- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Cum au evoluat afacerile eMag si PCGarage dupa ce si-au schimbat proprietarii

22 Jul, 00:02 • emanuel.ceciu
eMag.ro, cel mai mare magazin online din Romania, a reusit sa treaca pe profit brut in 2009 dupa preluarea de catre Asesoft Distribution, in timp ce PCGarage.ro, un alt retailer important pe piata care si-a schimbat proprietarul anul trecut, si-a adancit pierderile. Cititi ce afaceri si ce profit au facut principalele magazine online de retail IT si electronice din Romania in 2009.
Cum au evoluat afacerile eMag si PCGarage dupa ce si-au schimbat proprietarii

eMag

(administrat de doua firme – Dante International SA si eMag International SA – n.r.) a generat in 2009 afaceri de 63,2 mil. euro, in scadere cu circa 13% fata de 2008. Dupa ce in luna aprilie 2009 Asesoft Distribution a preluat eMag, retailerul online a incheiat anul cu profit brut de 46.000 euro, fata de pierderi de 3,7 mil. euro in 2008. Datele sunt preluate de la Registrul Comertului.

Un alt jucator important de pe piata de retail online este FiT Distribution, care detine PCFun.ro, ElectroFun.ro, ToyFun.ro, compania achizitionand de asemenea ShopIT.ro in martie 2009 si, in septembrie 2009, PCGarage.ro.

Marius Ghenea a preluat PCGarage.ro, insa aceasta companie si-a adancit pierderile in 2009 de peste patru ori, de la 41.000 euro in 2008 la 180.000 euro in 2009. PC Garage SRL si-a redus veniturile anul trecut cu 10%, pana la 6,7 mil. euro.

FiT Distribution a generat afaceri de 11 mil. euro in 2009, in scadere cu 33% fata de 2008. Compania a reusit sa se mentina pe profit anul precedent, inregistrand insa o scadere a acestuia de 23%, pana la 17.000 euro.

Corsar Grup SRL, care detine magazinul online Cel.ro, a generat in 2009 venituri de 8,7 mil. euro, in scadere cu 8% fata de anul precedent. Compania s-a mentinut pe profit in 2009 – 74.000 euro, de peste trei ori mai putin fata de cei 230.000 euro inregistrati cu un an in urma.

Cei mai mari retaileri traditionali care detin si magazine online sunt Altex, Domo si Flamingo International. Aceste companii nu publica informatii separate privind vanzarile generate exclusiv prin intermediul platformelor online.