- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Lifestyle

Vanzarile de carti de afaceri ale editurii Publica au crescut cu 50% in S1

27 Aug, 00:01 • cristina.mihai
Editura Publica, specializata pe carti de business, si-a crescut afacerile cu circa 50% in primul semestru din acest an, pana la 141.000 euro, a spus Bogdan Ungureanu, executive manager al editurii, pentru DailyBusiness.ro.
Vanzarile de carti de afaceri ale editurii Publica au crescut cu 50% in S1

Astfel, tirajele initiale ale unor volume ca „Screw it”, „let’s do it” de Richard Branson si „Confesiunile unui bancher toxic” de Cresus s-au epuizat intr-o luna de la publicare.

Pentru intreg anul 2009, Ungureanu estimeaza o crestere de 20% a cifrei de afaceri, fata de valoarea de circa 300.000 euro din 2008.

„Resimtim o usoara scadere a vanzarilor pe canalele clasice de distributie si o intarziere mare a incasarilor din aceasta zona”, a declarat Ungureanu.

„Pe de alta parte, a crescut mult interesul direct manifestat de companii – acolo unde este si marea parte a publicului nostru. Daca pana anul trecut, programele interne de training ale companiilor erau cumva complementare cu cartile de business, deja de la finele lui 2008, cartile au inceput sa devina un substitut la aceste programe”, a adaugat acesta.

Publica a incheiat un parteneriat de distributie in august cu reteaua HDS InMedio, care va distribui cartile editurii in magazinele din mai multe centre de birouri din Capitala, cum ar fi Floreasca Business Center sau S-Park.

„Estimez ca vanzarilor vor creste cu circa 4%in urma acestui parteneriat. Momentan, acordul se refera doar la punctele InMedio prezente in centrele de afaceri. Din toamna, acest parteneriat se va extinde la nivel national, ceea ce presupune o crestere mai mare, dar nu ma pot pronunta deocamdata in acest sens”, a precizat Ungureanu.

Cartile de business reprezinta doar cateva procente din totalul pietei de carte din Romania. Colectii de business au mai multe edituri din Romania, printre care All sau Meteorpress.

Editura Publica s-a lansat in mai 2007 cu best-seller-ul Funky Business de Kjell Nordstrom si Jonas Ridderstrale. Portofoliul editurii contine in prezent 36 de titluri.

HDS Inmedio, membra a grupului de media Lagardere, este prezenta pe piata romaneasca din anul 1997 si opereaza o retea de 140 magazine Inmedio si Relay in Bucuresti si in principalele orase din Romania (Brasov, Timisoara, Cluj, Constanta etc), situate in galerii comerciale, mall-uri, centre de afaceri (Inmedio), dar si in zone de tranzit, precum aeroporturi, gari, metrou (Relay).