Media & Advertising

Grapini sa vrea sa lanseze campania „Cumpara un produs romanesc de calitate”

03 Jun, 20:12 • karina.popescu
Ministrul delegat pentru IMM-uri, Turism si Mediu de Afaceri, Maria Grapini (foto) a declarat luni ca vrea sa lanseze campania “Cumpara un produs romanesc de calitate”, precizand ca vechiul slogan “Cumpara romaneste” nu era bun.
Grapini sa vrea sa lanseze campania Cumpara un produs romanesc de calitate

Guvernul trecut a
lansat o campanie care nu se potriveste deloc. ‘Cumpara romaneste’
era campania. Nu e bun sloganul, pentru ca romanii inca nu cumpara
corect. Nu cumpara dupa o calitate, nu cumpara dupa informatii
corecte despre produse si de aceea am criticat sloganul ‘Cumpara
romaneste’. ‘Cumpara un produs romanesc de calitate’ este bun. Si ma
straduiesc acum sa lansez o asemenea campanie pentru ca e nevoie de
transmitere de informatii”, a spus Maria Grapini.

Aceasta a declarat ca nu crede ca va
intampina restrictii din partea Uniunii Europene pentru ca asemenea
programe au existat si in Germania sau Franta. Potrivit ministrului,
campania va fi lansata in parteneriat cu asociatiile profesionale.

In opinia sa,
problema e de a transmite romanilor ca nu trebuie sa asocieze
eticheta straina a unui produs cu calitatea acestuia, fie ca e vorba
de alimentatie, fie ca e vorba de imbracaminte. „Produsele
romanesti sunt mai bune. Produsele sunt de calitate in Romania. Din
pacate, dupa 90 am fost presati de branduri externe
”, a precizat
Grapini.

“E un deficit de informatie. Sunt
produse romanesti si in domeniul alimentar foarte bune, dar care nu
au mers spre o acreditare, desi exista si a existat un program de
cofinantare pentru inregistrarea produsului in alte piete. De aceea,
inca o data ma oblig acum public sa fac aceste seminarii de
constientizare si de informare a celor care au branduri de calitate”,
a mai spus ministrul.

Maria Grapini a mentionat si problema
concurentei din marile lanturi de retail. “Nu putem interveni sa
spunem nu mai punem in magazine decat magiunul romanesc si alte
dulceturi nu”, a subliniat aceasta, sfatuind producatorii sa se
uneasca intr-un lant de multibrand romanesc
.

“Am vazut in Franta, am vazut in
Belgia, puteti sa va asociati in distributie, vanzare de produse
romanesti. Puteti sa va duceti 5-6 sa luati un magazin. Face foarte
mult, pentru ca in loc sa mergi singur sa-ti faci un magazin intr-un
singur oras, poti sa faci in 5 orase in asociere. Daca va asociati
10, cu aceeasi bani puteti face 10 magazine. Deci, sugestia mea este
ca, privat vorbind, sa va asociati si sa faceti acest lant de
distributie a produselor romanesti”, a explicat Grapini.

Daca in magazine nu pot interveni,
autoritatile pot supraveghea piata: “Noi putem sa supraveghem in
piata, sa nu mai intre produse subevaluate in vama si contrafacute.
Putem sa facem politici de promovare, sa supraveghem in piata sa
aveti parte de o concurenta corecta. Cred ca asta va doare cel mai
mult, nu ca nu va da Guvernul un sprijin de nu stiu cati lei, ci ca
nu beneficiati in propria piata de concurenta loiala”, a mai
afirmat ministrul delegat pentru IMM-uri, subliniind ca e nevoie de o
campanie de informatizare in parteneriat public-privat, pentru ca
oamenii sa inteleaga cum sa te alimentezi sanatos.

Grapini a amintit si de acel colt al
produselor romanesti in hipermarketuri, promis de autoritati, fara a
preciza detalii legate de evolutia acestui proiect.

Ministrul
a facut aceste declaratii in cadrul unui eveniment in care firma
Sonimpex a anuntat diverse premii internationale de calitate obtinute
de produsele fabricate la Topoloveni, printre care si magiunul de
prune.

Citeste si Inca un
aliment traditional „uitat”: In ’90 produceam 80.000 de tone, azi
doar 60