- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

7 dintre cei mai mari bloggeri din lume ofera sfaturi privind blogurile de business

25 Jan, 00:01 • emanuel.ceciu
Blogging-ul este, si cel mai probabil va ramane inca mult timp, un element esential in orice strategie de marketing pe social media. Sunteti nesiguri in ceea ce priveste temele ce trebuie abordate, momentele cheie cand trebuie sa postati, cum sa cresteti numarul de abonati si cum sa ii faceti sa revina? DailyBusiness.ro va prezinta 7 ponturi de la unii dintre cei mai buni bloggeri din lume, compilate de publicatia de specialitate Socialmediaexaminer.com.
7 dintre cei mai mari bloggeri din lume ofera sfaturi privind blogurile de business

Fiecare dintre bloggerii de mai jos a reusit sa creeze pagini ce au zeci de mii de abonati, care revin in mod regulat.

#1. Propune-ti cresteri constante si masoara-ti evolutia

„Daca faci blogging pentru business-ul in care activezi, si nu despre pisica, copilul sau hobby-urile tale, este esential sa iti setezi target-uri de crestere clare, lucru ce este un factor motivational”, spune Jay Baer, fondator al Convince and Convert.

In „arena” blogging-ului de business, exista o varietate mare de statistici si instrumente de masurare a succesului. Este imperativ sa le alegi pe cele mai relevante si cele care se potrivesc cu scopul pentru care scrii.

Primul pas este, bineinteles, sa stii de ce faci blogging. Suna extrem de simplu, dar, spune Baer, „este socant cator bloggeri le este neclar care sunt ratiunile din spatele initiativei de a scrie”.

Acesta considera ca exista trei optiuni:

– Blogging-ul pentru continut
Acesta este scenariul in care scrii pe blog cu accent pe SEO, incercand sa atragi trafic pe blog prin keyword-uri si continut variat si relevant. In acest caz, trebuie urmarita pur si simplu evolutia traficului.

-Blogging pentru a vinde
Blogurile axate pe comert sunt mai interesate in a vinde, decat in generarea de trafic. Obiectivul primar este de a trimite vizitatorii de pe blog pe site-ul companiei, de unde acestia sa devina clienti. In acest caz, masuratorile trebuie sa ia in calcul lead-urile si rata de conversie.

-Blogging pentru comunitate
In aceasta situatie, blogul urmareste sa isi construiasca o baza solida de cititori care interactioneaza pe alte site-uri/blog-uri si duce vestea (word of mouth-n.r.) celor scrise pe blogul tau.

Determina motivele principale pentru care ai blog si alege instrumentele cele mai potrivite de masurare a succesului. De asemenea, stabileste-ti targeturi lunare sau trimestriale. Vezi ce a mers bine si ce nu si, daca este cazul, schimba partial strategia.

#2. Cauta sa scrii guest post-uri pentru altii

Una dintre cele mai bune modalitati de a atrage privirea asupra blogului tau este sa scrii guest post-uri pentru bloggeri cunoscuti si influenti, considera Rich Brooks, presedinte al Flyte New Media.

„Gaseste bloggerii influenti din industria ta sau conexa cu a ta”, spune Brooks, „si citeste-le cu regularitate blog-urile. Atunci cand consideri necesar, lasa comentarii inteligente, utile, care sa starneasca reactii. Acest lucru va duce la cresterea traficului pe blog-ul tau si iti poate deschide de asemenea oportunitati de guest blogging, pe masura ce autorii devin constienti de prezenta ta. Oricum, trebuie sa fii atent(a) sa fie o situatie din care ambii castiga. Daca o faci doar din motive egoiste, asteapta-te la rezultate slabe”.

#3. Schimba modul in care privesti blogging-ul

„Aud deseori oameni care se plang ca nu au timp sa scrie pe blogurile de business sau nu prea stiu ce subiecte sa aleaga”, spune Denise Wakeman, fondator al The Blog Squad. „Blogul este, totusi, unul dintre cele mai bune instrumente pentru a distribui mesajul tau pe Internet”.

Trebuie sa gandesti ca bloggingul nu inseamna sa scrii pe Internet, ci a profita de o platforma de marketing foarte puternica care lucreaza pentru tine 24/7/365. Gandind astfel, gaseste timp sa scrii pe parcursul unei zile de munca sau in weekend.

