Media & Advertising

Zirkon, despre conflictul cu trustul lui Burci: Am privit Adevarul Holding ca un partener privilegiat

29 Oct, 00:06 • traian.badulescu
Adevarul Holding a cerut recent in instanta insolventa Zirkon Media. Reprezentantii distribuitorului de presa au prezentat in exclusivitate pentru DailyBusiness.ro detalii din culisele colaborarii cu trustul media controlat de omul de afaceri Cristian Burci, precum si informatii despre planurile de regrupare a companiei, in contextul in care piata abonamentelor pentru clientii corporate a scazut cu peste 30% in ultimul an.
Zirkon, despre conflictul cu trustul lui Burci: Am privit Adevarul Holding ca un partener privilegiat

Trustul media patronat de Cristian
Burci a initiat doua demersuri in instanta impotriva Zirkon Media,
unul pe „ordonanta de plata” si altul prin care solicita
insolventa distribuitorului de presa, dupa cum a relatat recent
DailyBusiness.ro . 

„In cadrul parteneriatului cu
Adevarul am investit 200.000 de euro in masini, logistica si
oameni, ce urmau sau fie amortizati in cei 4 ani de derulare a
contractului, dar care din cauza insolventei Adevarul Holding a
fiintat doar 11 luni”, a spus Gabriel Medianu, proprietar
al Zirkon Media.

El a adaugat ca investitiile au dus,
printre altele, la cresterea numarului de abonamente. „Spre
exemplu, pentru Click au crescut la peste 31.000 (o crestere de 30%).
Acum sunt distribuite aproximativ 20.000”, mentioneaza
Medianu. 

In ceea ce priveste datoria catre
Adevarul, Medianu spune ca a continuat sa fie platita dupa inchiderea
contractului, esalonat, existand mai multe conventii de stingere a
acesteia. „In schimb, investitiile noastre au trebuit acoperite din
celelalte activitati”, a adaugat reprezentantul Zirkon Media.

„Noi am privit Adevarul Holding ca un
partener privilegiat, motiv pentru care am acceptat o situatie
inechitabila, stiind dificultatiile lor financiare. Chiar ni s-a reprosat acest lucru de
catre ceilalti editori. Cu toate acestea, ca-n viata cum ar spune
unii, de unde daruiesti vine „binefacerea”. Se pare ca
optica din perspectiva lor a fost diferita, am fost doar unul dintre
cei multi. Avocatii vor face intampinare la cererea Adevarul”,
a mai spus Medianu.

[b]Renuntarea la ziare[/b]

In ceea ce priveste speculatiile
conform carora nu ar mai livra niciun ziar/revista catre abonati,
reprezentantul Zirkon Media a tinut sa faca unele precizari.

„Dupa analizele de cost, am decis
sa renuntam la distributia de cotidiane incepand cu 1 septembrie. Am
notificat toti partenerii, printre care Libertatea (Ringier), Romania
Libera, Ziarul Financiar (Mediafax Grup), Click (Adevarul)”, a
mentionat Gabriel Medianu.
 

Totodata, el a spus ca
business-ul merge mai departe pe celelate linii, pe distributia de
carte, reviste si alte proiecte. Chiar daca are unele datorii, compania
are de recuperat la randul sau creante semnficative de la diversi
parteneri de afaceri.

„Avem de recuperat creante de
circa 3 milioane de lei in total. In cel mai pesimist scenariu vom
recupera cam 50%, o parte dintre acestea fiind chiar de la unii
editori”, a precizat proprietarul Zirkon Media. 

[b]Cum omoara editorii distributia[/b]

Regruparea business-ului Zirkon Media
are loc in contextul in care segmentul privat al distributiei pe baza
de abonament, estimat la maximum 4 milioane de euro, nu mai este la
fel de atractiv. 

„In ultimul an s-a inregistrat o
scadere pentru clientii corporate de cel putin 30%. Pe
segmentul persoane fizice, scaderea este mult mai mica”, a explicat
Medianu.

Acesta a mentionat ca unii clienti
importanti, precum o mare banca din Romania, au diminuat drastic
comenzile. „De la nivelul de 600.000 lei/an acum doi, aceasta si-a
redus comanda la mai putin de 1.000 lei in luna martie (circa 12.000
lei/an)”, a aratat oficialul Zirkon Media. 

In opinia sa, distributia de presa pe
baza de abonament este vazuta ca o cenusareasa a industriei. „Toti
editorii considera abonamentele un dat si nu se gandesc la
rentabilitatea distributiei, dar trebuie avut in vedere ca ele sunt
livrate totusi la domiciliu, cu costurile aferente”, a mai spus Gabriel Medianu. 

El a adaugat ca „protectia sociala” facuta de unele ziare prin reducerea preturilor la abonamente omoara
distribuitorii.

„Clientii se atomizeaza, costurile cresc: motorina
costa, salariile nu pot fi reduse. Cum pot fi profitabili
distribuitorii in aceste conditii?”, intreaba reprezentantul
Zirkon Media. 

Acesta a mai spus ca distributia de
presa mai este afectata de migratia catre online dar si de calitatea
propriu-zisa a produselor.