- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Marketingul adresat femeilor. Cum sa obtii o cota ridicata din cea mai mare piata la nivel mondial

26 Jul, 00:01 • Redactia DailyBusiness
Autor: Martha Barletta
Marketingul adresat femeilor. Cum sa obtii o cota ridicata din cea mai mare piata la nivel mondial

Editura Brandbuilders
Colectia Brandbuilders, marketing&advertising books

Pret 40.00 lei

Titlu original: Marketing to women

Cartea intr-un minut:

De la constatari simple, precum „procesul de decizie de cumparare este diferit la femei fata de barbati”, „femeile reprezinta majoritatea”, „fiecare nou client femeie are efect de multiplicator”, si bazindu-se pe cercetari care sustin teoria sa, Martha Barletta propune analizarea planului de marketing dintr-un unghi diferit. Rolul din ce in ce mai mare al cumparatorilor femei, care sunt responsabile de 80-90% din cheltuielile gospodariilor din America si puterea lor de cumparare, mai mare decat intreaga economie a Japoniei, le propun ca principala tinta a planului de marketing al viitorului.

Cronica DailyBusiness:

Diferentele dintre sexe sunt folosite pentru a crea o adevarata „strategie pentru femei”, scopul fiind cresterea vanzarilor si a profitului. Femeile au un set diferit de prioritati, preferinte si atitudini ceea ce face ca procesul lor de decizie de cumparare sa fie total diferit. Rolurile diferite in viata, locurile de munca diferite, responsabilitatile casnice diferite au generat nevoi diferite. Planul de marketing isi propune sa realizeze comunicarea intre branduri si preferintele publicului tinta format din femei, cu atat mai mult cu cat ele nu reprezinta o nisa, ci majoritatea populatiei.

Pentru achizitia produselor necesare in gospodarie, femeia este principalul cumparator, folosindu-se si de banii sotului ei. In plus, femeile sunt mai predispuse la formarea unei legaturi pe termen lung cu brandul.

Autoarea enunta patru elemente care exercita o influenta considerabila asupra procesului de decizie de cumparare al femeilor. Cele patru elemente sunt valorile sociale, cheile de comunicare, factorii legati de timp/viata si strategiile de focusare.

Compania raspunde contributiei clientilor cu cele 12 elemente ale mixului de marketing: grija fata de consumator, comunicarea verbala, produsul si ambalarea, advertisingul, publicitatea si relatiile publice, promovarea, marketingul de afinitate, marketingul de evenimente, marketingul site-urilor web si marketingul electronic, marketingul direct si bazele de date, mediul de vanzare retail, forta de vanzare.

Valorile sociale diferite ale femeilor ar trebui sa schimbe modul in care firmele isi dezvolta advertisingul, site-ul de Internet, marketingul de afinitate si alte elemente pe care le introduc in planul de marketing.

Procesul de decizie pe care il parcurge consumatorul poate fi simplificat in cinci etape: Activare, Numire, Investigatie si Decizie, Retinere si Recomandare. Exista patru diferente cheie in modul in care barbatii si femeile decid ce produs sa cumpere. Femeile incep procesul in mod diferit, intreband prin jur, cauta mai multe informatii si iau in calcul mai multe optiuni – drumul in spirala, urmaresc un rezultat diferit – raspunsul perfect, pe cand barbatii urmaresc doar un raspuns bun. In plus, femeile au rol de multiplicator, influenta lor asupra vanzarilor trecind dincolo de achizitia facuta.

Firmele isi atrag clientele cu elementul noutate, dupa care pun in aplicare puterea de sugestie care scoate in evidenta nevoia si stimuleaza dorinta. O data declansata dorinta de achizitionare, firmele le asigura clientelor posibilitatea de a actiona din impuls. Cele mai bune idei pentru a face o „impresie generala buna” asupra produsului sunt comunicarea verbala, advertisingul imaginii/brandului si relatiile publice. Brandul care ofera cele mai multe avantaje la cea mai buna valoare va fi cel care va obtine raspunsul ideal.

