Media & Advertising

Top televiziuni platite de RMGC in 2013

07 Dec, 14:05 • Redactia DailyBusiness
RISE Project a obtinut dosarul fiscal al Rosia Montana Gold Corporation (RMGC) si a analizat platile efectuate de corporatia miniera in 2013. Vezi ce televiziuni au incasat cei mai multi bani.
Top televiziuni platite de RMGC in 2013

In decursul acestui an, televiziunea de stiri Romania TV
(RTV), detinuta de Sebastian Ghita, un apropiat al premierului Victor Ponta, a incasat 1,54 milioane de lei de la RMGC, conform sursei citate.

Si cele doua fete ale magnatului Dan Voiculescu, Corina si
Camelia, au primit 468.000 de lei de la RMGC direct prin firma Global Media
Solutions SA.

Antena 3, la randul ei, a incasat 495.000 lei de la RMGC. La
acesti bani, se adauga si alti 580.000 de lei primiti de Antena 1 (Antena TV
Group) din aceeasi sursa.

Posturile care au mai luat bani in 2013 sunt: Pro TV
(959.000 lei), B1 TV 615.000 de lei), Kanal D (218.000 lei), Prima Tv (175.000
lei), Realitatea TV (75.000 lei), TVR (102.000 lei), Etno TV (12.000 lei), Alba
TV (22.000 lei) si Mediafax (13.000 lei).

Gabriel Resources, actionarul majoritar
al Rosia Montana Gold Corporation (RMGC), a utilizat in primele noua
luni ale acestui an 22,8 milioane dolari canadieni din rezerve si
anunta cheltuieli in crestere cu avizarea si comunicarea in a doua
jumatate a anului, in contextul dezbaterii din Parlament.

Gabriel Resources, inregistrata in
Canada si listata la bursa de la Toronto, avea la finele lunii
septembrie lichiditati de 56,2 milioane dolari canadieni, potrivit
unui comunicat transmis vineri de compania care detine 80% din
actiunile RMGC. La finele anului trecut, rezervele erau de 79
milioane dolari canadieni.

Rosia Montana Gold Corporation (RMGC),
compania care detine licenta de exploatare a aurului de la Rosia
Montana a fost pusa recent sub urmarire penala, intr-un
amplu dosar de evaziune fiscala si spalare de bani.

La finele lunii septembrie, Consiliul National al Audiovizualului
(CNA) a anuntat ca a primit peste 2.000 de reclamatii privind modul in care
radiodifuzorii au reflectat subiectul proiectului de exploatare
miniera de la Rosia Montana si al protestelor celor care se opun
acestui proiect.

„S-au primit peste 2.000 de
sesizari. Sesizarile fac referire in primul rand la spoturile pe care
toti radiodifuzorii le-au difuzat – spoturi pro RMGC. Alte reclamatii
se refera la emisiuni de dezbateri si stiri care ar fi sponsorizate
de RMGC, suntem intrebati de ce acceptam sa fie doar un punct de
vedere difuzat de radiodifuzor si nu ii obligam sa vina cu toate
partile implicate”, a spus Laura Georgescu, presedintele CNA.

Ea a mai spus ca alte reclamatii se
refera la faptul ca televiziunea publica, timp de noua zile, nu ar fi
reflectat protestele din strada.

Pe de alta parte, in prima parte a
sedintei de marti a CNA, Valentin Jucan, membru al Consiliului, a
spus ca subiectul Rosia Montana este una din cele mai mari manipulari
din spatiul audiovizual.