- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Orange Romania are cel mai popular site dintre operatorii telecom, urmat de Vodafone

15 Oct, 00:02 • emanuel.ceciu
Orange a avut cel mai popular site dintre operatorii telecom din Romania in ultimele trei luni, fiind urmat de Vodafone, conform Alexa.com, un instrument de monitorizare web folosit pe scara larga la nivel international, care pondereaza numarul de pagini vizualizate si numarul de vizitatori.
Orange Romania are cel mai popular site dintre operatorii telecom, urmat de Vodafone

Alexa.com calculeaza popularitatea site-urilor luand in calcul ultimele trei luni de date de trafic preluate de la milioane de utilizatori-voluntari, care isi instaleaza un plug-in pe computer, pentru a le fi monitorizat comportamentul online. Alexa foloseste in paralel si date preluate de la alte surse de monitorizare.

Orange s-a clasat in ultimele trei luni pe locul 23.086, conform site-ului de monitorizare web Alexa.com, in timp ce Vodafone este pe 25.088. Cu cat ranking-ul unui portal este mai mic, cu atat acel site este mai bine pozitionat in clasamentul general Alexa.com.

Portalul Orange.ro atrage un numar de aproximativ 550.000 de vizitatori lunar, care petrec in medie 4 minute pe site, a declarat pentru DailyBusiness.ro Andrei Nicoara, head of web&design al companiei. In fiecare zi, portalul atrage un numar de peste 30.000 de vizite, spune Nicoara.

„Fata de aceeasi perioada a anului trecut, numarul de vizitatori a crescut cu 20%. Evolutia acestora este determinata de mai multi factori, precum ofertele curente, promotiile si lansarile de noi produse. De exemplu, pe data de 22 august, ziua lansarii in exclusivitate a iPhone 3G, portalul orange.ro a avut peste 60.000 de vizitatori (dublu fata de traficul normal – n.r.)”, a specificat Andrei Nicoara.

Despre ceea ce atrage la un portal de acest gen, directorul diviziei de web&design al Orange Romania spune ca foarte important este continutul diversificat si relevant.

„Cei care acceseaza Orange.ro sunt interesati de produsele si serviciile noastre, prin urmare trebuie sa le oferim acestora toate informatiile de care au nevoie, dar intr-un mod accesibil (ex – functia de cautare) si bine structurat in sectiuni distincte. Nu in ultimul rand, experienta unui vizitator pe portalul Orange trebuie sa fie cat mai placuta, alegerea culorilor si ilustratiilor avand un rol major”, a spus Andrei Nicoara, specificand ca portalul este updatat zilnic.

Cele mai vizitate sectiuni ale Orange.ro sunt cele care contin informatii despre produse si servicii, ofertele speciale, precum si programul de fidelizare Orange Thank You.

Seful web&design al companiei a subliniat ca pentru Orange Romania,cresterea volumului de vanzari online reprezinta o prioritate.

„Intentionam sa optimizam Web Shop-ul si sa marim numarul de produse si servicii disponibile online”, a incheiat Nicoara.

Oficialii Vodafone Romania au declarat pentru DailyBusiness.ro ca traficul inregistrat pe portalul Vodafone.ro s-a dublat de la an la an, neoferind insa o cifra exacta.

Reprezentantii companiei au subliniat ca traficul a crescut foarte mult „datorita, in principal, fluxului de informatii din ce in ce mai dinamic si relevant pentru utilizatori”.

„Sectiunea cel mai des accesata este cea dedicata telefoanelor si accesoriilor, unde pentru facilitarea cautarii am creat un motor care ii ajuta pe clienti sa isi aleaga modelul potrivit, in functie de criteriile pe care le considera reprezentative”, au declarat oficialii companiei.

In clasamentul Alexa, Cosmote Romania este pe locul 92.940, iar Romtelecom pe 115.362.

Oficialii Romtelecom sunt de parere ca vizitatorii site-ului sunt atrasi in primul rand de informatiile noi si serviciile online de tipul MyAccount, informatii client, care faciliteaza relatia clientilor cu compania.

La randul lor, reprezentantii Cosmote spun ca vizitatorii portalului petrec in medie 10 minute pe site, traficul crescand cu circa 19% in primele 9 luni, fata de aceeasi perioada a anului trecut.

„Pentru a mentine atentia indreptata catre un site, ideal este sa se obtina o balanta intre prezentare (forma) si continut. Astfel, este important ca site-urile sa aiba o structura prietenoasa, informatiile sa fie usor de gasit, iar design-ul sa fie atragator. In ceea ce priveste site-ul Cosmote, majoritatea celor care il acceseaza cauta informatii despre noile lansari de produse si servicii sau ofertele existente”, a declarat pentru DailyBusiness Tereza Valcan, corporate affairs manager Cosmote Romania.

Dintre toate site-urile operatorilor telecom din Romania, utilizatorii portalului Cosmote Romania acceseaza in medie cele mai multe pagini in timpul unei vizite, conform Alexa. Astfel, in ultimele 3 luni utilizatorii au vizualizat in medie cate 6,8 pagini la o vizita. Pe locul doi se claseaza site-ul Orange Romania cu 6,36, urmat de UPC, cu 5, Romtelecom cu 3,74 pagini si RCS-RDS cu 2,41.

Operatorul telecom Orange Romania avea la finele lunii iunie un numar de 10,08 mil. clienti, in timp ce Vodafone Romania, al doilea clasat, inregistra un numar de 9,25 mil. clienti.

Orange si UPC se „vad” cel mai bine in Google

In ceea ce priveste ranking-ul Google (Page Ranking – sistem de masurare creat de Google, ce masoara importanta unui site in principal in functie de numarul de link-uri relevante ce trimit catre acesta – n.r.), Orange.ro si UPC primesc „nota” 7 din 10. Cu cat acest calificativ este mai mare, cu atat site-ul respectiv este mai bine pozitionat in cautarile din Google.

Vodafone.ro, Cosmote.ro, Romtelecom.ro si RCS-RDS.ro au page ranking de 6.

Site-ul cu cea mai mare pondere a traficului provenit din Romania este Cosmote.ro, peste 98% dintre afisari fiind generate din tara. Portalul cu cele mai putine vizualizari din Romania este RCS-RDS.ro, 91,8% dintre vizualizari provenind din tara.

Cele mai vizitate site-uri in Romania sunt Google.ro, cu un ranking pe Alexa.com de 263, Yahoo.com si Hi5.com. YouTube se claseaza pe locul patru, urmat de pagina internationala Google.com.

Resurse suplimentare
Page rank-ul Google explicat
Detalii despre sistemul de ranking Alexa.com
Orange si Vodafone, cele mai puternice branduri de business din Romania