- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Cum creezi o pagina de brand eficienta pe Facebook. Sfaturi concrete de la specialisti

22 Sep, 00:01 • emanuel.ceciu
Nu porni de la premisa ca este foarte usor sa creezi o pagina de brand eficienta pe Facebook (fan page - n.r.). Lucrurile nu sunt atat de simple precum ai crede, insa reteaua sociala pune in prezent la dispozitie mai multe optiuni pentru a atrage cat mai multi fani. Evident, un strop de imaginatie nu strica niciodata. Cititi mai multe Tips'n'tricks despre cum sa creezi o pagina de brand cat mai atragatoare.
Cum creezi o pagina de brand eficienta pe Facebook. Sfaturi concrete de la specialisti

1. Inainte de a te apuca sa creezi propria pagina brand-ului tau, nu strica deloc sa te uiti pe unele dintre cele mai atragatoare si mai de succes pagini realizate pana in prezent. Doua exemple scoase in evidenta de presa internationala sunt pagina Zappos.com si TheTrueLemon

De asemenea, urmareste ce fac concurentii tai, nu te sfii sa le dai „like” doar pentru ca sunt concurenti direct – trebuie sa fii tot timpul la curent cu „ce misca” pe piata.

2. Pagina de Facebook ofera posibilitati foarte multe, tu trebuind sa iei in calcul sa incluzi:
– Descriere generala a companiei
– Website si informatii de contact
– Comunicate de presa (daca este cazul)
– Videoclipuri/sectiune pentru video
– RSS
– Update-uri Twitter
– Interactiune cat mai frecventa cu userii

3. Creeaza-ti o prima pagina care sa atraga din primele cateva secunde.

Userii vor decide in 3-5 secunde daca merita sa dea like paginii tale, asa ca este important ca pagina pe care acestia intra la inceput sa fie una cu continut relevant, estetica si eventual interactiva.

Poti alege pe ce tab sa intre acestia, nefiind obligatoriu ca ei sa ajunga in mod automat pe Wall.

4. Continut generat de utilizatori.

Userii au posibilitatea de a adauga continut foarte bun, precum fotografii, pe pagina ta, asa ca ofera-le aceasta posibilitate. De asemenea, convinge-i sa fie cat mai activi, astfel incat sa incarce cat mai mult continut.

5. Monitorizeaza „cu sfintenie” datele si graficele de trafic

Facebook iti ofera un sistem de analiza si masurare a traficului pe pagina de fani, putand vedea cine interactioneaza cu pagina, cine sunt noii fani si cine sunt cei ce au plecat. Statisticile ar trebui monitorizate zilnic si, in functie de ce se intampla, sa faci modificari pentru a retine userii si atrage altii noi.

6. Adauga video

Majoritatea brand-urilor mari au reclame si continut video pe Facebook. Pentru firmele mai mici, este un lucru bun sa posteze interviuri cu CEO-ul, tururi de 2 minute prin birouri sau pur si simplu sa prezinte interviuri, aleator, cu angajatii, pentru „atmosfera”.

Aceasta reprezinta o modalitate buna de a adauga o noua dimensiune paginii, ca sa iasa in evidenta.

Daca chiar nu ai timp sau resursele necesare sa creezi video, YouTube este o sursa practic inepuizabila de clipuri interesante, o parte dintre ele avand tangenta cu domeniul de activitate pe care il promovezi.

7. Creste-ti SEO-ul paginii

Facebook are o pozitie foarte buna in motoarele de cautare, intrucat este un site mare, „bun prieten” cu Google. Poti invata mai multe despre cum sa scoti in evidenta propria pagina de aici si de aici.

In general, pentru a reusi sa atragi cat mai multi cititori din motoarele de cautare, se aplica regulile generale – continut variat, cuvinte cheie importante, titluri relevante precum si promovare pe alte canale.

8. Creste-ti pagina de Facebook cu ajutorul aplicatiilor

Sectiunea Apps adauga functiuni particulare paginii tale, precum RSS feed sau clipuri de pe YouTube. Aplicatiile reprezinta o modalitate foarte buna de a crea interactiune cu userii si de a-i face sa revina si sunt sute de aplicatii care te ajuta sa faci un business mai bun pe Facebook.
Cititi aici un articol despre mai multe aplicatii de business care te ajuta sa iti dezvolti pagina personala pe Facebook.

9. Promoveaza-ti pagina de business

De pe pagina de fani de pe Facebook nu poti sa gasesti prieteni asa cum faci de pe profilul tau de persoana fizica. Oamenii aleg sau nu sa dea „like” paginii, asa ca trebuie promovata in mod special, sa raspandesti vestea continuu, sa iti prezinti compania si pagina.

In primul rand identifica oamenii cheie de pe profilul personal si trimite-le un mesaj in care le explici ce ar avea de castigat daca ti-ar urmari contul de business. Aminteste-ti ca oamenii sunt interesati sa stie ce au de castigat si nu valoreaza foarte mult daca doar dau „like”, in mod mecanic. In mesaj, introdu si un link catre pagina ta.

Totodata, este important sa promovezi pagina de brand si in alte medii online, punand un buton Facebook Page pe site-ul companiei, blog sau alta retea sociala – eventual sa raspandesti vestea pe Twitter. De asemenea, poti trimite notificare prin e-mail si link pe cartea de vizita.

10. La final, tine minte ca eforturile tale trebuie sa fie constante, asa ca dedica-ti cel putin cateva ore in fiecare saptamana pentru actualizari, sa trimiti mesaje catorva dintre cei mai activi oameni pe pagina ta – vor aprecia, si pentru a vedea ce aplicatii noi au aparut, pe care le-ai putea folosi.

Informatiile din material provin din mai multe surse, precum Simplyzesty.com, TechCrunch.com, JustCreativeDesign.com si Mashable.com.