- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Ce factori trebuie luati in seama in tranzitia unei publicatii de pe print pe online

02 Jun, 13:37 • emanuel.ceciu
Trecerea unei publicatii din mediul traditional (print) pe online implica cel putin trei elemente principale care trebuie luate in seama. Adaptarea trebuie sa tina cont de publicitate, continutul publicatiei si obiceiurile de consum ale cumparatorilor, a spus, in cadrul conferintei Internetics Hot Spot, Cristi Parvan, managing partner la agentia online Media Target.
Ce factori trebuie luati in seama in tranzitia unei publicatii de pe print pe online

„Echipa de vanzari trebuie sa se adapteze in a vinde publicitate pe online. O revista sau ziar nu poate supravietui trecerii pe online daca se limiteaza la aceleasi articole ca pe print. Trebuie adaugat continut suplimentar”, a declarat Parvan.

„De asemenea, inainte de a se face trecerea pe online, trebuie studiat obiceiul de consum al cititorilor. Daca acestia sunt in varsta, este mai putin probabil ca ei sa ramana fideli si pe online. In schimb, ar putea fi mai interesati cei mai tineri”, a mai spus reprezentantul Media Target.

Acesta considera ca ziarele au mai multe sanse in a se adapta trecerii pe online, in timp ce revistele „nu prea au sanse de reusita”. Pe de alta parte, ziarele traditionale „sunt cu un picior in groapa”, in timp ce unele reviste inca merg bine.

Adina Vasilescu, new media publisher la Sanoma Hearst Romania, considera ca una dintre deficientele majore ale presei autohtone este faptul ca jurnalistii obisnuiti sa scrie pentru print nu reusesc sa treaca ulterior pe online, sau o fac cu mare greutate.

„E o ruptura la nivel de angajati, dar si la nivel de mentalitate. Uneori, cei din print ‘privesc de sus’ pe cei din online si acest lucru este gresit”, spune Vasilescu.

La randul sau, Orlando Nicoara, director executiv Apropo Media, subliniaza ca nesiguranta economica a „deschis” oamenii mai mult. Acestia sunt dispusi sa faca mici compromisuri pentru a-si pastra locul de munca, fiind gata sa isi schimbe pozitia intr-o companie, pentru a-si pastra sursa de venituri.

„Am reusit bine sa facem tranzitia de la print la online in cazul revistelor Go4IT si Descopera. Chiar si mixul print-online de la ProMotor da rezultate bune. Peste 50% din veniturile ProMotor vin din online”, a precizat Nicoara.

Calin Rotarus, managing director la agentia ArboInteractive, ofera o posibila explicatie usor romantata a scaderii vanzarilor ziarelor si revistelor din ultimii ani. El sustine ca in Romania, tot ce inseamna autoritate, dar mai ales la nivel de Guvern, este privit cu neincredere.

„Printul este considerat o autoritate, chiar si prin simplul fapt ca, spre deosebire de online, pe hartia de ziar nu ai cum sa comentezi, ca si cititor, pentru a te contra uneori cu autorul articolului, a-ti expune propriile idei”, a spus Rotarus.

„De asemenea, nu avem un om, jurnalist, atat de influent incat tot ceea ce scrie el sa fie privit cu incredere si daca acest ‘Ion Popescu’ spune ‘iPad-ul este bun!’ toti sa fie de acord cu el. In tarile unde autoritatile sunt privite cu mai multa deschidere si oamenii au mai multa incredere in ei, printul nu este atat de puternic afectat”, a incheiat reprezentantul ArboInteractive.