- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Peste 80% dintre romani, deranjati de stereotipurile din reclamele online – studiu

07 Jul, 13:30 • Redactia DailyBusiness
Peste 80% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 și 55 de ani din mediul online susțin că sunt deranjați de reclamele online care reflectă stereotipuri, cum ar fi cele de gen, ca femeile în bucătărie sau bărbații care conduc mașini puternice. Concluziile au fost trase în urma unui studiu realizat de Zitec, lider pe piața de IT & digital marketing din România, și agenția de cercetare Ipsos, prin instrumentul automat și DIY de cercetare Ipsos.Digital, pentru evaluarea modului în care consumatorii români interacționează cu brandurile și campaniile de publicitate din mediul online.

Potrivit studiului, realizat la nivel național în prima jumătate a anului 2022, pe un eșantion de 500 de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 55 de ani, peste 68% dintre respondenți afirmă că au observat prezența stereotipurilor în campaniile de promovare online, în timp ce 83% dintre aceștia s-au declarat deranjați de ele. 

Cele mai apreciate tipuri de reclame în ultima perioadă de către români au fost cele cu conținut amuzant, care îi ajută să se deconecteze, în proporție de 63%, urmate de cele care prezintă direct specificațiile sau caracteristicile unui produs (56%), cele care promovează valori sau îndeamnă la acțiune (52%) și reclamele cu conținut emoționant care vorbesc despre realitatea cotidiană (43%).

De altfel, circa 73% dintre participanții la studiu consideră reclamele pe care le urmăresc online ca fiind relevante pentru ei.

La polul opus, cele mai puțin apreciate reclame au fost cele care promovează o agendă politică (57%), reclamele complexe care sunt greu de înțeles (42%), cele care nu au acțiune și doar prezintă un produs sau o ofertă (39%), sau în care brandurile își prezintă valorile, dar nu și faptele (37%).

Prin intermediul acestui studiu ne-am propus să avem o viziune de ansamblu asupra modului în care românii interacționează atât cu brandurile, dar și cu campaniile de marketing din online. Rezultatele studiului ne ajută să venim cu cele mai bune soluții pentru clienții și partenerii noștri, astfel încât produsele sau serviciile lor să ajungă la public într-o manieră cât mai relevantă pentru acesta.”, a declarat Dan Toma, Digital Marketing Director Zitec. 

Divizia de Digital Marketing a Zitec oferă în prezent servicii complete, de la analize de piață și public țintă, până la strategie, media buying și creație, pentru clienți locali și internaționali din industrii diverse, printre care: Pfarma.ro, Arctic, Kärcher, ASE București, Orange Valley, iELM sau STMicroelectronics

.Intenția de cumpărare și factorii care o influențează: de la valorile de brand, la influenceriPotrivit studiului Zitec, peste 62% dintre respondenți aleg să susțină un brand dacă valorile promovate de acesta rezonează cu ale lor, precum sustenabilitate, promovarea anumitor cauze sau transmiterea unor mesaje cu impact social puternic.

În același timp, 54% dintre participanții la studiu au afirmat că au renunțat să cumpere produsele sau serviciile unui brand pentru că nu erau de acord cu valorile sau acțiunile acestuia.Totodată, 61% dintre respondenți declară că sunt atrași de o reclamă din partea unui brand de care nu au auzit, dar care prezintă un produs de care sunt interesați.

De asemenea, jumătate dintre aceștia au afirmat că motivul care îi determină să se aboneze la newsletter-ele companiilor sunt reducerile sau beneficiile pe care le primesc în urma acestei acțiuni.În ceea ce privește tipul de conținut consumat cel mai des în mediul online, aproape 60% dintre participanți preferă conținutul video și imaginile, în timp ce numai 26% sunt interesați de cel audio.

Și componenta de influencers marketing s-a dovedit eficientă în cazul brandurilor care se adresează consumatorilor români. Mai bine de jumătate dintre participanții la studiu au declarat că au achiziționat un produs după ce l-au văzut promovat de către un influencer, iar 25% au căutat mai multe informații despre acel produs sau brand.

De asemenea, 81% dintre respondenți au descoperit un brand sau o companie după ce le-au văzut promovate de către un influencer.

Referitor la intenția de cumpărare online a românilor anul acesta, potrivit cercetării Zitec și Ipsos, circa 52% dintre respondenți estimează că vor face anul acesta la fel de multe cumpărături online precum în 2021, iar 30% își propun să facă mai multe achiziții online comparativ cu anul precedent.

