- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Majoritatea \”Twitter-istilor\” romani sunt bucuresteni si lucreaza in IT&C

24 Feb, 11:05 • emanuel.ceciu
Cei mai multi utilizatori romani inscrisi pe Twitter au ca domeniu de activitate IT&C-ul, majoritatea clientilor serviciului de microblogging alocand intre 10 si 30 de minute pe zi activitatilor pe Twitter, rezulta intr-un prim sondaj realizat printre clientii romani ai platformei de comunicare online.
Majoritatea \Twitter-istilor\ romani sunt bucuresteni si lucreaza in IT&C

Sondajul Ro Twitter Survey a fost realizat de Cristian Manafu, sustinut de Markability, companie ce ofera solutii de web marketing.

Studiul a fost completat de 459 de utilizatori romani ai Twitter, dintr-o comunitate totala de circa 2.500 de oameni, conform estimarilor lui Manafu.

„Estimez ca sunt circa 2.500 de conturi romanesti, dintre care aproximativ 1.650 sunt vizitate frecvent”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Cristian Manafu, managing partner al Evensys.

„Cei mai multi utilizatori romani s-au inscris in 2008, dar o rata de crestere foarte mare a numarului acestora am inregistrat in 2009. Pana la finele anului, estimez ca numarul romanilor cu cont pe Twitter se va dubla spre 5.000”, a mai spus acesta.

14,6% dintre respondenti au declarat ca lucreaza in domeniul IT&C, in timp ce 12,9% sunt studenti. 10,9% dintre respondenti lucreaza in web design si dezvoltare web.

Majoritatea covarsitoare a utilizatorilor romani de Twitter sunt din Bucuresti (58,4%), urmatorul judet fiind Iasi, cu 6,5%. Aproape 35% dintre respondenti sunt de sex feminin. Cei mai multi utilizatori ai Twitter (47,7%) au varste cuprinse intre 21 si 25 de ani.

Cei mai multi dintre respondenti posteaza pe Twitter atat in limba romana cat si in engleza (57,1%), in timp ce doar 33,3% dintre acestia scriu exclusiv in romana.

Majoritatea utilizatorilor folosesc Twitter pentru a anunta ceea ce fac, noutati din viata lor. Serviciul de microblogging mai este folosit pentru a urmari activitatile altor oameni, a anunta proiecte sau idei. Doar 10% dintre respondenti au spus ca folosesc Twitter ca pe o forma de messenger.

Cei mai multi respondenti (78,2%) nu mai folosesc in afara de Twitter alta platforma de microblogging.

Printre companiile cu prezenta autohtona ce au prezenta pe Twitter se numara LG Romania, Orange si Vodafone Romania, ArboInteractive sau Vinexpert.