New Media

In tinerete: Cum aratau la inceputuri site-urile a 10 mari publicatii de business

20 Nov, 00:01 • emanuel.ceciu
Design-ul principalelor publicatii business s-a modificat mult in ultimii ani, cele mai multe dintre ele integrand videoclipuri si audio, demarcand spatiile publicitare de continut sau creand galerii foto de impact. Vezi cum aratau principalele site-uri de business internationale, aproape de data lansarii lor.
In tinerete: Cum aratau la inceputuri site-urile a 10 mari publicatii de business

DailyBusiness.ro „a calatorit inapoi in timp” si a ales paginile unora dintre cele mai notorii publicatii de afaceri din lume, aproape de inceputurile lor. Va invitam sa comentati pe marginea lor, sa ne spuneti ce parere aveti de evolutia acestora, ce va place acum si ce nu, din punct de vedere al design-ului. Fotografiile sunt preluate de pe Archive.org.
[img=1011][/img]
The Economist – pagina web a saptamanalului american de business a fost lansata in 1996, printr-un anunt ce spunea „Aceasta este o pagina experimentala a The Economist. Aici puteti gasi doar anumite articole din numarul curent al revistei”. Imaginea de alaturi este de acum 10 ani.
[img=1012][/img]
Ziarul britanic Financial Times a intrat online tot in 1996. Pe vremea aceea, programatorii alesesera un fundal negru. In 1997, fundalul ales a fost unul galben. In prezent, Financial Times are fundal crem.
[img=1013][/img]
Aproape de inceputuri, Wall Street Journal afisa pe prima pagina, imediat sub titlu, „Interactive Edition”. De asemenea, accesul era contra cost, oferind posibilitatea de accesare gratuita timp de doua saptamani. Screen-shot-ul este din 1996.
[img=1014][/img]
Revista Business Week miza in anii ’90 pe o singura coloana, centrala. In prezent, versiunea online a publicatiei are trei coloane.
[img=1010][/img]
Bloomberg a avut inca de la inceput aspect business, integrand de la primele numere online nivelul si evolutia actiunilor, precum si, pe homepage, link-uri catre sectiuni premium de afaceri.
[img=1015][/img]
Revista Forbes a pus accent inca de la inceput pe fotografie/imagini, revista punand si in prezent accent pe ilustratii.
[img=1022][/img]
In a doua jumatate a anilor ’90, Fortune avea o prezenta inca slaba pe online, articolele fiind inghesuite pe trei coloane foarte colorate.
[img=1016][/img]
Agentia de presa Reuters a modificat de-a lungul timpului sigla companiei, eliminand totodata mesajul „The Business of Information” de sub ea.
[img=1018][/img]
Agentia de presa AFP avea la lansare un „Welcome Screen”, unde utilizatorii puteau alege in ce limba vor sa fie afisate articolele.
[img=1017][/img]
Mai aproape de Romania, in Franta, Les Echos, lansat online in a doua jumatate a anilor ’90, avea un format central, trei coloane. Dominau culorile rosiatice.

In galeria foto, vezi cum arata publicatiile in prezent
[gallery:238]