- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Ce este Marketing Funnel și de ce ar trebui să te intereseze?

27 Sep, 11:58 • Bumbeneci Diana
Te-ai întrebat vreodată cum decizi să cumperi ceva online? Sau cum un produs, de care poate nu aveai nevoie inițial, ți-a făcut cu ochiul atât de mult încât l-ai adăugat în coșul de cumpărături fără să clipești? Ei bine, asta nu-i o întâmplare. În spatele acestei călătorii stă un proces strategic, numit "Marketing Funnel" (sau "Pâlnia de Marketing").
Ce este Marketing Funnel și de ce ar trebui să te intereseze?

Dacă îți dorești ca afacerea ta să devină un magnet pentru clienți, trebuie să înțelegi și să implementezi acest concept. În cele ce urmează, îți voi explica de ce funnel-ul este crucial și cum te poate ajuta să îți crești afacerea în mod eficient.

Ce este un Marketing Funnel?

Marketing funnel

reprezintă procesul prin care un potențial client ajunge să cumpere un produs sau serviciu, urmând mai multe etape.

Imaginează-ți o pâlnie: la început, ai o mulțime de oameni care intră în contact cu brandul tău (aceasta este partea largă a pâlniei), însă, pe măsură ce aceștia trec prin diversele faze de cunoaștere, interes, dorință și, în final, acțiune, numărul persoanelor care îți vor deveni clienți este mai mic.

Pe scurt, funnel-ul e drumul pe care îl parcurge un client de la stadiul de „Nu știe nimic despre tine” la cel de „Da, vreau să cumpăr!”. Dar nu se oprește aici. Unul bine construit continuă să întrețină relația cu clientul și după achiziție, fidelizându-l.

De ce este important un funnel pentru afacerea ta?

Acum că știi ce este, poate te întrebi: „De ce mi-ar păsa de asta?”. Sincer, dacă vrei ca afacerea ta să crească și să atragă clienți, nu poți să te bazezi doar pe noroc.

Un funnel îți oferă claritate. Știi exact ce se întâmplă la fiecare pas și îți poți da seama unde pierzi clienți. În plus, îți permite să măsori rezultatele, să optimizezi procesul și, cel mai important, să creezi o experiență personalizată pentru potențialii tăi clienți.

Dacă este bine gândit transformă curioșii în clienți și clienții ocazionali în ambasadori ai brandului tău. Și nu uita: loialitatea unui client poate fi mai valoroasă decât orice campanie de marketing plătită. Odată ce ai câștigat încrederea unui client, șansele sunt mari ca acesta să revină.

Care sunt etapele unui funnel?

Ca să înțelegi și mai bine cum funcționează acest proces, hai să discutăm despre principalele etape.

  1. Conștientizare (Awareness)

Aici începe totul. În această fază, scopul tău este să atragi atenția potențialilor clienți. Ei nu știu încă de existența ta sau a soluției pe care o oferi. Poate că au o problemă, dar nu știu că tu ești soluția.

Instrumente eficiente în această etapă includ publicitatea online, postări pe social media, articole de blog sau campanii de email marketing. Ideea este să îți pui brandul în fața cât mai multor ochi și să începi să îți construiești credibilitatea.

  1. Interes

În această etapă, ai reușit deja să stârnești interesul. Potențialii tăi clienți au realizat că poate oferi soluția la problema lor. Acum e momentul să oferi informații mai detaliate, să construiești o legătură și să menții interesul viu.

Newsletter-ele, studiile de caz, webinariile sau video-urile informative sunt tehnici excelente pentru această fază. Aici începe și segmentarea audienței, pe măsură ce începi să înțelegi mai bine nevoile lor specifice.

  1. Considerare

În această etapă, clientul știe deja ce ai de oferit și simte că produsul sau serviciul tău îl poate ajuta. Provocarea ta este să transformi interesul în dorință. Cum? Arătând clar beneficiile soluției tale. Nu vorbi doar despre produsul tău, ci despre modul în care acesta le poate schimba viața.

Testimoniale, demo-uri gratuite sau oferte speciale sunt tehnici care pot înclina balanța în favoarea ta. Totul se rezumă la a oferi un impuls emoțional care să îi facă să spună „Vreau asta!”.

  1. Acțiune

Aici se face magia! În această etapă, clientul este gata să ia o decizie: cumpără sau nu cumpără. Dacă ai făcut o treabă bună până aici, conversia ar trebui să fie naturală.

În această fază, este important să faci procesul de cumpărare cât mai simplu. Nu vrei să pierzi clientul din cauza unei pagini de check-out complicate sau a unor bariere inutile.

Înțelege-ți clienții, nu doar pâlnia

Un funnel bine pus la punct poate fi cheia succesului în lumea afacerilor. Dar, ca orice unealtă, acesta funcționează doar dacă îl folosești cu atenție. Fiecare pas este o oportunitate de a înțelege mai bine ce își doresc clienții tăi și cum poți să le oferi exact acea soluție de care au nevoie.

 

Urmărește Daily Business pe Google News
Într-o mare de oameni care merg în direcții simple, seci sau poate chiar absurde, o lume grăbită și gata mereu să alerge pentru îndeplinirea unui scop, eu am ales să mă opresc în loc și să ... citește mai mult
Alte articole
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea zodiilor
Horoscop 6 decembrie. Luna în Rac aduce tensiuni în relații și provocări emoționale pentru majoritatea ...
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul viitor
Bruxelles, în tensiune maximă. Europa decide cum finanțează Ucraina și cum își protejează propriul ...
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș