- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Cumparatorii compara preturile mai atent: Veniturile portalului ShopMania.ro au crescut cu 25% in S1

31 Aug, 15:34 • emanuel.ceciu
ShopMania, unul dintre cei mai importanti jucatori pe segmentul de site-uri de comparatii de preturi din Romania, si-a crescut veniturile pe primul semestru cu 20-25% fata de anul trecut, oficialii companiei subliniind totodata pentru DailyBusiness.ro ca isi mentin estimarile de crestere a afacerilor in acest an, de 33%.
Cumparatorii compara preturile mai atent: Veniturile portalului ShopMania.ro au crescut cu 25% in S1

Astfel, ShopMania, parte a Asesoft Net, ar trebui sa inregistreze la finele anului venituri de circa 2 mil. lei (470.000 euro), conform companiei, care este prezenta cu servicii similare in 26 de tari. ShopMania este parte a Asesoft Net, companie din grupul Asesoft, infiintata in 2004. Printre proiectele dezvoltate de Asesoft Net se numara Infoportal.ro, Filmoteca.ro sau Autoraid.ro.

Conform datelor inregistrate la Ministerul de Finante, Asesoft Net a generat anul trecut venituri de circa 430.000 euro, dublu fata de 2007. Profitul net al companiei a fost anul trecut de 126.000 euro, triplu fata de profitul net inregistrat de companie cu un an in urma – 43.000 euro.

„ShopMania a inregistrat o crestere de aproximativ 20-25% a cifrei de afaceri comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Evolutia pozitiva se datoreaza in primul rand cresterii foarte puternice in cateva dintre cele mai importante tari din cadrul Uniunii Europeane – Italia, Franta, Spania, Marea Britanie”, a declarat Arthur Radulescu, director general Asesoft Net, compania ce detine reteaua de site-uri ShopMania, si creatorul Bascalie.ro si JobMania.ro.

Shopmania inregistreaza venituri din publicitate si din plasarea preferentiala pe site a anumitor produse.

Pe fondul crizei economice, romanii au inceput sa devina din ce in ce mai atenti si selectivi in ceea ce priveste achizitionarea de produse, portalurile de comparatii preturi incepand sa fie din ce in ce mai utilizate. Astfel, in medie, romanii petrec 2,5 minute pe site-ul ShopMania.ro, fata de americani, englezi sau australieni, care petrec in medie aproximativ 1,5 minute pe site-urile companiei aferente fiecarui stat in parte (ShopMania.com, ShopMania.com.au etc).

Utilizatorii din Spania, Ungaria, India, Mexic, Turcia si Italia raman pe portal in jur de 2 minute, conform unui studiu al companiei, realizat de la inceputul anului pana in august.

„Produsele cele mai cautate se mentin in zona electronicelor si electrocasnicelor”, a mai spus Arthur Radulescu.

Gradul de implicare al romanilor pe Internet, inca redus

Procentul de utilizatori romani care decid sa posteze o opinie asupra anumitor produse difera de la o categorie de produs la alta. In medie, 10% dintre utilizatorii inscrisi posteaza un comentariu despre un anumit produs, cea mai mare pondere avand-o telefoanele, produsele IT si cele din categoriile Media. De asemenea, in jur de 3% dintre utilizatori isi exprima opinii in legatura cu magazinele online prezente pe ShopMania.ro. La polul opus, 30% dintre utilizatorii spanioli inscrisi lasa un comentariu la unul din magazinele listate si doar 2% comenteaza asupra unui produs.

„Ponderea de 10% este direct proportionala cu gradul de implicare al utilizatorilor in viata sociala de pe Internet in Romania”, a spus Radulescu pentru DailyBusiness.ro.

Totodata, fluctuatiile economice resimtite si in Romania au influentat si cautarile efectuate de utilizatori pe Internet.

„In 2008, de mare interes pe portalul de comparare erau, pe langa altele, si domeniile imobiliar si auto pentru care insa s-a pierdut destul de mult interesul. Aceasta scadere a fost insa compensata de evolutia cautarilor pe segmentul de notebook-uri. Aceasta nisa a inregistrat o crestere semnificativa de la inceput de an si cel mai probabil va continua sa creasca”, a subliniat Radulescu.

In prezent, romanii compara cel mai frecvent preturile pentru telefoane mobile, notebook-uri, jucarii, camere foto, televizoare, ceasuri, parfumuri. Comportament similar cu al romanilor il au si alte popoare latine – portughezii, italienii si spaniolii – acestia cautand in general aceleasi categorii de produse, conform oficialilor ShopMania.ro.

In alte tari in care este prezent ShopMania, o nisa ce genereaza multe cautari este si cea de electrocasnice, precum frigidere.

In materie de brand-uri, la categoria telefonie mobila, Nokia castiga detasat in majoritatea celor 26 de tari aflate in portofoliul ShopMania, fiind urmat de Apple, Samsung si Sony Ericsson, cu procente ridicate. Foarte cautate sunt si produsele Sony, Asus, LG sau Nikon, in proportii diferite de la tara la tara.

ShopMania.ro are in prezent 60.000 de membri in Romania si peste 190.000 la nivel international. La nivel global, conform oficialilor ShopMania, se inscriu pe site intre 2.500 – 3.000 de internauti lunar.

Anul acesta, ShopMania s-a extins in trei noi state – Irlanda, Cehia si Slovacia – marind portofoliul retelei la 26 de state din lume.

ShopMania.ro a atras in iulie in Romania circa 1 mil. de vizitatori unici, dublu fata de aceeasi perioada a lui 2008. Compania si-a marit cota de piata de la inceputul anului trecut cu circa cinci puncte procentuale, pana la aproximativ 45%, pe fondul cresterii penetrarii Internetului si a alocarii unui timp mai indelungat pentru studierea raportului calitate-pret pentru produse din partea clientilor, conform propriilor estimari.

Principalii concurenti ai ShopMania.ro sunt Compari.ro sau Price.ro.