- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Distributia de produse cosmetice profesionale s-a stabilizat la 6-7 mil. euro anual

28 Oct, 00:01 • cristina.mihai
Distributia de produse cosmetice faciale si corporale profesionale catre saloane de infrumusetare valoreaza circa 6-7 mil. euro anual, neexistand estimari de cresteri substantiale pentru anii urmatori, a spus, pentru DailyBusiness.ro, Alexandru Costin, director de marketing al unuia dintre cei mai mari jucatori din piata, EcoVital.
Distributia de produse cosmetice profesionale s-a stabilizat la 6-7 mil. euro anual

Grupul Eco Vital, producator si distribuitor de produse cosmetice profesionale, colaboreaza cu circa 1.000 de saloane din intreaga tara si estimeaza pentru 2008 o cifra de afaceri de 2 mil. euro.

In Romania nu exista o cultura a ingrijirii acasa cu produse profesionale, si in plus nu exista ca in strainatate magazine specializate pe cosmetice profesionale, asa ca nu estimam o crestere a pietei, pentru ca nu se intrevede extinderea acestui segment mai puternic pe retail”, a spus Alexandru Costin.

„Noi am facut un studiu din care reiesea ca intreaga piata de beauty din Romania, inclusiv retailul, valoreaza 20 mil. euro anual„, a spus Alice Radu, directorul executiv al Beauty One, distribuitorul si importatorul produselor cosmetice profesionale de lux Bruno Vassari in Romania, care a adaugat ca din totalul pietei de beauty, circa 40-50% este acoperita de segmentul de produse profesionale livrate catre saloane de infrumusetare.

„Pentru compania noastra 2007 si 2008 au fost ani foarte buni, in care afacerile au crescut. Pentru 2008 estimam venituri de circa 250.000 euro, iar pana acum avem circa 500 de clienti activi”, a mai spus Alice Radu.

„Segmentul profesional nu a crescut foarte mult, la nivel de piata in ultimii ani, fiind de altfel un segment polarizat intre produse de lux si produse economice, practic neexistand produse medii”, a explicat Alexandru Costin, adaugand ca piata nu va creste pentru ca aceste produse nu se comercializeaza puternic si pe retail.

„Produsele sunt calitativ de lux, insa la nivel de pret este discutabil, in special la companiile nou infiintate, care trebuie sa atraga clientii”, a spus Alina Bratu, directorul de marketing al companiei BlueFlower, activa pe piata de doi ani.

Piata distributiei de produse cosmetice profesionale este una pe care inca mai este loc pentru noi jucatori, astfel in luna octombrie a acestui an pe piata a intrat si compania Kamira Beauty Distribution, care importa o noua gama de produse pe piata romaneasca, cele Bernard Cassiere, si se axeaza pe saloane middle to high.

„Pana in prezent, intr-o luna de activitate avem colaborari cu 5 saloane, iar valoarea unei comenzi medii este de 1.000 de lei. Pentru 2009 tintim intre 50 si 100 de saloane si estimam ca cifra de afaceri se va apropia de 100.000 euro”, a spus Andreea Radu, proprietara companiei.