- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Publisherii mari se pregatesc sa renunte la Trafic.ro in favoarea sistemului rival SATI

07 Nov, 12:42 • emanuel.ceciu
Mai multi publisheri web importanti, precum Realitatea-Catavencu, MediaPro Interactiv sau Intact analizeaza si vor decide luni daca vor parasi sistemul de monitorizare Trafic.ro in favoarea SATI, sistem rival al BRAT, care va oferi incepand din decembrie date de trafic zilnice si saptamanale, pe langa cele lunare deja disponibile.
Publisherii mari se pregatesc sa renunte la Trafic.ro in favoarea sistemului rival SATI

Printre site-urile detinute de publisherii ce ar putea renunta la sistemul de monitorizare Trafic.ro se numara GSP.ro, Jurnalul, Cotidianul, IQAds, Apropo, Go4IT sau ProTV Magazin.

„SATI este standardul ‘de facto’ in monitorizare in prezent si functioneaza foarte bine de un an. Luni vom decide daca vom renunta la Trafic.ro in favoarea SATI. Vom oferi mai multe amanunte atunci”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Orlando Nicoara de la MPInteractiv, divizia de online a MediaPro.

Oficialii din trustul Realitatea-Catavencu au declarat si ei ca analizeaza si vor decide saptamana viitoare daca isi vor retrage site-urile de sub sistemul de monitorizare Trafic.ro.

„Suntem in faza decizionala, vom comunica la inceputul saptamanii viitoare daca vom parasi Trafic.ro pentru SATI. Mai multe amanunte nu putem oferi acum”, a declarat un oficial al trustului Realitatea Catavencu pentru DailyBusiness.ro.

Catalin Tolontan, redactor sef la Gazeta Sporturilor, a confirmat ca luni se va decide daca GSP.ro si cele 20 de site-uri adiacente vor parasi Trafic.ro.

„Companiile membre BRAT au datoria sa incurajeze scopurile comune ale organizatiei. Da, vom credita exclusiv SATI pentru ca munca oamenilor din Internetul romanesc merita recunoasterea pietei si asta se face mai bine prin acceptarea unui singur sistem de masurare, agreat de industria comunicarii”, a spus Tolontan.

Contactati de DailyBusiness.ro, oficialii NetBridge, care detine Trafic.ro, dar si agentia de publicitate online Boom.ro, nu au facut comentarii privind aceste miscari, pana la ora publicarii articolului.

Calin Rotarus, managing director al ArboInteractive, este de parere ca, de la aparitia SATI pe piata, NetBridge a incercat sa repozitioneze produsul astfel incat sa nu intre in concurenta directa cu sistemul de monitorizare independent.

„Trafic.ro este in continuare unic prin faptul ca ofera o imagine a site-urilor din Romania pe domenii. Daca eu imi fac un site auto, il plasez in Trafic.ro pe categoria Auto/Moto si advertiserii vor putea sa-si faca o idee mai clara despre valoarea site-ului meu. Daca publisherii mari vor parasi complet Trafic.ro, NetBridge va ramane cu site-urile mici si medii, cu unele exceptii”, a declarat Rotarus.

„SATI este puternic, mare, independent. E o schimbare fireasca si o evolutie care trebuia mai devreme sau mai tarziu sa se intample”, a mai spus Rotarus.

Trafic masurat zilnic si saptamanal, din decembrie, la SATI

SATI a investit „cateva mii de euro” in crearea unui sistem de masurare zilnica a traficului.

„Vor fi practic doua tabele afisate pe SATI.ro – unul cu datele lunare si unul cu informatii zilnice despre traficul site-urilor inscrise sub SATI. Lunea vor fi afisate de asemenea si datele saptamanale privind numarul de vizitatori de pe site-uri. Vom implementa sistemul incepand cu decembrie”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Adrian Motarliche, director de proiect Internet in cadrul BRAT.

Motarliche a spus ca decizia de a implementa sistemul de masurare pe zi a fost luata in cadrul unui consiliu de peste 100 de companii ce au site-uri inscrise in SATI. Decizia a fost unanima.

„Nu stiu daca faptul ca lansam masurarea traficului pe zi are vreo legatura cu decizia ce se va lua probabil saptamana viitoare din partea publisherilor de a parasi Trafic.ro. Fiecare companie are strategia proprie”, a mai spus Motarliche.

In 2009, SATI va lansa un proiect de monitorizare a investitiilor in publicitate online

In premiera in Romania, SATI va implementa un sistem de masurare a eficientei campaniilor de publicitate online prin bannere, acesta urmand a deveni activ cel mai devreme la jumatatea lui 2009.

„Tot in adunarea generala ce a avut loc la finele lunii octombrie, adunarea generala a decis ca este necesar un sistem de monitorizare a investitiilor in publicitatea online. Acesta va masura numarul de afisari sau rata de click pe bannere. Pentru agentii si clientii lor, acest sistem va fi de mare ajutor, un pas inainte in publicitatea online din Romania”, a spus Adrian Motarliche.

UPDATE ora 13:40 – Oficialii Trafic.ro spun ca nu au fost luati prin surprindere de informatiile privind posibilitatea ca mai multi publisheri sa se retraga din sistemul de monitorizare.

Afacerile Netbridge nu vor fi afectate daca publisherii vor parasi Trafic.ro, spun reprezentantii companiei. „Adevarul este acela ca informatiile mai mult sau mai putin oficiale privitoare la posibila retragere a unui numar de publisheri din trafic.ro nu ne-au luat prin surprindere”, a declarat pentru DailyBusiness.ro Mihai Serea, project manager Trafic.ro

„Strategia de dezvoltare a Trafic.ro tine cont de acest aspect, insa personal, cred ca atitudinea potrivita este aceea de a-i acorda dimensiunea potrivita, si de a incerca sa rezisti imboldului instinctual de a exagera, de a te lasa influentat de interpretarea cvasi-apocaliptica promovata in anumite medii. Aceste declaratii vor fi privite obiectiv ca pe o suita de instrumente de marketing in incercarea de a legitima SATI, ca serviciu concurent pentru Trafic.ro. Personal, nu sunt adeptul unei confruntari Trafic.ro vs. SATI, realitatea obiectiva, fara spin si fara loc de interpretari este aceea ca Trafic.ro este si va ramane liderul ‘de facto’ in domeniul furnizarii de servicii de contorizare on-line in Romania, fapt atestat obiectiv de cele 50.000 de site-uri care utilizeaza serviciile noastre”, a mai spus Serea.

Mihai Serea a subliniat insa ca fiecare client este important pentru Trafic.ro si nu exclude posibilitatea ca site-urile care ar parasi serviciul de monitorizare sa se reintoarca dupa un timp.

„Pentru Trafic.ro fiecare client este important, deci daca se confirma aceasta ipoteza, vom analiza motivele obiective care au stat la baza deciziei de a renunta la serviciile noastre si vom ataca situatia, vom evolua. Intre timp, Trafic.ro ramane un serviciu deschis, transparent si relevant, deci nu as fi surprins de eventualitatea reevaluarii unui astfel de demers, sau altfel spus, revenirii in scurt timp asupra deciziei de a renunta la serviciile Trafic.ro”.