New Media

Campanie de educare a europenilor in ceea ce priveste utilizarea cookie-urilor in publicitatea online

14 Jun, 12:18 • adrian.mihaltianu
Asociatia Europeana de Publicitate Digitala Interactiva (EDAA) a lansat in Marea Britanie prima etapa a campaniei de awareness “Unzipped” privind publicitatea targetata comportamental (OBA). Acesta campanie are ca obiectiv informarea si educarea europenilor in legatura cu utilizarea cookie-urilor in publicitatea online.
Campanie de educare a europenilor in ceea ce priveste utilizarea cookie-urilor in publicitatea online


Unzipped,
finantata si coordonata de EDAA cu sprijinul IAB Europe si a
membrilor sai locali, urmareste informarea si directionarea
europenilor catre platforma www.youronlinechoices.eu. Pe acest site,
utilizatorii de Internet pot afla, intr-un limbaj accesibil,
informatii despre rolul si functionalitatea cookie-urilor in
publicitatea online, despre cum este aceasta tehnologie folosita
pentru a sprijini site-urile si serviciile din mediul digital si
despre cum isi pot proteja confidentialitatea datelor in mediul
online.

Campania este
semnalata prin simbolul vizual OBA, care se regaseste in reclame
online, si care directioneaza, de asemenea, catre aceasta platforma.

Publicitatea
targetata comportamental (OBA), numita si publicitate bazata pe
interese, este practica de plasare de publicitate relevanta pentru
utilizatorii de internet, pe baza intereselor deduse din cautarile
online anterioare, pe parcursul unei perioade extinse de timp si
folosind mai multe domenii web.

Prin
intermediul „Unzipped
, consumatorii
vor intelege mai bine publicitatea online si vor afla care sunt
mijloacele prin care pot depune plangeri impotriva abuzurilor
publicitare. Mecanismele de procesare a plangerilor vor fi puse la
dispozitie de fiecare organizatie nationala responsabila cu
autoreglementarea publicitatii – pe plan national, asociatia IAB
Romania.


Suntem foarte
entuziasmati de startul campaniei europene, care a fost lansata in
Marea Britanie.

Aceasta va asigura o modalitate directa si
atragatoare din punct de vedere vizual pentru consumatori, pentru a-i
implica folosind simbolul vizual OBA si a intra in contact cu
valorile Programului European de Autoreglementare: mai multa
transparenta, libertatea de a alege si mai mult control pentru
utilizatorii europeni de Internet”, a declarat Oliver Gray,
directorul general al EDAA.

Lansarea e
rezultatul unui efort deosebit venind din partea tuturor sectoarelor
ecosistemului european de publicitate online, efort care a implicat
asociatii reprezentative atat la nivelul Uniunii Europene, cat si la
nivel national, alaturi de implicarea directa a companiilor care au
asigurat cantitati substantiale de resurse pentru a face ca acesta
campanie sa aiba un reach semnificant in Europa”, a remarcat
Dominic Lyle, director general EACA, care, alaturi de Jon Chase de la
Velvet Rock Communications, a sprijinit coordonarea campaniei pentru
EDAA.

Campania a fost
lansata pe 13 iunie in Marea Britanie si va fi initiata curand in
Germania si in Irlanda, urmand sa fie extinsa in pietele UE si EEA
incepand cu septembrie 2013. Aceasta campanie este implementata de
Mediacom Beyond Advertising si se bazeaza pe un concept dezvoltat de
o echipa de studenti de la KH Leuven, Belgia, finalisti in competitia
universitara demarata de EACA (Asociatia Europeana a Agentiilor de
Comunicare). „Unzipped” face parte dintr-un program european de
autoreglementare extins pe tema publicitatii targetate
comportamental, initiat de o coalitie formata din reprezentanti ai
sectorului de publicitate, media si marketing.

Simbolul OBA este un
mijloc prin care utilizatorii de Internet pot identifica locurile in
care publicitatea targetata comportamental este practicata intr-un
mod clar si contextual. Simbolul face legatura intre consumatori si o
platforma pan-europeana www.youronlinechoices.eu, care are scopul de
a informa si a educa utilizatorii europeni de Internet in privinta
modului in care functioneaza publicitatea targetata comportamental.
Lansarea campaniei a presupus si modernizarea website-ului.

Principiile de
autoreglementare pentru publicitatea comportamentala online au fost
dezvoltate prin eforturile mai multor industrii la nivel european,
alaturi de Recomandarea de Best Practice pentru constituirea OBA
emisa de EASA (Asociatia Europeana a Standardelor in Publicitate)
care consolideaza Framework-ul OBA conceput de IAB Europe.


Un rol esential
privind conformitatea cu aceste principii este jucat de Organizatiile
nationale de Autoreglementare si birourile IAB.

Asociatia Europeana
de Publicitate Digitala Interactiva este o organizatie non-profit, cu
sediul in Bruxelles, care este responsabila pentru decretarea
aspectelor cheie ale initiativelor de autoreglementare pentru
publicitatea comportamentala online (OBA) in Europa. EDAA este
condusa de organizatii la nivel european care promoveaza standardele
OBA in Europa, avand ca obiectiv asigurarea unei abordari coerente la
nivel european.

Citeste si:
Valoarea pietei
europene de publicitate online a depasit 24,3 mld. euro in 2012