- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

MediaPro Interactiv tinteste dublarea afacerilor in 2009, alti jucatori au estimari mai reduse

20 Jan, 18:55 • emanuel.ceciu
MediaPro Interactiv, divizia de online a grupului MediaPro, estimeaza pentru acest an dublarea veniturilor fata de 2008, ceea ce ar putea situa afacerile companiei la circa 4-5 milioane de euro in 2009. Pe de alta parte, alti reprezentanti ai pietei estimeaza cresteri mai reduse pentru companiile lor, in jur de 30-40%.
MediaPro Interactiv tinteste dublarea afacerilor in 2009, alti jucatori au estimari mai reduse

MediaPro Interactiv a generat in 2007 afaceri de 1,65 mil. euro. Directorul general al companiei, Orlando Nicoara a declarat in septembrie anul trecut ca urmareste „o crestere de peste 70% a afacerilor” in 2008, ceea ce ar situa veniturile MPI (inca neanuntate oficial) la peste 2 mil. euro pe intreg anul trecut, chiar daca ultimul trimestru a fost mai slab in general pe piata. Astfel, o dublare a afacerilor companiei in 2009, bazata pe aceste declaratii anterioare, ar urma sa se concretizeze in venituri de 4-5 mil. euro.

Contactat de catre DailyBusiness.ro, Nicoara nu a facut comentarii in privinta valorii exacte a cifrei de afaceri estimata pe acest an, insa a subliniat ca pentru indeplinirea planurilor de dublare a veniturilor un rol central il joaca unele proiecte noi, dar si site-uri aflate deja in portofoliu, precum portalul Apropo.ro si Okidoki.ro, motor de cautare lansat in decembrie.

„Imi bazez estimarea de crestere a afacerilor pe faptul ca avem in lucru mai multe proiecte. Trei dintre ele le vom lansa cel mai probabil in luna februarie. Nu pot oferi mai multe detalii”, a declarat Orlando Nicoara, director general al MP Interactiv.

Acesta a subliniat ca pe langa veniturile din publicitatea online, care vor reprezenta circa 70% din totalul afacerilor companiei in 2009, MPI va genera venituri si din servicii.

„Okidoki.ro merge mai bine decat estimam noi initial, fiind folosit pentru mai multe mii de cautari pe zi. Incepand cu finele lui februarie – inceputul lunii martie, vom incepe sa il si promovam prin publicitate online”, a mai spus Nicoara.

Pe de alta parte, doi dintre jucatorii principali ce activeaza pe piata de publicitate online, AdEvolution si ArboInteractive vizeaza cresteri mai reduse, de 40% respectiv 30% pentru anul in curs.

„Anul acesta tintim o crestere realista a cifrei de afaceri cu 40%. Urmeaza sa anuntam intrarea in retea a 12 site-uri importante”, a declarat Val Voicu, general manager al AdEvolution.

Clement Nicolaescu, marketing manager al ArboInteractive, a subliniat ca o crestere reala a afacerilor companiei in 2009 ar fi undeva in jurul a 30%.

„Daca as fi pesimist, as spune ca vom creste sub 30% in 2009, insa eu consider ca vom evolua peste 30%. Vom pune accent anul acesta si pe publicitatea video, vom colabora in lansarea unui produs de monitorizare a performantei campaniilor online de publicitate si, de asemenea, vom lansa produsul ArboMobile – publicitate pe telefoane mobile”, a declarat Nicolaescu.

In conditii de criza, Calin Rotarus, seful ArboInteractive, este de parere ca activitatea in online poate primi chiar un impuls benefic.

„In conditii de criza economica, companiile din online cauta sa se eficientizeze cat mai mult si deseori chiar reusesc. Jucatorii din piata vor experimenta prin introducerea unor canale de comunicare mai eficiente si vor incerca sa lanseze produse noi, care sa foloseasca intr-o astfel de perioada”, a mai spus Rotarus, pentru DailyBusiness.ro.

Mihai Seceleanu, de la Internet Corp, prevede o crestere a pietei de online de 20-30% in acest an, fara sa ofere estimari cu privire la parcursul companiei pe care o conduce.

In prima jumatate a anului trecut, piata de publicitate online a valorat 9,2 mil. euro (dublu fata de perioada similara din 2007), conform datelor PricewaterhouseCoopers, iar in anul 2007 piata s-a situat la circa 12,7 mil. euro.