De cealaltă parte, doar 16% dintre participanți estimează că vor face mai puține cumpărături online în 2022.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Cât costă un loc de veci în România în 2025. Prețuri uriașe, taxe ascunse și proceduri obligatorii
Cât costă un loc de veci în România în 2025. Prețuri uriașe, taxe ascunse și proceduri obligatorii
Cât costă o vacanță la Târgul de Crăciun din Viena. Prețuri reale pentru transport, cazare și mâncare în 2025
Cât costă o vacanță la Târgul de Crăciun din Viena. Prețuri reale pentru transport, cazare și ...
UE renunță la interzicerea totală a mașinilor pe benzină și diesel după 2035. Doar combustibilii regenerabili vor fi acceptați
UE renunță la interzicerea totală a mașinilor pe benzină și diesel după 2035. Doar combustibilii ...
Impozit majorat cu 500% pentru clădirile neîngrijite din Sector 4.  Cine va fi vizat
Impozit majorat cu 500% pentru clădirile neîngrijite din Sector 4.  Cine va fi vizat
Biletele de tren se scumpesc de mâine. Intră în vigoare noul Mers al Trenurilor 2025–2026
Biletele de tren se scumpesc de mâine. Intră în vigoare noul Mers al Trenurilor 2025–2026
RCA obligatoriu pentru biciclete și trotinete electrice. Amenzi de până la 2.000 de lei de la 13 decembrie
RCA obligatoriu pentru biciclete și trotinete electrice. Amenzi de până la 2.000 de lei de la 13 decembrie
Alarmă în Mureș. Patru gospodării afectate de incendii în Mureș, pagube materiale, nicio victimă
Alarmă în Mureș. Patru gospodării afectate de incendii în Mureș, pagube materiale, nicio victimă
Emisarul SUA se întâlnește cu Zelenski și lideri europeni pentru un posibil acord de pace
Emisarul SUA se întâlnește cu Zelenski și lideri europeni pentru un posibil acord de pace
ANM avertizează cod galben de ceață în 10 județe. Vizibilitate extrem de redusă și trafic îngreunat
ANM avertizează cod galben de ceață în 10 județe. Vizibilitate extrem de redusă și trafic îngreunat
Criză sanitară la Spitalul de Copii din Iași. Apă contaminată, internări suspendate și măsuri de urgență, anunță Rogobete
Criză sanitară la Spitalul de Copii din Iași. Apă contaminată, internări suspendate și măsuri ...
Franța pregătește interzicerea TikTok, Instagram și Facebook pentru minori. Modelul australian se extinde în Europa
Franța pregătește interzicerea TikTok, Instagram și Facebook pentru minori. Modelul australian se ...
Kaufland dublează valoarea tichetelor SGR în decembrie pentru a încuraja reciclarea
Kaufland dublează valoarea tichetelor SGR în decembrie pentru a încuraja reciclarea
Justiția rusă îi condamnă în lipsă pe procurorul-șef și alți judecători ai Curții Penale Internaționale (CPI)
Justiția rusă îi condamnă în lipsă pe procurorul-șef și alți judecători ai Curții Penale Internaționale ...
Cancelarul german Friedrich Merz îl va primi luni, la Berlin, pe președintele ucrainean Volodimir Zelenski
Cancelarul german Friedrich Merz îl va primi luni, la Berlin, pe președintele ucrainean Volodimir Zelenski
14 zile până la Crăciun ! Atenție la Mezelurile de tip Crenvurști cu până la 10 aditivi alimentari / E-uri și 18.55 grame de proteine pentru 100 grame de produs ! / Ce a descoperit InfoCons la alimentele din comerț
14 zile până la Crăciun ! Atenție la Mezelurile de tip Crenvurști cu până la 10 aditivi alimentari ...
Secretarul Armatei SUA, exclus din negocierile privind Ucraina de către Pete Hegseth
Secretarul Armatei SUA, exclus din negocierile privind Ucraina de către Pete Hegseth
Aderarea Ucrainei la UE încă din ianuarie 2027 este menționată în planul de pace propus de SUA
Aderarea Ucrainei la UE încă din ianuarie 2027 este menționată în planul de pace propus de SUA
Cea mai nouă magistrală de metrou din București, ocolită de călători la cinci ani de la inaugurare. Traficul pe Magistrala 5 Drumul Taberei – Eroilor este de trei ori mai mic decât cel de pe tronsonul Eroilor-Preciziei
Cea mai nouă magistrală de metrou din București, ocolită de călători la cinci ani de la inaugurare. ...