- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Cum vede Romania un blogger citit lunar de 30 de milioane de oameni: Jeremy Wright

17 Jun, 00:01 • emanuel.ceciu
La doar 29 de ani, canadianul Jeremy Wright este unul dintre cei mai cunoscuti internauti din lume, ca si unul dintre cei mai apreciati oameni de afaceri din online - mii de oameni il urmaresc pe Twitter, alte zeci de milioane vizitand proiectul sau de blogging, b5media.com.. Prezent in Romania in cadrul unei conferinte de specialitate, a acordat DailyBusiness.ro un interviu de 5 minute.
Cum vede Romania un blogger citit lunar de 30 de milioane de oameni: Jeremy Wright

Nascut in Canada, si nationalist autodeclarat, Wright a inceput „viata de blogging” prin a scrie cate 10 post-uri pe zi. In prezent, marturiseste acesta, scrie 10 pe an. „Twitter m-a ajutat sa renunt la blogging, usor-usor. Apoi, mai este si proiectul b5media care imi ‘mananca’ timpul”, a spus Wright pentru DailyBusiness.ro

DailyBusiness.ro: Inainte de a vorbi cu dumneavoastra, evident, am dat un search pe Google dupa numele Jeremy Wright…
Jeremy Wright: (razand) Mare greseala. Ati stiut ce sa alegeti din toate rezultatele?

DB: Le-am luat pe primele… Din ce am vazut, in curand, pe 30 iunie o sa faceti 30 de ani. Care ar fi dorintele legate de afaceri, la aceasta varsta rotunda?
JW: Sa cresc business-ul b5media, in primul rand. Este o companie privata deci nu pot sa fac declaratii in ceea ce priveste asteptarile de afaceri, dar, desi trecem printr-o perioada economica dificila, sunt sigur ca o sa inregistram crestere a afacerilor si a numarului de vizitatori. In prezent avem peste 30 de milioane de vizitatori pe luna. Pe timp de criza, oamenii stau mai mult online, deci noua ne convine.

DB: Cum ati reusit in afaceri?
JW: Nu mi-a fost frica de esec. Nu mi-a fost frica de faptul ca nu o sa reusesc. Sunt de parere ca daca nu incerci, n-ai nicio sansa de a iesi din anonimat. Eu am esuat de multe ori, dar am invatat din asta.

DB: Ce sfaturi le-ati oferi antreprenorilor din Romania cu activitati in online?
JW: Ma uit in jurul meu si vad mult entuziasm. Mai mult chiar decat la conferintele la care iau parte in SUA, Canada sau tari din Europa de Vest. Pasiunea este ceva ce nu lipseste deci in Romania, si acesta este un lucru de baza. De asemenea, sa nu le fie frica sa experimenteze, sa incerce lucruri noi.

DB: Ati fost vreodata interesat sa investiti in Romania sau in regiune?
JW: Sunt a doua oara in Romania, imi place ce vad aici, ca si evolutie. Nu este exclus ca in urmatorii ani sa investesc in online-ul romanesc.

DB: Interesant. In ce proiect? Sau ati incepe unul de la zero?
JW: De la zero, in principiu, dar daca apare ceva excelent, nu exclud chiar sa cumpar participatii din anumite proiecte. Depinde. Nu pot sa spun ce idei am, evident. Nu vreau sa-mi fie „imprumutate”. Oricum, daca nu o sa investesc direct in Romania, sunt aproape sigur ca o sa o fac in Europa de Est. Toate tarile din regiune evolueaza puternic pe online. Asa ca, „dati-i bice”!

DB: Sunteti o persoana foarte sigura pe sine. Ce anume va ofera aceasta siguranta?
JW: Faptul ca nu-mi este frica sa risc si sa esuez. Din contra, unori joc sume mari la cazino-uri din Las Vegas. Sa spunem ca nu sunt mandru de asta (razand). Mai ales cand pierd. Apoi, sunt mandru ca am reusit sa strang in jurul meu multi prieteni foarte buni care au stiut sa ma sustina in perioade mai dificile.

Ce bloggeri din Romania urmareste Jeremy Wright?

