- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Recesiune pe piata televiziunilor online: BrainTV.ro si EvoTV.ro isi inchid portile

25 Jul, 14:35 • emanuel.ceciu
Doua dintre cele mai importante televiziuni online autohtone, BrainTV.ro si EvoTV.ro, si-au incetat activitatea, din cauza "traficului nesatisfacator si a business-ului mic". Proprietarii celor doua afaceri iau in calcul vanzarea site-urilor in urmatoarea perioada.
Recesiune pe piata televiziunilor online: BrainTV.ro si EvoTV.ro isi inchid portile

EvoTV.ro a concediat toata echipa, intrerupand complet activitatea. In prezent site-ul nu mai poate fi accesat. Pe de alta parte, site-ul BrainTV.ro este inca activ, insa nu a mai creat continut de circa doua saptamani, pe portal ruland emisiuni mai vechi. Trei dintre cei opt angajati ai televiziunii au parasit compania, cei ramasi producand in continuare clipuri video pentru clienti sau parteneri, precum site-ul de muzica eOK.ro.

[quote=Sergiu Mihalcea, manager EvoTv]Televiziunile online cu productie proprie vor avea un viitor dificil in Romania[/quote]

BrainTV.ro in discutii cu trusturile de presa privind o potentiala preluare

Echipa BrainTV.ro nu va mai crea continut original pana in septembrie-octombrie, cand in actionariatul companiei ar urma sa intre un trust media autohton, conform lui Emi Gal, managing director al Brainient, care detine BrainTV.ro si eOK.ro.

„Suntem in prezent in discutii cu trei trusturi media interesate sa achizitioneze sub 50% din business-ul BrainTV.ro„, a declarat Emi Gal pentru DailyBusiness.ro. Acesta a precizat ca in septembrie-octombrie, portalul se va relansa si restructura, compania urmand sa angajeze cel mai probabil si un regizor si un scenarist pentru clipurile ce urmeaza a fi produse. Intentia lui Gal este ca din toamna proiectul sa fie relansat tot ca televiziune online, insa nu a oferit alte detalii.

„Business-ul BrainTV.ro nu era rentabil, traficul fiind nesatisfacator si business-ul mic. Romanii nu sunt inca prea interesati de continut video original, plasat pe site-uri specializate. Ei prefera mai degraba portaluri in genul YouTube, unde pot vedea pisicute si catelusi simpatici”, este de parere Gal.

Acesta a precizat ca cel mai bine merge in prezent eOK.ro, care isi dubleaza traficul de la luna la luna. „Daca in mai traficul pe portal era de circa 7.000 unici pe zi, in iunie am atras circa 15.000 pe zi”, a spus Gal. Traficul eOK.ro nu este contorizat public.

Managerul EvoTV.ro spune ca pregateste proiecte cu banii unui fond italian

„Exista doua optiuni pentru EvoTV.ro – vanzarea catre o alta companie sau pastrarea in portofoliul New Business Media (companie proprietara – n.r.). In ambele situatii insa, ma astept ca televiziunea sa reporneasca in circa doua saptamani. Ramane insa de vazut ce fel de continut se va crea si cine o va conduce. Ar fi pacat sa dispara EvoTV”, a declarat Sergiu Mihalcea, director executiv al televiziunii.

EvoTv a fost lansata cu finantare din partea omului de afaceri Sorin Stoica, cel care a vandut lantul de distributie GSM Dasimpex catre fondul de investitii GED Capital.

Contactat de catre DailyBusiness.ro, Stoica a declarat ca s-a retras din business-ul EvoTV in urma unor divergente de viziune cu managementul si ca se va concentra pe business-ul agentiei de turism Eturia pe care o detine.

La randul sau, Mihalcea a mai spus ca a fost angajat de curand de un fond de investitii italienesc, urmand sa se ocupe de crearea de continut video original pentru alte companii romanesti, dar si de continutul video al unor portaluri TV independente, de nisa.

„Este primul fond de investitii strain care intra puternic in Romania pe segmentul video. Eu voi raspunde de aceste investitii. Problema nu sunt banii, fondul fiind dispus sa injecteze pana la 1 mil. euro in urmatorii trei ani pentru aceste proiecte, cu conditia sa se vada progresele”, a spus el.

Mihalcea nu a oferit informatii suplimentare despre ce vor contine televiziunile de nisa si nici despre ce fond de investitii este vorba. El a spus doar ca „fondul de investitii italian este deja prezent in Romania si are un business mare, dar nu pe online”.

[quote=Emi Gal, fondator BrainTv]Romanii prefera mai degraba portaluri in genul YouTube, unde pot vedea pisicute si catelusi simpatici[/quote]
Piata TV online din Romania este dificila, mai spune Mihalcea. „Se pare ca televiziunile online cu productie proprie vor avea un viitor dificil in Romania. Pentru a supravietui, trebuie continut de calitate, nisat”.

Mihalcea crede ca, pentru un business de succes in Romania, videoclipurile originale trebuie integrate pe portaluri ce au si continut text.

„Asta vom face noi: vom incheia parteneriate cu portaluri mari care vor vrea sa le cream continut video original. Totul va fi realizat prin infrastructura noastra, cu oamenii nostri, pe serverele noastre”, a mai spus Mihalcea.

Pe segmentul de televiziuni online mai activeaza in Romania HappyFish.ro sau ArenaTV.ro.

Resurse suplimentare:

Planurile EvoTV inainte de lansare
Cat costa transmisia live pentru o televiziune online?
Interviu cu Emi Gal in DailyBusiness.ro, decembrie 2007
Stire despre lansarea HappyFish.ro, noiembrie 2007