- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

IAB Romania a creat o certificare internationala pentru industria de publicitate online

10 Sep, 15:00 • adrian.mihaltianu
IAB Romania ofera acces la prima certificare internationala creata pentru acreditarea profesionistilor din industria de publicitate online, Digital Media Sales Certification, incepand cu data de 1 octombrie 2013, a anuntat marti institutia.
IAB Romania a creat o certificare internationala pentru industria de publicitate online

Certificarea atesta
cunostintele necesare profesionistilor care lucreaza in domeniul
digital, in special in zona de vanzare (media buying and selling), si
este, in acest moment, singura certificare profesionala destinata
industriei de publicitate online, recunoscuta la nivel international.

Acreditarea Digital
Media Sales Certification (DMSC) evalueaza competente din patru zone
complementare industriei: cunostintele despre instrumentele si
tehnicile cu care lucreaza publicitatea online, vanzarea de spatiu
media online, managementul campaniilor digitale, evaluarea si analiza
rezultatelor campaniilor de online advertising. Astfel,
profesionistii in publicitatea online pot demonstra cunoasterea celor
mai importante concepte, standarde si bune practici in mediul
digital.

Prin aducerea
acestei certificari in Romania, ne-am propus, in primul rand,
educarea pietei locale,
mai ales in zona de sales – motorul industriei de publicitate
online. De asemenea, ne-am dorit sa oferim si o modalitate de
recunoastere la nivel international a unor cunostinte deja existente,
in contextul in care
miscarile de consolidare din ultima vreme
au accelerat nevoia de acreditare a celor care activeaza in domeniu”,
a declarat Ioana Anescu, Director Executiv IAB
Romania.

Detinerea unei
astfel de certificari, unica pentru industrie, e un factor
diferentiator pentru oricine vrea sa faca performanta in domeniu si o
dovada importanta pentru clienti ca cei cu care lucreaza sunt,
intr-adevar, buni profesionisti. Este firesc sa ne dorim sa vedem cat
mai multi specialisti din Romania care sa primeasca aceasta
certificare si sa ne asiguram ca, intr-un mediu global si extrem de
dinamic, cunostintele practicile in domeniu se ridica la aceleasi
standarde”, a adaugat ea.

Criteriile de
eligibilitate
pentru sustinerea
examinarii vizeaza patru scenarii de admitere posibile:

-Doi ani de
experienta profesionala in digital media sales (vanzarea de inventory
in digital media sau de servicii care permit agentiilor si
marketerilor sa optimizeze planinngul si buyingul de audiente
digitale);


-Un an de experienta
profesionala in digital media sales, doi ani de experienta in digital
media pe o alta pozitie decat cea de sales si 15 ore de formare in
digital media;


-Doi ani de
experienta profesionala in industria de media sales, cinci ani de
experienta in sales (in alta zona decat media) si 30 de ore de
formare in digital media;


-Absolvirea unui
program de studii in Marketing Digital de la o institutie acreditata
si un an de experienta profesionala in sales sau in media.

Profesionistii
interesati de obtinerea certificarii pot efectua cursuri suplimentare
de pregatire pentru a indeplini conditiile de eligibilitate. In
Romania, cursurile sunt oferite prin intermediul IAB Romania si
Biroul de Comunicare Calin Rotarus (BCCR). Structura cursurilor este
in concordanta cu structura examenului si parcurge intreaga materie
necesara pentru examen.

[url=http://www.iab.net/certification/overview]Obtinerea
certificarii[/url] presupune un test-grila de tip multiple-choice, cu
100 de intrebari. Testarea dureaza doua ore, iar inscrierile pentru
obtinerea acreditarii au loc de patru ori pe an. Prima sesiune de
inscrieri pentru sustinerea testarii are loc in perioada 1 – 30
octombrie. Centrele de testare din Romania se afla la: Bucuresti (9
centre), Otopeni, Brasov, Iasi, Cluj-Napoca, Timisoara si Constanta.
Momentan,
examenul este disponibil doar
in limba engleza
.

Taxa pentru
sustinerea testarii este de 400 euro pentru membrii IAB Romania,
respectiv de 500 euro pentru non-membri. Certificarea este valabila
timp de doi ani.

IAB Romania a fost
creata in anul 2006 si reuneste cele mai importante companii din
domeniul publicitatii pe internet: regii de media, agentii de
publicitate, furnizori de servicii in domeniul publicitatii online,
publisheri autohtoni si filiale internationale. Asociatia IAB Romania
este membru al asociatiei IAB Europe, participand ca membru fondator
la reconfigurarea acestei asociatii in 2008.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile publice
PIB în frână de motor. INS: România crește cu doar 1,4%, susținută aproape exclusiv de investițiile ...
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă de specialiști
IT-ul pierde teren. Energia fotovoltaică devine noul domeniu cu salarii în creștere și cerere uriașă ...
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”