Media & Advertising

Televiziunea fara publicitate. Ce castiga cablistii din posturile proprii

15 Mar, 00:05 • marian.rujoiu
Batalia pentru clienti a operatorilor de cablu a dus la nasterea unui nou tip de business in televiziune, respectiv difuzarea de continut, lipsit de publicitate. Reteta pare sa sfideze modelul traditional al afacerii de presa, in care mass-media se finanteaza prin incasarile atrase din reclama.
Televiziunea fara publicitate. Ce castiga cablistii din posturile proprii

Este si cazul nou-lansatei televiziune Digi24, apartinand operarorului de cablu RCS&RDS.

Despre ce inseamna acest business in operatiunile operatorului de cablu, dar si despre ce castiga compania prin finantarea posturilor proprii, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu Valentin Popoviciu, directorul de dezvoltare al RCS&RDS.

Popoviciu a spus ca Digi24 este finantat din activitatile curente ale companiei RCS&RDS, iar prin faptul ca nu difuzeaza publicitate nu intra in concurenta cu restul televiziunilor de stiri.

Reprezentantul operatorului de cablu a spus ca sumele alocate pentru Digi24 reprezinta o „investitie in viitor”.

Valentin Popoviciu a explicat ca pentru un operator de cablu, scopul posturilor proprii este, in final, acela de a creste numarul de abonati, prin difuzarea de continut „personalizat”.

„Il difuzam ca valoare adaugata pentru utilizatorii nostri. Avem o strategie diferita fata de alte posturi. Nu este un post comercial”, a adaugat directorul de dezvoltare al RCS&RDS.

Tendinta este subliniata si de analistul media, Iulian Comanescu, care a declarat pentru DailyBusiness.ro ca aceste canale proprii ale operatorilor de cablu reprezinta bonusuri oferite clientilor.

„Cablistii au inceput sa intre in business-ul numit continut. Majoritatea se ocupa de sport, muzica sau film, dar RCS a incercat si o operatiune mai costisitoare, adica televiziune de stiri. Toate acestea sunt mai degraba bonusuri pe care le ofera clientilor sau servesc la atragerea de clienti noi”, a afirmat Iulian Comanescu.

Pe de alta parte, acelasi analist a mentionat, la capitolul avantaje pentru cablisti, si „rumorile legate de politica, dar voi trece peste ele, fiindca nu exista date certe sau dovezi”.

Cu toate acestea, Alexandru Oprea, presedintele RCS&RDS, afirmat recent, la lansarea postului de stiri Digi24 HD ca televiziunea nu este un proiect al niciunui partid politic si nu va servi niciunui interes in acest sens, fiind un proiect destinat publicului.

De asemenea, potrivit lui Comanescu, astfel de posturi pot ajuta la upsell, adica pot atrage clientii dinspre pachetul de baza spre altele, mai mari.

Totodata, „e vorba si de faptul ca telecomurile platesc la televiziunile importante pentru a le putea prelua, or un canal propriu inseamna ca dirijezi cash-ul intr-o alta directie”.

Pe de alta parte, canalele proprii ale RCS&RDS, exceptand DigiSport, nu sunt retransmise de catre alti operatori de cablul.

„Televiziunile actuale nu le vom da la retransmisie altor operatori de cablu, poate alte proiecte de viitor”, a afirmat Valentin Popoviciu, adaugand ca scopul acestora este de a crea continut pentru proprii utilizatori, „nu sa-l vindem la alti operatori”.

In ceea ce priveste situatia recent lansatului post Digi24, Popoviciu a spus ca pana acum, nu au existat cereri ale al operatori de cablu pentru retransmisie.

In lipsa presiunii create de atingerea unor tinte de audienta si a spatiului editorial contra spatiului publicitar, conducerea RCS&RDS a reusit sa atraga in proiectul Digi24 jurnalisti consacrati, precum Luca Niculescu, Adriana Muraru, Liana Alexandru, Ema Zeicescu, Cosmin Stan sau Cosmin Prelipceanu.