- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Ai carte, ai parte: Vezi ce trebuie sa lecturezi pentru a-ti perfectiona cunostintele despre New Media

02 Sep, 00:02 • emanuel.ceciu
"Cine are carte, are parte", spune un vechi proverb. Unii dintre cei mai recunoscuti antreprenori din online-ul autohton lectureaza cele mai interesante carti despre new media, unele dintre ele fiind "cu adevarat motivationale". Vezi volumele recomandate precum si preturile lor.
Ai carte, ai parte: Vezi ce trebuie sa lecturezi pentru a-ti perfectiona cunostintele despre New Media

Multe dintre cartile recomandate de ei nu sunt inca lansate pe piata din Romania, insa mare parte dintre acestea pot fi comandate online, de pe site-uri precum Amazon.co.uk, Amazon.com sau eBay.com. In Romania, cei mai mari retaileri de carte online sunt Carturesti, Diverta sau Okian.ro.

Bobby Voicu, antreprenor si blogger, recomanda cititorilor DailyBusiness.ro sa lectureze Chris Brogan – Trust Agents, Seth Godin – Tribes si Sarah Lacy – Once You`re Lucky, Twice You`re Good.

„Primele doua carti te ajuta sa intelegi mult mai bine mediul social in care ne invartim, nu sunt neaparat carti despre New Media sau Social Media, dar au aplicabilitate si in acest mediu”, spune Bobby Voicu. „A treia este o poveste a succeselor Web 2.0, o carte cu adevarat motivationala”, continua el.

In prezent, Chris Brogan – Trust Agents, costa circa 8 lire sterline pe Amazon.co.uk.

Seth Godin – Tribes costa la acelasi magazin online 7 lire sterline, iar la Carturesti, in Romania, costa 72 de lei.

Volumul semnat de Sarah Lucy costa pe Amazon.co.uk de la 2 lire sterline, la mana a doua, pana la 22 lire sterline.
[img=845][/img]
Alin Zainescu, de la MediaIQ, considera ca o carte ce trebuie neaparat lecturata de cei pasionati de online este Long Tail, de Chris Anderson. In Romania, cartea costa intre 35 si 52 de lei, in functie de limba in care este publicata.

„Pentru cineva care vrea sa apuce calea antreprenoriatului in online, recomand cu mare caldura ghidurile de la SitePoint si Getting Real de la 37signals„, a spus reprezentantul MediaIQ.

Per total, Alin Zainescu recomanda o lectura periodica a unor reviste „ce te pot tine la curent cu tot ce este nou”. Astfel, antreprenorul roman citeste Advertising Age, FastCompany si Wired.com.. „In carti nu vom gasi formule de succes in afaceri dar poti sa descoperi idei noi, si, de ce nu, sa inveti din greselile altora”, completeaza Zainescu.

Marius Pahomi, Head of MEC Interaction la Mediaedge:cia, considera ca numarul mare de carti despre marketing online nu inseamna ca acestea sunt toate cu adevarat relevante.

„Nu citesc carti despre new media, incerc sa ma tin la curent cu noutatile din industrie prin intermediul blogurilor de specialitate”, a spus Pahomi.

„Am observat ca exista o adevarata explozie de carti despre marketing online in librarii, insa eu nu le gasesc relevante pentru un consultant de top in domeniu. Informatia este extrem de generala, vaga si neactualizata. Domeniul este unul atat de dinamic, incat daca ai scrie o carte de new media, continutul ar fi depasit in termen de doar cateva luni”, considera acesta.

Pahomi subliniaza insa ca, de-a lungul timpului, a lecturat cateva carti de marketing extrem de importante pentru new media, ale unor autori precum Seth Godin sau Malcom Gladwell. „Recomand cititorilor DailyBusiness.ro interesati de domeniu urmatoarele titluri pe care le consider esentiale: The Tipping Point de Malcolm Gladwell si Unleashing the Ideavirus de Seth Godin„, a declarat reprezentantul Mediaedge:cia.

The Tipping Point costa 50 de lei in Romania, iar pe Amazon.co.uk pretul porneste de la 2,5 lire sterline. Unleashing the Ideavirus costa pe acelasi site international, accesibil si romanilor, de la 3,5 lire sterline.

Cristian Manafu, manager la Evensys, repeta recomandarea lui Bobby Voicu si indica Seth Godin, Triburile. Pe langa acestea, adauga Chris Brogan cu volumul Social Media 101 si Brian Solis, Engage.

„Oamenii din spatele titlurilor sunt deja nume in marketing si social media si vin cu o gandire proaspata si cu multa inspiratie pentru cei care vor fie sa faca primii pasi in social media, fie vor sa treaca la un nou nivel”, subliniaza Manafu.

„Cumpar numai online de pe Okian.ro si Amazon.com. Sunt cativa oameni cu renume, precum cei amintiti, apoi vin cei mai putin cunoscuti, in general autori americani, probabil cunoscuti local. Sugestia mea pentru cei care vor sa aleaga o carte este pe de o parte sa vada cine este si ce face autorul si pe de alta parte sa parcurga cateva pagini din cele disponibile in prezentarea volumului online. Amazon si nu numai permit acest lucru. Alegi un autor de business in general, asa cum alegi un consultant. Vrei sa ai incredere in el!”, incheie Manafu.

Volumul lui Chris Bogan costa pe Amazon.co.uk circa 8 lire sterline. Cartea lui Brian Solis costa, pe aceeasi platforma, 9-10 lire sterline.

Clement Nicolaescu, director de marketing al ArboInteractive, recomanda si el doua carti. Social Media Metrics, de Jim Sterne si The Facebook Effect de David Kirkpatrick.
[quote=Clement Nicolaescu]In principiu, cartile despre new media se pot perima destul de rapid[/quote]
„Prima este o carte unde poti gasi atat elemente mai reci cum ar fi modalitati de masurare a rezultatelor comunicarii in social media dar si informatii extrem de interesante bazate pe studii de caz”, explica Nicolaescu.

A doua dintre ele este povestea Facebook. „Aceasta este o carte extrem de interesanta. Nu poti intelege mecanismele fine ale noii media daca nu ai aflat modul in care aceste noi platforme din viata noastra si-au facut loc pas cu pas in obisnuinta cotidiana”, subliniaza reprezentantul ArboInteractive.

De cele mai multe ori, Clement Nicoalescu comdanda cartile in format electronic de la magazinele online.

„Cand numarul autorilor este mare, probabilitatea sa nimeresti o carte mai putin consistenta creste si ea. Acesta este si motivul pentru care eu prefer recomandarile in comparatie cu intuitia din momentul citirii titlului. In afara cartilor devenite deja clasice, data aparitiei este un criteriu de luat in considerare. Depinde si de subiectul abordat, dar in principiu, cartile despre new media se pot perima destul de rapid”, este de parere Nicolaescu.

„Cand o carte este valoroasa, ea isi face loc catre public chiar prin… new media. Eu aflu despre cartile bune de pe blogurile pe care le citesc in mod curent, citind review-urile de pe librariile online sau prin recomandari de la cunostinte”, mai spune marketing managerul ArboInteractive.