Astfel, in iunie, web userii si-au petrecut 23% din timpul petrecut online pe site-uri de socializare, in crestere de la 16% in aceeasi perioada a anului trecut, in mare parte datorita retelei Facebook, conform unui studiu Nielsen facut public luni. Jocurile online, propulsate de FarmVille al companiei Zynga, au crescut pana la 10%, depasind astfel timpul folosit de internauti pe serviciile de e-mail.
Retelele sociale schimba modul in care oamenii comunica si gasesc informatii pe Internet, din ce in ce mai multi useri renuntand la a accesa portaluri precum cele ale Yahoo sau Microsoft, spune Dave Martin, analist al Nielsen, citat de presa internationala. Desi internautii vor dori in continuare sa trimita mail-uri si sa caute stiri, acestia vor incepe din ce in ce mai mult sa realizeze aceste activitati pe retele sociale, alaturi de oameni cunoscuti.
„Din ce in ce mai multi isi incep ziua pe Facebook si realizeaza task-urile esentiale pe aceasta retea sociala”, spune Martin. „In trecut, internautii se logau pe conturile de mail ale Yahoo si MSN Messenger si apoi probabil intrau pe pagina de pornire a Yahoo pentru a citi rapid stirile”.
Internautii din SUA au petrecut 4,4% din timpul online pe portaluri, in luna iulie, in scadere de la 5,5% cu un an in urma. Timpul petrecut pe e-mail a scazut la 8,3%, de la 12%. Timpul petrecut pe portaluri si pe e-mail a crescut insa pe device-uri mobile.
Exceptand retelele sociale si jocurile online, unicul serviciu care a inregistrat cresteri in iunie a fost streaming-ul video, care a evoluat de la 3,9% pana la 3,5%.