, credem ca aceasta piata este inca slab dezvoltata, dar cu posibilitatea de a creste foarte mult in viitorul apropiat”, considera managerul de la Dasson, invocand ca argumente intensificarea relatiilor pe sectorul business si traficul auto, tot mai aglomerat.

Cum sa cumperi un elicopter

Ofertele de elicoptere pentru piata romaneasca variaza de la cele second-hand, la preturi de 150-200.000 de euro, si pana la 6-7 milioane de euro, in cazul elicopterelor de lux.

„Sunt si elicoptere second-hand de vanzare pe piata, la preturi destul de mici. Un Bell 206 L, din anii 80, il poti lua cu 200.000 de euro. Dar daca iei in calcul costurile de intretinere, mai bine iti iei unul nou”, spune expertul in aviatie Dragos Mihailescu.

Printre cele mai ieftine elicoptere de pe piata sunt A-Star Executive Jet, produs de firma americana Heli USA, la un pret de 1 mil. dolari si Agusta A109C, un elicopter de mici dimensiuni, ce costa numai 1,5 milioane de dolari.

La clasa superioara, Eurocopter este lider de piata cu Eurocopter AS 355N, un elicopter pentru cinci persoane, luxos si cu o autonomie de 700 Km. Pentru 2,5-3,7 milioane de dolari, veti putea parcurge drumul pana pe litoral, de pilda, cu 222 kilometri la ora.

In aceasta clasa de preturi se incadreaza si elicopterele Bell, cu o capacitate de transport de 5-15 pasageri, autonomie de 600 – 1.390 Km si o viteza maxima de croaziera de 204 – 510 km/ora.

„Elicopterele Bell sunt oferite intr-o gama extrem de variata de modele, optiuni si dotari. In plus, oferim consiliere, vanzare si suport service pentru toate aparatele vandute in Romania”, a declarat Ionul Aghiana, reprezentantul ICCO Brasov.

Un pret ceva mai piperat, de 4,75 milioane de dolari, il propune Eurocopter AS-365N-3 Dauphin, incomparabil insa ca performante si dotari, dar si autonomie de zbor. In clasa de lux, Eurocopter AS-332L-2 Super Puma, este un fel de Maybach al elicopterelor, si costa intre 6,75 si 10 milioane de dolari.

„Ofertele din piata sunt extrem de variate, de la Eurocopter, Bell, Cessna, Agusta, Lockheed, Robinson, Yamaha sau McDonell. Toate sunt aparate bune, fiabile, cu un nivel tehnologic performant”, a mai spus Mihailescu.

Cheltuielile pe combustibil, salariul pilotului si celelalte costuri de intretinere se ridica la sume intre 50.000 si 150.000 de dolari pe an. O data ce au dobandit licenta de la Autoritatea Nationala Aeronautica, proprietarii isi pot tine elicopterul in propria curte, daca vor, neexistand nici un fel de restrictii din acest punct de vedere.

Vanzarile, in crestere pe piata romaneasca

Cei doi mari operatori din piata locala, Eurocopter Romania si ICCO Brasov, si-au dublat practic vanzarile in ultimii 2 ani. Pe piata romaneasca au fost vandute, in total, nu mai putin de 24 de elicoptere.

Eurocopter va livra, in acest an, pe piata romaneasca, pentru clientii corporate, trei elicoptere de tip AS 350B3 Ecureuil, iar anul viitor inca unul.

„Elicopterele Ecureuil vor fi din ce in ce mai prezente in Romania, datorita performantelor foarte bune si versatilitatii lor in misiunile civile. Totodata, sunt convins ca dezvoltarea economica a tarii va contribui la consolidarea prezentei acestor modele in Romania”, a declarat, recent, Jean Louis Mascle, presedintele Eurocopter Romania.

Elicopterele permit transportul a patru pasageri si a unui pilot, beneficiind de dotari si aparatura performante.