Pentru a patrunde in procesul de decizie de tip spirala al femeilor, firmele ofera stimulentele pe care le vor acestea, servicii in loc de bani, premii care pot fi impartite. O data ce clientele au cumparat un brand, firma trebuie sa le intareasca sentimentul de angajament fata de brand pentru a reveni sa cumpere brandul respectiv. Clientii cu venituri mari aduc si cele mai mari profituri, de aceea firmele trebuie sa-i depisteze, sa relationeze cu ei, sa se alature grupului, sa cultive relatia formata, sa fie vizibile pe piata, sa-si prezinte atractiv produsele, sa fie atente la feedback si la limbajul non-verbal, sa minimalizeze riscurile si sa reduca procesul de luare a deciziei.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Mark Rutte, secretarul general al NATO: ”Noi suntem următoarea țintă a Rusiei”
Mark Rutte, secretarul general al NATO: ”Noi suntem următoarea țintă a Rusiei”
Liana Arsenie, șefa CAB, îl reclamă la CNSAS pe judecătorul Laurențiu Beşu. Acesta recunoaște că a fost ofițer de informații
Liana Arsenie, șefa CAB, îl reclamă la CNSAS pe judecătorul Laurențiu Beşu. Acesta recunoaște ...
Ce trebuie să știi înainte să începi o implementare SAP
Ce trebuie să știi înainte să începi o implementare SAP
Angajări 2025. Se caută angajați fără studii superioare. Orașele în care sunt cele mai multe joburi disponibile
Angajări 2025. Se caută angajați fără studii superioare. Orașele în care sunt cele mai multe joburi ...
Încă patru companii pe lista de reformă a guvernului. Care sunt acestea și ce schimbări se preconizează
Încă patru companii pe lista de reformă a guvernului. Care sunt acestea și ce schimbări se preconizează
Profesoara din Galați care amenința elevii cu un briceag. Poliția a deschis anchetă
Profesoara din Galați care amenința elevii cu un briceag. Poliția a deschis anchetă
Ce pensie primește o badantă româncă după doar 10 ani munciți în Italia. Încasează mult mai puțin decât ar încasa în România după un deceniu de muncă
Ce pensie primește o badantă româncă după doar 10 ani munciți în Italia. Încasează mult mai ...
Alertă ANSVSA: Murături retrase din magazinele Metro din cauza prezenței unor alergeni
Alertă ANSVSA: Murături retrase din magazinele Metro din cauza prezenței unor alergeni
Peste 500 de români concediaţi de Bosch, unul dintre cei mai mari angajatori din domeniul tehnologiei. Ce departamente vor fi cel mai afectate
Peste 500 de români concediaţi de Bosch, unul dintre cei mai mari angajatori din domeniul tehnologiei. ...
Ministrul Justiției, despre conferința de presă a CAB. ”Un demers adecvat” / ”Aceste probleme să fie abordate în mod direct, în mod corect, să fie investigate”
Ministrul Justiției, despre conferința de presă a CAB. ”Un demers adecvat” / ”Aceste probleme ...
O nouă televiziune se lansează în România. Ce vor putea urmări românii pe noul canal
O nouă televiziune se lansează în România. Ce vor putea urmări românii pe noul canal
ANAF poate bloca conturi fără să meargă în control. Cine riscă propriri sau sechestre și cum pot fi evitate astfel de situații
ANAF poate bloca conturi fără să meargă în control. Cine riscă propriri sau sechestre și cum pot ...
Criza apei din Prahova, primul pas spre normalizare. DSP ridică restricțiile în șase localități
Criza apei din Prahova, primul pas spre normalizare. DSP ridică restricțiile în șase localități
Produsul inedit vândut de LIDL de Sărbători. Este ediţie limitată
Produsul inedit vândut de LIDL de Sărbători. Este ediţie limitată
BNR avertizează: Stabilitatea financiară a României este sub presiune din cauza deficitului și a riscurilor globale
BNR avertizează: Stabilitatea financiară a României este sub presiune din cauza deficitului și a ...
România reechilibrează relația cu OMV Petrom. Statul va controla exporturile de gaze din Marea Neagră
România reechilibrează relația cu OMV Petrom. Statul va controla exporturile de gaze din Marea Neagră
Curtea de Apel București demolează documentarul Recorder. ”Narațiuni manipulative și false”
Curtea de Apel București demolează documentarul Recorder. ”Narațiuni manipulative și false”
Câţi bani vor plăti românii la impozit, după ce CCR a dat undă verde pentru creşterea taxelor locale. Noua formulă de calcul
Câţi bani vor plăti românii la impozit, după ce CCR a dat undă verde pentru creşterea taxelor ...