- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Dinu Patriciu si-a recuperat ieftin cel mai sanatos titlu

07 Jun, 00:03 • ioana.mucenic
Omul de afaceri Dinu Patriciu (foto) a reusit sa-si pastreze, in urma licitatiei organizate pentru vanzarea brandurilor din portofoliul Adevarul Holding, cel mai important titlu, respectiv tabloidul Click!.  Business-ul a fost unul profitabil, in contextul in care pretul platit pentru ziar a fost mult sub datoria catre agentia Odyssey Communication.
Dinu Patriciu si-a recuperat ieftin cel mai sanatos titlu

Marcile Adevarul Holding, Click, TV Click, Click FM au fost scoase la licitatie miercuri, ca urmare a unei sentinte a Tribunalului Bucuresti, care a obligat Adevarul Holding la plata unei sume de peste 15,5 milioane de lei catre Odyssey Communication, o alta societate din trustul lui Dinu Patriciu.

Emilia Ciucan, avocata lui Dinu Patriciu, proprietarul Adevarul Holding, a adjudecat brandul „Click”, scos la licitatie, pentru suma de 11 milioane de lei, fara TVA.

Analistul media Iulian Comanescu este de parere ca sumele de pornire pentru care marcile Adevarul Holding au fost scoase la licitatie sunt „inevitabil” mici, iar daca „in spatele” juristei, Emilia Ciucan, este Dinu Patriciu, asa cum s-a spus la licitatie, atunci omul de afaceri isi recupereaza destul de ieftin titlul cel mai sanatos.

Si asta in contextul in care datoriile Odyssey se situeaza intre 6 si 7 milioane de euro.

Ultimele date ale BRAT arata ca in perioada ianuarie-martie 2012, Click! era lider de vanzari pe la categoria tabloidelor desi raporta cifre mai mici fata de 2011.  

Astfel, datele BRAT arata ca Click! a raportat in ianuarie o medie de 147.624 de exemplare, fata 192.934 in ianuarie 2011, in februarie, de 104.856 de exemplare, fata de 190.644 in februarie 2011, iar in martie, de 141.494 de exemplare, comparativ cu cele 184.952 raportate in martie 2011.

Tirajul nu aduce neaparat profit 

Cu toate acestea, in opinia analistului Iulian Comanescu, tirajul nu aduce automat profit pentru o publicatie. Acesta a mai spus ca au existat si cazuri cand a tipari un numar de exemplare in plus aducea pierderi pentru companie.

Analistul a dat ca exemplu in acest sens ziarul gratuit Compact, editat de Ringier, care avea tirajul limitat de veniturile din publicitate, care erau unele fixe. 

„Nu am acces la cifrele interne ale Adevarul Holding, dar evolutia din ultimii doi ani sugereaza ca veniturile din publicitate au fost cele sub asteptari”, sustine Iulian Comanescu. 

Dincolo de cei care si-au adjudecat marcile, analistul media spune ca interesanta este participarea Ringier si a Mediafax Group la licitatie. 

Ringier vrea sa cumpere concurenta 

„Primul avea un interes strategic legat de Click!, pentru ca detine competitorul Libertatea, iar al doilea se confirmaca fiind in expansiune pe print, ceea ce e de luat in considerare ca semnal, dat fiind ca vine de la Adrian Sarbu”, a mai adaugat Comanescu.

„Click” a fost scos la licitatie, alaturi de restul marcilor detinute de „Adevarul Holding” pentru a acoperi o datorie de 15,5 milioane de lei catre Odyssey Communications.

„Click”, care a avut un pret de pornire de 745.000 de lei faraTVA , a fost adjudecata de Emilia Ciucan, care a spus ca a licitat in nume personal, desi lichidatorul judiciar la Odyssey Communication i-a atras atentia ca potrivit Codului de procedura civila nu poate participa la licitatie pentru ca face parte din “grupul Dinu Patriciu”. 

Emilia Ciucan este o apropiata a lui Dinu Patriciu. Ea a lucrat in perioada 2000 – 2007 la Rompetrol, inainte de a-si deschide propria casa de avocatura, Ciucan & Asociatii, care il reprezinta pe Dinu Patriciu, potrivit Mediafax.