Planta are numele spaniol „stevia” si este de 300 de ori mai dulce decat zaharul.
Coca-Cola a testat anul trecut piata americana cu un produs indulcit cu aceasta planta, numit Truvia, insa vesnicul sau rival, Pepsi, si-a adjudecat suprematia pe segmentul de piata respectiv cu propria versiune de produs indulcit tot cu stevia, PureVia.
Atat Coca Cola, cat si Pepsi spera sa stopeze prin folosirea plantei sud americane ingrijorarile tot mai pronuntate ale consumatorilor in fata aditivilor alimentari si indulcitorilor artificiali, folositi in special in bauturile dietetice.
PureVia, brandul creat de Pepsi, va fi lansat cu diferite arome anul acesta, dupa ce va primi acordul autoritatilor americane in domeniul alimentatiei. Cele trei variante ale PureVia, care vor fi introduse si pe piata latin americana, sunt Tropical Pomegranate, Orange – Tangerine si Straw – berry – Kiwi.
Coca Cola inca asteapta aprobarea autoritatilor americane pentru comercializarea in masa a brandului Truvia.