- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Fondatorul BusinessCard2.com: Retelele sociale online dedicate oamenilor de business vor ajuta intermedierea de afaceri de amploare

09 Dec, 00:01 • emanuel.ceciu
In viitorul apropiat, schimbul de carti de vizita se va realiza pe Internet, prima "strangere de mana" se va putea realiza virtual si business-urile se vor incheia la o cafea intr-un chat room. Aceasta este parerea fondatorului BusinessCard2.com, site american ce are ca scop schimbul de carti de vizita virtuale intre oamenii de afaceri.
Fondatorul BusinessCard2.com: Retelele sociale online dedicate oamenilor de business vor ajuta intermedierea de afaceri de amploare

Interviu sustinut de comunitatea premium de afaceri romaneasca Key People

La inceputul lui 2007, compania privata Workface Inc din Minnesota lansa un produs pe care il numeau „primul site complet interactiv de schimb de carti de vizita virtuale din lume”, Lyro.com. Dupa o perioada alfa, la cateva luni compania transforma Lyro.com in BusinessCard2.com si isi propune sa „ajute oamenii de business sa interactioneze si sa schimbe carti de vizita si experiente de afaceri pe site”.

Site-ul este prezentat si ca o platforma de marketing, putand deveni suport pentru incheierea de contracte de business, ajutand la crearea de brand awareness. Similar cu serviciul autohton premium KeyPeople, care este targetat pentru comunitatea de business din Romania, BusinessCard2.com atrage in special utilizatori din SUA. Printre companiile ce sunt prezente pe BusinessCard2.com se numara Sony sau Google.

DailyBusiness.ro a discutat intr-un scurt interviu cu Lief Larson, CEO si fondator al Workface si BusinessCard2.com.

DailyBusiness.ro: In Romania nu prea s-a auzit de BusinessCard2.com, in schimb mult mai popular este LinkedIn. Care ar fi diferentele dintre BusinessCard2.com si LinkedIn?
Lief Larson: Si noi folosim foarte mult LinkedIn, inclusiv la birou. Consideram ca este un instrument foarte bun, in special cand urmaresti sa angajezi oameni, sau sa iti gasesti loc de munca. Pe de alta parte insa, nu cred ca servicii precum LinkedIn pot genera o interactivitate mare intre utilizatori, sau sa ajute la cresterea business-ului personal prin intermediul Internetului. BusinessCard2 este diferit deoarece ofera un instrument de business 100% transparent, mai interactiv, prin care iti poti marketa eficient firma si, de ce nu, sa-ti „vinzi” propria persoana, totul pe Internet.

DB: Suna bine, dar pana in ce punct poate suplini Internetul intalnirile fata in fata, schimbarea de carti de vizita in forma fizica si incheierea de deal-uri? Considerati ca in viitorul apropiat oamenii de business se vor intalni online si vor incheia afaceri fara sa se vada niciodata?
LL: Da, credem in aceasta posibilitate. La inceputul acestui an am creat acronimul PSP, care vine de la Personal Selling Platform (platforma de vanzari personale – n.r.). Cred ca in viitor ne vom putea intalni online, schimba carti de vizita, citi profilul fiecaruia si sa construim pe aceasta baza relatii solide si de durata, sa incheiem afaceri chiar de amploare. De exemplu, desi eu sunt din SUA si dumneavoastra din Romania, nu vad de ce acest lucru ar trebui sa ne limiteze, sa ne impiedice sa ne cunoastem sau sa facem afaceri impreuna in ciuda faptului ca realitatea ne spune ca suntem separati de fusul orar si distanta.

DB: De la inceputul lui 2007 si pana in prezent, cam cate carti de vizita si implicit profile ati atras pe BusinessCard2.com?
LL: Avem cateva zeci de mii de profile si crestem zilnic numarul acestora cu cateva zeci cel putin, fara sa trebuiasca sa ii mai convingem noi de ceva. Suntem primul site interactiv de carti de vizita din lume si acest lucru se simte.

DB: Ce pondere din utilizatori sunt din America de Nord si cati din Europa?
LL: In prezent, mai mult de 85% dintre utilizatori sunt din America de Nord, dar Europa este o regiune foarte atractiva pentru noi. BusinessCard2 a ajuns la nivelul actual in special prin ‘word of mouth’ si suntem uimiti de cresterile inregistrate mai ales in ultima vreme. Saptamana trecuta a fost o zi de exemplu cand aproape toti cei inscrisi pe site au provenit din Grecia, probabil a circulat si acolo stirea existentei noastre, din companie in companie.

DB: Cati utilizatori sunt inscrisi din Romania?
LL: In prezent doar cam 30, dar este o piata unde ne-ar placea sa ne crestem prezenta. Eu personal vad Romania ca o tara cu mare potential, si datorita numarului mare al populatiei, de peste 20 de milioane. Economia este in crestere si antreprenoriatul este viu.

DB: BusinessCard2 este un business bun? Ce venituri estimati pentru anul in curs?
LL: Suntem o companie privata ce nu face publice veniturile, insa pot spune ca suntem intr-o pozitie financiara foarte puternica si putem sa ne mentinem pe piata si 100 de ani de acum incolo. Cardurile de business virtuale pot fi create de oricine, in mod gratuit, castigam din anumite servicii suplimentare pe care le oferim, la alegere, clientilor.

DB: Ce sfaturi punctuale ati oferi companiilor din Romania care incearca sa puna la punct proiecte similare, pentru oamenii de business de aici?
LL: Intr-un final, business-ul nu inseamna doar niste produse sau servicii, ci oamenii din spatele lor si in cazul acesta, oameni care comunica, care interactioneaza. Din nefericire, Internetul abia acum incepe sa creeze instrumente prin care sa scoata in evidenta calitatile fiecarui om in parte, sa se muleze pe personalitatile lor. Pentru orice internaut din Romania care este implicat in comert, am un sfat: aveti in vedere faptul ca desi orice produs sau serviciu este important, pana la urma si mai importanta este capacitatea fiecaruia de a crea relatii noi, a intalni oameni noi care sa corespunda personalitatilor si nevoilor fiecaruia. Oamenii noi deschid noi oportunitati de business. Intr-un final, clientii nu cumpara produse ci oamenii din spatele lor, care le-au pus la dispozitie.

DB: Ce strategii aveti in prezent pentru a creste comunitatea BusinessCard2.com?
LL: Cresterea este in prezent foarte organica, noi nu prea mai intervenim. Oricum, lucram la crearea unor tehnologii care, speram noi, vor influenta puternic decizia oamenilor de a se inscrie pe site. Aproape saptamanal lansam noi unelte, mai mici sau mai mari, mai vizibile sau mai putin vizibile, pentru a imbunatati produsul. De asemenea, incercam sa impingem utilizatorii sa isi spuna parerea, ii intrebam, interactionam cu ei si ne asteptam ca si ei sa raspunda si sa vorbeasca si cu alti oameni. Din aceste interactiuni si „sedinte de feed-back online” am primit sute de idei de imbunatatire a comunitatii.

DB: Unde vedeti BusinessCard2.com intr-un an de acum incolo?
LL: Probabil de zece ori mai mare decat acum. Pregatim o tehnologie ce, fara gluma, va permite proiectului sa nu aiba limite pe Internet.

DB: Care sunt punctele slabe ale proiectului?
LL: Utilizatorii cer in mod frecvent posibilitatea de a plasa fisiere video pe portal, in cadrul cartilor de vizita. Cu sprijinul Google si al YouTube, lucram la implementarea acestui sistem de patru luni. Pe la mijlocul lui decembrie vom lansa carti de vizita video, ce vor putea fi vizualizate de alti utilizatori. De asemenea, desi BusinessCard2 face o treaba foarte buna la nivelul de potential de a intalni parteneri de afaceri, vrem sa dezvoltam mai bine instrumentele necesare desfasurarii afacerilor in sine. Poate camere speciale de discutie, private.