- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Cum sa-ti dezvolti prezenta pe social media investind doar 10 minute pe zi

02 Dec, 00:02 • emanuel.ceciu
Socializarea pe Internet nu este un talent nativ. Da, suntem fiinte sociale prin natura noastra, dar sa fim sinceri, eram destul de ocupati si inainte de aparitia si extinderea Twitter, Facebook si altele. Adevarul este ca foarte multi oameni de marketing nu au timpul sa foloseasca aceste instrumente zilnic. Dar putina lume stie ca nici nu e nevoie de mai mult de 10 minute pe zi, daca stii sa le folosesti eficient.
Cum sa-ti dezvolti prezenta pe social media investind doar 10 minute pe zi

Iata trei ponturi despre cum sa acoperi prezenta sociala pe canalele specializate in 10 minute pe zi, dupa cum considera Nathan Hangen, Internet marketing strategist si fondator al Webrepreneur Media. El este si co-autor al cartii Beyond Blogging.

#1. Ocupa-te de fiecare platforma, separat

Vei avea nevoie de o prezenta solida pe Twitter si Facebook daca vrei sa faci valva pe social media? Probabil ca da, insa acest lucru nu inseamna ca trebuie sa incepi simultan pe ambele platforme.

Daca ai la dispozitie doar 10 minute, atunci trebuie sa te axezi pe o singura retea, ceea ce inseamna ca nu are sens sa iti imparti timpul intre mai multe platforme.

Pentru cei ce abia intra pe retele sociale

Alege o platforma, promoveaza-te, strange un numar mare de parteneri/fani/followeri si abia apoi intra si pe alt canal.

Creeaza o pagina de branding, scrie eficient, descrie-ti activitatea in mod potrivit, fii activ.

Pentru cei ce deja sunt prezenti

Daca deja ai prezenta buna pe mai multe canale social media, recomandarea lui Hangen este de a alterna, zilnic, pe cate unul dintre ele. Zece minute doar pe Facebook, de exemplu, este mai bine decat cate 3-4 minute pe mai multe retele. Nu este recomandat sa „jonglezi” pe mai multe spatii, intr-un timp foarte limitat.

#2. Raspunde audientei tale

Multe companii vor mai intai sa vorbeasca ele, si abia apoi sa raspunda. Acest lucru nu este indicat. Daca cineva intreaba ceva si nu i se raspunde, o sa neglijeze ce scrie compania pe viitor.

Desi poate parea uneori pierdere de timp pretios, realitatea este ca a raspunde la intrebari creeaza oportunitati de a imbunatati experienta oferita de companie. Daca poti „sa faci diferenta” cu un singur raspuns, este foarte bine.

Investeste majoritatea timpului pentru a raspunde, mai degraba decat a posta informatii noi. Nu ii ignora pe cei care comenteaza la posturile tale.
Daca ai de-a face cu o zi linistita (fara comentarii), petrece timp incercand sa iti cunosti mai bine audienta. Nu face diferente intre clienti si cei care compun restul audientei, intrucat si acestia din urma pot fi convinsi sa se transforme in „ambasadori de brand”.

#3. Ajuta oamenii

De multe ori renteaza sa petreci cateva minute incercand sa depistezi persoane necunoscute ce au intrebari sau dileme privind industria in care activezi tu. Nu le cere sa te urmareasca, nu le oferi link-uri catre produse de-ale tale. Pur si simplu ajuta-i, acestia vor aprecia si cel mai probabil te vor urmari in continuare. Scopul final este ca ei sa vorbeasca despre tine.

La fel cum nu te-ai duce la un necunoscut in cadrul unei conferinte si, fara niciun dialog prealabil, sa-i „bagi pe gat” o carte de vizita, la fel este contraindicat ca din prima, pe social media, sa dai link-uri catre business-ul tau oamenilor necunoscuti.

Pentru a depista oameni ce vorbesc despre industria ta, poti folosi motoare de cautare specializate.

Odata ce „iti intri in mana”, ar trebui sa reusesti sa acoperi atat Twitter cat si Facebook in mai putin de 10 minute pe zi. Sa scrii un tweet dureaza undeva intre 10-20 de secunde. In cinci minute ar trebui sa poti sa raspunzi la mai multe intrebari pe Facebook.
Este important ca, zilnic, sa te axezi pe doar una-doua activitati, lasand restul pentru ziua urmatoare. Nu are sens sa incerci sa le faci pe toate deodata.

Evident, a raspunde nemultumirilor este important, dar nu te lasa absorbit doar de aceasta activitate. Intotdeauna vor fi nemultumiti.

La fel si in cazul raspunsurilor neutre/lamuritoare. Nu trebuie sa raspunzi chiar la tot, si nu imediat/in aceeasi zi. Daca mai multi oameni intreaba lucruri similare, cel mai bine este sa iti iei cateva minute si sa scrii un post special pe acea tema.

Tu cat timp petreci pe canalele social media? Spune-ti parerea despre aceste strategii

Ca sa fii eficient, alege cu atentie retelele sociale pe care esti prezent. Selecteaza-le in functie de calitatea celorlalti membri si de oportunitatile care ti se deschid. KeyPeople este cea mai mare comunitate romaneasca premium a oamenilor de afaceri influenti (middle si top management), accesul fiind filtrat de catre redactia DailyBusiness.ro.

KeyPeople are peste 4.000 de membri exclusivi, care nu mai pot fi gasiti pe alte retele sociale. Atmosfera din KeyPeople este adaptata la nevoile oamenilor de afaceri din Romania. DailyBusiness.ro, publicatia pe care o cititi cu regularitate de peste 4 ani, garanteaza acest lucru.