- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Brandient: Personajele gen hipopotamul Metropotam sau crocodilul Trilulilu ajuta la construirea brandurilor

03 Dec, 13:37 • emanuel.ceciu
In proiectele online, pe langa logo, culoare sau slogane, unul dintre cele mai importante elemente care pot crea un brand este un personaj central, acesta putand transmite oamenilor emotie, atitudine, fiind de asemenea un vehicul ce poate promova puternic un proiect.
Brandient: Personajele gen hipopotamul Metropotam sau crocodilul Trilulilu ajuta la construirea brandurilor

„Un personaj bine creat, unic, poate atrage in cazul unor proiecte online un numar mare de vizitatori, doar prin word of mouth, fara aproape niciun efort financiar. In Romania, cele mai cunoscute personaje sunt hipopotamul din Metropotam.ro sau crocodilul din Trilulilu.ro”, este de parere Eugen Erhan, designer la compania de consultanta de brand Brandient (foto).

Acesta a oferit exemple de personaje ce au influentat direct afacerile unor companii – tricourile sau accesoriile cu personajul Fido Dido, pisica personaj al magazinelor Hello Kitty sau cele doua personaje animate din cadrul reclamelor Orange, ce se distribuie si impreuna cu telefoanele achizitionate din magazinele operatorului telecom.

„Personajul ajuta foarte mult, da identitate unui brand. De asemenea ofera emotie vizitatorilor unui site, uneori acestia alegand sa promoveze gratuit un anumit brand doar pentru ca le place acel personaj. De exemplu, eu mi-am cumparat tricou cu crocodilul celor de la Trilulilu.ro doar pentru ca mi s-a parut amuzant, asa ca le fac reclama gratis oriunde merg imbracat cu el”, a mai spus Erhan, care este si cofondator al proiectului Pidjin.net.

Eugen Erhan a explicat care este viziunea sa asupra construirii unui personaj bun.

„Acesta trebuie sa fie simplu de creat, in principiu sa poata fi desenat chiar si pe o bucata de servetel. Apoi, personajul ales trebuie sa fie unic si descriptibil – de exemplu un pirat cu doi papagali pe umar sau un balaur cu doua capete. De asemenea, personajul asociat unui brand trebuie sa aiba atitudine, sa aiba un fel de ‘personalitate’ a lui. Nu in ultimul rand, personajul trebuie sa fie simpatic – dragalasenia vinde”, a spus Erhan.
[img=33][/img]
Afirmatiile au fost facute in cadrul conferintei NetCamp, editia a doua, organizata de compania Evensys. La conferinta pe tema new media au participat invitati precum Jan Sifra, marketing manager etarget, Bobby Voicu, community manager Yahoo, Vlad Stan, fondator Seed Money sau Tristan Nitot, presedinte si confondator Mozilla Europe.

Cititi maine in DailyBusiness.ro un interviu cu Tristan Nitot, presedinte si co-fondator Mozilla Europe, in care acesta isi exprima parerea despre competitia cu Internet Explorer si scopurile proiectului Firefox.