Iata cateva ponturi pentru a scrie cu regularitate:

1. Pe un calendar, noteaza-ti clar orele in care scrii.
2. Planuieste-ti continutul in avans. Creeaza un calendar editorial si scrie acolo toate subiectele la care te gandesti.
3. Pentru fiecare categorie a blogului tau, listeaza minim 5 subiecte pe care le poti acoperi in ceea ce priveste compania pe care o reprezinti, produse si solutii pe care le oferiti.
4. In „criza de inspiratie” sau timp, apeleaza la post-urile „de rezerva”, pentru a nu rupe ritmul tau si, implicit, al cititorilor tai.

#4. Adauga keyword-uri la titlurile posturilor tale

Rob Birgfeld de la SmartBrief spune ca adaugarea de cuvinte cheie este reteta pentru un blog de business de succes.

„Este usor sa scrii post-uri pe blog. Dar, intamplator, acel blog de business are si scopuri clare – sa duca la consolidarea afacerii. Pentru a atinge acest scop, trebuie sa fii atent si la cuvintele cheie care au atras cei mai multi vizitatori din motoarele de cautare. Dupa aceea, scrie cate un post, separat, pe baza fiecarui cuvant cheie, in masura in care acest lucru este posibil”, spune Birgfeld.

Acesta indica faptul ca cel mai bine este sa cauti top 10-15 cuvinte cheie sau fraze si, pe baza lor sa scrii, in timp, articole interesante. In text, include chiar si de mai multe ori acele cuvinte cheie.

Si mai important decat in text, aceste cuvinte cheie trebuie incluse in titlu si in tag-uri.

#5. Sustine interviuri cu cei mai buni din industria ta

Michael Stelzner, fondator al Social Media Examiner, sugereaza sa angajezi un operator video cu care sa mergi la cele mai mari targuri ale industriei si sa realizezi interviuri cu oameni cheie din industrie.

Astfel, poti realiza o multime de materiale valoaroase pe care poti sa le plasezi pe blog in saptamanile sau chiar lunile ce urmeaza. De asemenea, sunt sanse mari ca atunci cand alte „nume mari” vor vedea materialele tale, sa te promoveze pe propriile blog-uri sau site-uri.

#6. Convinge-ti vizitatorii sa fie activi

„Ai anecdote, studii de caz, liste de top 10, materiale provocatoare si inteligente pe blogul de business. Totul este perfect, dar de ce sa nu fie si mai bine? Care este modalitatea prin care ii ‘obligi’ pe vizitatorii tai sa se implice si sa petreaca mai mult timp pe blog?”, spune Debbie Weil, expert blogger si autor al cartii The Corporate Blogging Book.

Ce modalitati evidente ai pentru a atrage atentia vizitatorilor care vin din motoarele de cautare si, mai mult de atat, a ii face sa interactioneze cu blogul tau? Multi dintre ei poate nici nu stiu ca este un blog si ai doar cateva secunde sa ii faci sa dea click pe anumite pagini sau link-uri de pe blogul tau de business.

Iata cateva idei despre cum sa fii persuasiv si sa-ti convingi vizitatorii sa interactioneze cu blogul tau.
– Urmareste-ne pe Twitter, Facebook, LinkedIn, YouTube etc.
– Intreaba-ne ceva
– Downloadeaza ghidul nostru despre – (spune despre ce este ghidul)
– Inscrie-te la seminariile noastre
– Cere-ne pachetul de instrumente (scrie ce includ ele)
– Inscrie-te la newletter
– Cere un demo

#7. Cand vine vorba de video blogging, uita de actorie

„Imi aduc aminte prima oara cand am fost filmat”, spune David Garland, fondator al The Rise to the Top, autor al cartii Smarter, Faster, Cheaper. „Incercam sa fiu cineva care de fapt nu ma reprezenta”.

Din motive psihologice, personalitatea noastra tinde uneori sa se modifice cand suntem filmati, insa ceea ce vor sa vada privitorii este adevaratul/adevarata tu. Toate partile bune, dar si „balbele”.

Inainte de a te filma si „a te pune” pe blog, fa exercitii. Roaga pe cineva in prezenta caruia/careia te simti foarte confortabil sa te filmeze si sa te intrebe ceva, foarte simplu. Apoi fa acelasi exercitiu fara camera. Compara rezultatele. Repeta operatiunea pana cand simti ca esti extrem de confortabil in fata camerei.

Daca vrei sa afli si mai multe despre bloguri de business, ar fi o idee buna sa participi la cat mai multe evenimente, atat interne cat si cele internationale, ce se petrec online. Un eveniment ce va avea loc online, este Blogging Success Summit 2011, de unde poti invata de la 23 de bloggeri renumiti, printre care CEO-ul Technorati, Scott Monty, Brian Clark precum si experti de la McDonalds, Cisco, Sony si Procter & Gamble.