Romanian
 -
ro
New Media

Autorul televiziunii pe mobil Telenews critica presa \”mainstream\”: Jurnalele TV din Romania ingroapa informatiile utile in prea multe cuvinte si imagini

19 Apr, 14:01 • emanuel.ceciu
Jurnalele TV din Romania "paraziteaza informatia" care este "ingropata" in prea multe cuvinte si imagini, stirile sunt prea lungi, iar esentialul se dilueaza, este parerea jurnalistului Nicolas Don, care a lucrat de-a lungul timpului in cadrul France 3, France 5, RTL sau L'Equipe, realizand numeroase emisiuni de radio si televiziune in Franta si in Romania.
Autorul televiziunii pe mobil Telenews critica presa \mainstream\: Jurnalele TV din Romania ingroapa informatiile utile in prea multe cuvinte si imagini

„Cu tot respectul fata de presa din Romania si scoala de aici, consider ca deseori stirile si reportajele locale sunt mult prea lungi, fara mare relevanta pentru un public care ‘se grabeste’ din ce in ce mai mult si vrea sa auda esentialul, sa inteleaga din prima ce se intampla, care sunt consecintele stirilor. Stiu aceasta pentru ca am lucrat si in televiziuni romanesti si pot compara cu ceea ce se intampla in afara „, spune Nicolas Don care a terminat scoala de presa in Franta si a lucrat in trecut si in cadrul televiziunii Realitatea TV.

Nicolas Don detine in Franta casa de productie Don Productions, specializata pe realizarea de continut media. Jurnalistul este unic actionar al firmei. Prin intermediul acesteia si in colaborare cu operatorul telecom Orange Romania, Don a lansat luni prima platforma de stiri video pe telefoanele mobile care isi propune sa prezinte in maxim 5 minute principalele stiri ale zilei.

„Este nevoie de sinteza, de stiri scurte si la obiect, in stil international. Am decis in colaborare cu Orange Romania sa lansam Telenews.ro, disponibil atat pe Internet cat si prin intermediul telefonului mobil, in portalul Orange pe mobil. Serviciul este gratuit, clientii platind doar traficul de date”, spune Don.

Acesta considera ca noul portal de stiri va avea succes deoarece se adreseaza in special tinerilor, „90% dintre acestia urmarind stirile si in alte formate decat la televizor” si deoarece stirile sunt prezentate, la alegere, atat in romana cat si in franceza. „In Romania sunt multi expati francezi care doresc sa afle ultimele noutati din tara si nu au de unde. De asemenea, ne adresam si turistilor vorbitori de limba franceza”, subliniaza Nicolas Don.

Proiectul va fi sustinut si monetizat prin publicitate, atat pe site cat si pe mobil.

Telenews are in prezent o echipa de 10 persoane. Pe site vor fi gazduite si articole, printre autorii de editoriale numarandu-se Adelin Petrisor, Laura Chiriac sau Cosmin Prelipceanu.

„In curand vom lansa si versiunea in limba engleza a proiectului, precum si un nou modul, la fel, scurt, de stiri sportive. Este o nisa care ‘prinde’ foarte bine si este in continua schimbare si evolutie, exista multe oportunitati. In prezent cautam oameni specializati pentru aceste proiecte”, sustine Nicolas Don.

Acesta considera ca Telenews va avea succes intrucat „abordeaza diferit fata de orice alt jucator de pe piata segmentul de stiri. Acestea nu vor aborda subiecte ‘de scandal’, nu vom pune verdicte si nu vom deveni politici ‘tragand’ de partea vreunui partid sau altul. Nu ma intereseaza stirile de scandal, bataile in discoteci sau stiu eu ce altceva”, spune Don. Stirile sunt prezentate de un crainic care vorbeste in studio, si sunt ilustrate cu fotografii.

Ce castiga Orange Romania? Trafic pe portalul Orange pe mobil cat si continut suplimentar. „Batalia majora intre operatori se duce exact pe ‘cine ofera cel mai divers continut pe Internet'”, mai spune jurnalistul.

Tariful standard pentru a accesa Telenews prin wap de la Orange este de 0,8 euro/MB. Utilizatorii pot alege insa din mai multe extraoptiuni care, contra unui cost lunar care variaza de la 1,5 euro/luna la 3,5 euro/luna pot avea acces la wap fara sa fie taxati in functie de trafic.