Lifestyle

Cum sa „supravietuiesti” petrecerii de Craciun a companiei fara sa te faci de ras

10 Dec, 00:10 • Redactia DailyBusiness
Compania unde lucrezi planuieste cu siguranta o petrecere in ajun de sarbatori, pentru a sarbatori sfarsitul unui an de munca. Poate ca inca nu ti-ai pus problema astfel, dar trebuie sa iei in considerare cateva sfaturi care te vor ajuta sa gasesti calea de mijloc intre profesionalismul excesiv si rolul de “animal party” in care ai putea cadea cu aceasta ocazie.
Cum sa supravietuiesti petrecerii de Craciun a companiei fara sa te faci de ras

“Oamenilor
le face placere sa lucreze cu persoane pe care le cunosc, asa ca ia petrecerea
de Craciun ca pe o oportunitate de a lasa garda jos putin”, spune Helene
Wasserman, avocat pentru Littler, o firma internationala care activeaza in domeniul
legii muncii, scrie Business Insider.

Dar cu
atmosfera creata de  muzica, mancare si
alcool, e usor sa intri intr-o dispozitie de sarbatoare si sa uiti ca de fapt
aceasta petrecere are totusi o functie de business in corporatie.

Cea mai
buna modalitate de a supravietui unei petreceri de acest tip este sa iti amintesti
ca esti inca la lucru si ca regulile de acolo se vor aplica si in acest caz
special. Daca stai de vorba cu seful tau, acompaniat de un pahar, nu trebuie sa
uiti ca ramane seful tau, in ciuda atmosferei relaxate.

Alcool
sau nu, iata cateva sfaturi care te vor ajuta sa treci cu bine de petrecerea de
Craciun a companiei si in acelasi timp sa iti pastrezi si jobul.
 

1.Nici
sa nu te gandesti sa nu te prezinti la petrecere

 

Pentru
ca lucrezi tot anul cu ei, s-ar putea sa nu sune prea distractiv faptul ca
trebuie sa petreci si mai multe ore printre colegii de la birou, dar nu trebuie
sa lasi balta o serata organizata de firma. Ca sa
arati ca esti dedicat companiei, asigura-te ca iti faci aparitia la petrecere
cel putin pentru o jumatate de ora. Trebuie sa stii ca asemenea “intruniri” cu
un inselator iz informal organizate de firme sunt evenimente “must attend”.

2. Nu
iesi din codul vestimentar si de comportament de la birou

Nu uita
ca se aplica si in acest caz politica de imbracaminte si comportament instituita
de companie. Deci trebuie sa tratezi acest eveniment ca pe unul semi-oficial,
semi-profesional. Asa ca pastreaza limitele de tinuta si limbaj in care “prestezi”
in mod obisnuit la birou.

3. Lasa-ti
agenda in sertarul de la birou!

 

Cu alte
cuvinte, nu intreba despre deschiderea unei noi pozitii in companie sau daca
esti eligibil pentru o marire de salariu. E jalnic.

Atat
timp cat e un eveniment office, evident ca unele conversatii de business vor
aparea, dar nu veni la party cu agenda de serviciu.

Si
incearca sa eviti sa-ti barfesti colegii. Fiind intr-un mediu in care se
socializeaza, s-ar putea sa simti ca ar fi potrivit, dar nu da curs acestei mici
voci interioare, pentru ca vei regreta in secunda imediat urmatoare.

4. Nu
manca prea sarat, gras sau dulce, pentru ca vei bea mai mult

Acest
tip de mancare iti va face sete si vei fi tentat sa iei mai multe guri din
bautura preferata, depasind cu usurinta “portia” recomandata.

In
schimb, incearca sa gasesti alimente care contin protein si amidon. Vor ramane
in stomacul tau mai mult si vor intarzia patrunderea alcoolului in sange.
Aceste masuri iti vor asigura cumpatarea.

5. Nu
uita ca oamenii nu celebreaza doar Craciunul, ci si alte sarbatori

Deschide
un ochi catre multiculturalismul care ne inconjoara tot mai mult. Sigur nu vrei
sa iti compromiti imaginea cu o gafa de acest gen, pe care, din neatentie, o
poti comite foarte usor.

6. Limiteaza-te
la doua pahare sau, macar, cunoaste-ti limita in aceasta privinta.

 

Fiecare
ar trebui sa isi stie limita decentei peste care nu ar trebui sa treaca in
aceste situatii “alunecoase”.

7. Daca
stii ca nu poti sa te controlezi, invita-ti partenerul de viata

Se stie
ca angajatii sunt mai rezervati daca sunt insotiti de partenerii de cuplu. Asa ca
daca te stii un tip care se lasa usor dus de val, ia in considerare si varianta
mai putin distractiva, de a-ti invita si perechea la petrecere.

8. Evita
sa dansezi cu colegele

Nu dansa
cu un alt angajat (angajata) al (a) firmei – in special daca pe fundalul unui cantec cu ritm
lent – vei lansa cu siguranta barfe printre colegi, pentru ca, de ce sa nu
recunoastem, pulsul corporatiilor se intretine, intr-o anumita masura, si cu
acest gen de picanterii.

9. Nu
fi ultimul care pleaca de la petrecere

Si daca
esti prea “intoxicat”, cheama un taxi.

Este,
intr-adevar, un eveniment festiv, dar nu-ti face un renume de “animal party”.

De
asemenea, incearca sa te opresti din baut cu o ora inainte sa pleci.