„Elicopterele din aceasta gama sunt extrem de confortabile, usor manevrabile si, cel mai important, au o autonomie buna de zbor. Sunt aparate puternice, ce pot ridica greutati de pana la 2.800 de kg. Au motoare duble si viteza de croaziera foarte buna”, explica expertul in aviatie Dragos Mihailescu.

Si cei de la ICCO Brasov anunta vanzari importante, fara a preciza cifrele de vanzari, considerate confidentiale. Firma brasoveana este unic distribuitor al elicopterelor Bell in Romania.

„Printre clientii nostri se afla societati comerciale care folosesc elicopterele pentru business si mai putin pentru agrement”, declara Ionut Aghiana, director de dezvoltare la ICCO. Managerul brasovean spune ca piata este in continua dezvoltare si ca cererea este tot mai variata. „Se cer in special aparate cu 5-10 locuri, cu dublu motor, cu facilitati de comunicatii de tip business”, a mai spus Aghiana.

Eurocopter si ICCO estimeaza o crestere sensibila in urmatorii ani a vanzarilor de elicoptere pe piata romaneasca. Eurocopter a anuntat ca in acest an estimeaza o cifra de afaceri de 20 milioane de euro, fata de 9,2 milioane de euro in 2005.

Potrivit Autoritatii Aeronautice, in anul 2006, in Romania au fost efectuate zilnic 34 de zboruri cu elicopterul si avionul pe segmentul business, cu 37% mai mult fata de anul precedent.

Romania a inregistrat, din acest punct de vedere, a doua crestere europeana, dupa Ucraina (44%). Media europeana a cresterii traficului aerian a fost de 4 %.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
SUA vor ca până în 2027 să transfere Europei responsabilitatea pentru majoritatea capacităților convenționale de apărare ale NATO
SUA vor ca până în 2027 să transfere Europei responsabilitatea pentru majoritatea capacităților ...
Ilie Bolojan: „Soliditatea coaliției va fi testată în momentul în care se va ajunge la vot”
Ilie Bolojan: „Soliditatea coaliției va fi testată în momentul în care se va ajunge la vot”
Bolojan promite reluarea alimentării cu apă în Prahova: „Foarte posibil, din această seară, alimentarea cu apă va începe să fie asigurată”
Bolojan promite reluarea alimentării cu apă în Prahova: „Foarte posibil, din această seară, alimentarea ...
România primește sprijin pentru aderarea la OCDE. Bolojan anunță acorduri strategice cu Ungaria și Austria
România primește sprijin pentru aderarea la OCDE. Bolojan anunță acorduri strategice cu Ungaria și ...
LIVE Bolojan susține vineri o conferință de presă. Raportul privind criza apei, moțiunea de cenzură și sesizarea ÎCCJ la CCR
LIVE Bolojan susține vineri o conferință de presă. Raportul privind criza apei, moțiunea de cenzură ...
Allianz-Țiriac preia Campion Broker și își extinde rețeaua de distribuție la nivel național
Allianz-Țiriac preia Campion Broker și își extinde rețeaua de distribuție la nivel național
ICCJ sesizează CCR privind legea pensiilor magistraților. Modificările, puse sub semnul întrebării
ICCJ sesizează CCR privind legea pensiilor magistraților. Modificările, puse sub semnul întrebării
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Raportul Corpului de control despre criza apei de la Paltinu, discutat în ședința de Guvern
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru Grindeanu
Moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Bolojan a fost depusă la Parlament: „Un cadou” pentru ...
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
Al patrulea sondaj pentru alegerile din Capitală. Băluță și Ciucu, la aproape egalitate
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
De ce tot mai mulți medici recomandă RMN pentru evaluarea completă a pacienților
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare după explozia din Rahova
Val de sesizări pentru scurgeri de gaze în București. Locatarii stau săptămâni fără alimentare ...
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea zodiilor
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea ...
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul viitor
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul ...
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin