- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Ce efecte secundare are publicitatea online: 37% dintre utilizatori sunt influentati fara sa dea click

24 Aug, 14:37 • Redactia DailyBusiness
37% din utilizatorii de Internet sunt influentati de publicitatea online fara sa dea click, Internetul amplificand intentiile de cumparare in mixul de media, rezulta dintr-un studiu realizat de IAB Romania si eResearch Corp. Cititi mai multe despre influentele publicitatii online asupra deciziei de achizitionare din randul internautilor romani.
Ce efecte secundare are publicitatea online: 37% dintre utilizatori sunt influentati fara sa dea click

Studiul, realizat in perioada iunie-iulie 2010, arata ca publicitatea online are efecte dincolo de actiunea directa si imediata a utilizatorului (click), ca aceste comportamente amplifica intentia de cumparare, ca Internetul amplifica intentia de cumparare a celor care il folosesc pentru a completa informatiile primite din alte medii.

Utilizatorii de Internet sondati sunt influentati de publicitatea online si in alte moduri decat pentru a da click. Astfel, in urma vizionarii unei reclame online, 37% dintre ei se informeaza in vederea cumpararii iar 29,9% raspandesc mai departe mesaje legate de brand, produs sau serviciu

15% din respondenti declara ca au cumparat produsul advertizat in urma vizionarii unei reclame online . Cei care cauta ulterior mai multe informatii online l-au cumparat in proportie de 28,7%, cifra comparabila cu proportia celor care l-au cumparat in urma unui click pe banner (30%).

72% din utilizatorii sondati completeaza cu ajutorul Internetului informatiile despre branduri, produse sau servicii primite din alte medii si au o intentie mult mai puternica de a achizitiona produsul(37,6% au raspuns ca au cumparat produse in urma cautarii pe internet, ca urmare a unei informari din alte medii).

Probabilitatea de a cumpara un produs dupa ce s-au informat suplimentar prin intermediul internetului creste pentru cei care au cautat ce spun bloggerii despre produs/companie(45,4%) si in cazul celor care au cautat pe forumuri sau retele sociale mai multe informatii despre produs(44,2%).

Intrebati daca dau click pe reclama pe care si-au amintit-o cel mai bine, 31% au raspuns „Da, pentru a urma link-ul”, in timp ce un procent apropiat, 26%, au raspuns „Da, pentru a inchide reclama”. In acelasi timp, reclamele catalogate ca „sacaitoare” au obtinut cele mai mici punctaje la fiecare din efectele publicitatii online analizate in studiu.

„Proportia utilizatorilor care fac alte actiuni fara sa dea click este, conform studiului, aproape egala cu a celor care dau click pe banner, ceea ce arata ca aceste efecte nu pot fi ignorate”, a declarat Ionut Oprea, director executiv IAB Romania.

„Internetul este de departe mediul de comunicare cel mai legat de decizia de cumparare si de cautarea de informatii in vederea cumpararii. Modul in care insa companiile pun la dispozitie informatii despre produsele lor determina reactii diferite. Studiul demonstreaza ca actiunile excesive si intruzive sunt cele mai lipsite de eficienta si cele mai deranjante pentru consumatori”, a spus la randul sau Sorel Radu, Managing Partner eResearch Corp.

IAB Romania si eResearch Corp au derulat studiul pe 52 de site-uri ale companiilor membre IAB Romania care au participat la studiu, esantionul rezultat fiind de 10.647 persoane. Esantionul a fost aleator iar datele nu au fost ponderate.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Fritz, după scorul catastrofal obținut de Drulă la alegeri: ”Am pierdut o bătălie, puteam mai mult” / ”Nu ieșim din politică și de la guvernare”
Fritz, după scorul catastrofal obținut de Drulă la alegeri: ”Am pierdut o bătălie, puteam mai ...
Bursa revine pe creștere. Investitorii își recapătă optimismul pe fondul semnalelor economice favorabile
Bursa revine pe creștere. Investitorii își recapătă optimismul pe fondul semnalelor economice favorabile
Iarna facturilor uriașe. Cât costă încălzirea locuințelor în 2025 și care sunt opțiunile cele mai rentabile
Iarna facturilor uriașe. Cât costă încălzirea locuințelor în 2025 și care sunt opțiunile cele ...
Bolojan îl felicită pe Ciucu pentru victoria la alegerile de duminică. ”Sunt convins că va schimba fața Capitalei”
Bolojan îl felicită pe Ciucu pentru victoria la alegerile de duminică. ”Sunt convins că va schimba ...
Moțiunea de cenzură ”România nu este de vânzare” va fi prezentată luni în parlament. Votul, în 15 decembrie
Moțiunea de cenzură ”România nu este de vânzare” va fi prezentată luni în parlament. Votul, ...
Meta amână cu un an lansarea ochelarilor de realitate mixtă Phoenix. Zuckerberg cere calitate „fără compromisuri”
Meta amână cu un an lansarea ochelarilor de realitate mixtă Phoenix. Zuckerberg cere calitate „fără ...
Trump îl critică pe Zelenski pentru întârzierea privind planul de pace. Presiunea americană asupra Kievului crește
Trump îl critică pe Zelenski pentru întârzierea privind planul de pace. Presiunea americană asupra ...
Nicușor Dan face, luni și marți, prima vizită oficială în Franța. Întâlniri cu Emmanuel Macron și diaspora
Nicușor Dan face, luni și marți, prima vizită oficială în Franța. Întâlniri cu Emmanuel Macron ...
Sectorul 6 va intra din nou în alegeri. Al nouălea scrutin pentru bucureșteni în mai puțin de doi ani
Sectorul 6 va intra din nou în alegeri. Al nouălea scrutin pentru bucureșteni în mai puțin de doi ...
Ciprian Ciucu, victorie categorică în Capitală. A câștigat 5 din 6 sectoare și devine noul primar general
Ciprian Ciucu, victorie categorică în Capitală. A câștigat 5 din 6 sectoare și devine noul primar ...
UPDATE Rezultatele oficiale București 2025. Ciprian Ciucu este noul Primar General al Capitalei
UPDATE Rezultatele oficiale București 2025. Ciprian Ciucu este noul Primar General al Capitalei
UPDATE Marcel Ciolacu a câștigat șefia CJ Buzău, cu peste 51,97% dintre voturi
UPDATE Marcel Ciolacu a câștigat șefia CJ Buzău, cu peste 51,97% dintre voturi
Daniel Băluță, prima reacție după ce a pierdut Primăria Capitalei: „Îi somez pe toți care au gânduri necurate să uite de ele”
Daniel Băluță, prima reacție după ce a pierdut Primăria Capitalei: „Îi somez pe toți care au ...
Anca Alexandrescu: „Indiferent de rezultat, eu voi face ce am promis”
Anca Alexandrescu: „Indiferent de rezultat, eu voi face ce am promis”
Cătălin Drulă, declarații după rezultatele exit-poll-ului: „Referendumul și bugetul Capitalei trebuie implementate imediat”
Cătălin Drulă, declarații după rezultatele exit-poll-ului: „Referendumul și bugetul Capitalei ...
Primele declarații ale lui Ciprian Ciucu, după rezultatele exit-poll-ului: „Vreau să fac din București proiectul vieții mele”
Primele declarații ale lui Ciprian Ciucu, după rezultatele exit-poll-ului: „Vreau să fac din București ...
Exit-poll CURS alegeri Primăria Capitalei. Ciprian Ciucu conduce cu 32%, iar Daniel Băluță a strâns 26,3%
Exit-poll CURS alegeri Primăria Capitalei. Ciprian Ciucu conduce cu 32%, iar Daniel Băluță a strâns ...
George Simion cere mobilizare pe final de scrutin: „Niciun protest nu înlocuiește votul pus în urnă”
George Simion cere mobilizare pe final de scrutin: „Niciun protest nu înlocuiește votul pus în urnă”