DB: V-ati inceput si v-ati continuat cariera ca blogger. Care sunt cele mai „hot” subiecte in State si in Canada, in prezent? Care sunt post-urile cele mai citite?
JW: In primul rand suntem oameni, deci tot timpul vom avea o inclinare catre asa-zisa „barfa”. Cele mai citite sunt deci post-urile despre celebritati (celebrity stuff – in original). De asemenea, fiind in plina criza economica, sunt citite post-urile de business, de idei de afaceri. Au crescut foarte mult blog-urile despre activitati feminine sau scrise de femei pentru femei.

DB: Considerati ca si in Romania aceste tematici atrag cel mai mult?
JW: O sa ma refer in raspuns la toate statele din Europa de Est, intrucat sunt similare. Aici includ si Romania. Consider ca inca sunt multe teme ce sunt abordate insuficient in blogosfera din regiune insa, fata de acum trei ani cand am fost in Romania ultima oara, am sesizat un progres foarte mare. Consider ca in urmatorii trei-patru ani, blogosfera de aici s-ar putea alinia la cea din SUA sau Canada. Depinde foarte mult de mentalitatea internautilor.

DB: Si? Suntem diferiti ca mentalitate de voi, canadienii?
JW: (zambind) Eu sunt din Quebec, din partea frantuzeasca, latina, a Canadei. Deci nu sunt un bun exemplu. Consider ca nu suntem atat de diferiti. Ziceam ca fata de acum trei ani am vazut un avans foarte puternic pe blogosfera si o sa exemplific. Daca acum trei ani bloggerii nu prea erau respectati, citati, sau bagati prea mult in seama, intre timp am sesizat ca acestia sunt citati in presa, ca uneori chiar sunt mai eficienti si mai rapid decat presa online, ca sa nu vorbim de cea traditionala. In urmatorii doi ani, acest respect pentru bloggeri va creste, sunt aproape sigur.

De noi se apropie bloggerul Bobby Voicu, pe care Wright il roaga sa ii traduca cateva fraze scrise in romana pe Twitter. Cei doi glumesc pe marginea mai multor subiecte

DB: Apropo de colegul Bobby Voicu…urmariti blog-uri si din Romania?
JW: Sa zicem ca nu prea sunt multumit de translatoarele online existente pe piata in prezent. Ar fi o idee buna de business crearea unui motor de traducere mai eficient, daca tot a venit vorba… Oricum, ii urmaresc aproape constant pe Zoso si pe Bobby.

DB: Cati bloggeri urmariti in general, si de ce pe Zoso si pe Bobby, din Romania?
JW: Nu am o lista anume de bloggeri pe care sa-i urmaresc. Pur si simplu caut anumite informatii pe Google si unele dintre post-urile lor ies foarte in fata, fiind relevante, bine indexate. De ce Zoso si Bobby? Pentru ca sunt relevanti, sunt trend-setteri, pot sa-mi dau seama de evolutia industriei.

DB: Care considerati ca sunt cele mai mari dificultati intampinate de antreprenorii online din Romania?
JW: Castigarea de credibilitate, atat pentru internautii romani cat mai ales in afara tarii. De asemenea, crearea unor proiecte care sa exprime de la prima accesare seriozitate, profesionalism. De asemenea, piata din Romania se confrunta cu oarecare probleme in gasirea unor metode cu adevarat eficiente de monetizare – de aceea si piata de aici are o valoare mica.

DB: Cu toate acestea nu excludeti sa intrati pe piata locala…
JW: (zambind) Venind cu experienta din Canada si SUA…da. Oricum, daca o sa intru, o sa sprijin implicit si cresterea pietei locale, deci va fi reciproc avantajos.

DB: Se termina pauza, mai am doar o intrebare. Raspundeti sincer – cum vi se pare Romania?
JW: Foarte sincer, imi place. Toti oamenii cu care am interactionat aici sunt deschisi, amuzanti, au idei bune. (zambind) Si da, femeile sunt frumoase, dar am o relatie solida acasa, deci nu ma intrebati si de partea aceasta.

DB: Ce hobby-uri aveti, exceptand proiectele online?
JW: Sa ma plimb si sa cant la baterii (tobe – n.r.). Ma relaxeaza ambele activitati, la fel de mult.