- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Romanii sunt reticenti sa achizitioneze haine de pe Internet: Doar 1% dintre vizitatori ajung sa cumpere

24 Sep, 00:01 • mihaela.tudorancea
Confruntate cu reticenta cumparatorilor online de a cumpara haine fara sa le probeze in prealabil, magazinele de haine online urca pe piata de comert electronic, ca trafic, insa cu o pondere nesemnificativa ca si valoare din total, pe o piata a comertului electronic estimata la peste 200 milioane de euro anul acesta. Specialistii spun ca rata de conversie a vizitatorilor in cumparatori este scazuta, de circa 1%.
Romanii sunt reticenti sa achizitioneze haine de pe Internet: Doar 1% dintre vizitatori ajung sa cumpere

„Cele mai importante probleme cu care ne-am confruntat pana acum sunt reticenta utilizatorilor de a cumpara online, inconvenientul de a nu putea atinge materialul si de a proba”, a declarat Roxana Cojocaru, director general a Scarlett Clothing International, compania care opereaza magazinul online TaraFashion.ro, unul dintre principalii jucatori pe aceasta piata.

Compania Scarlett Clothing International a raportat in 2008 venituri de 1,9 milioane de euro si 20.000 de euro profit net, potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului de Finante.

Pentru anul acesta, compania estimeaza o scadere de 25%, pe o piata pe care Roxana Cojocaru o estimeaza in crestere cu 20% in 2009 fata de anul trecut, neprecizand insa valoarea acesteia.

Anul trecut, piata de comert electronic din Romania s-a situat la peste 250 milioane de euro, potrivit estimarilor jucatorilor din domeniu, cel mai mare retailer pe acest segment fiind retailerul emag.ro, activ mai ales pe segmentul de IT&C si electronice.

Prin comparatie, in Marea Britanie, vanzarile online au ajuns doar in luna august a acestui an la 3,6 miliarde de lire sterline (5,8 miliarde de euro), ajutate tocmai de vanzarile la haine, dar si la electronice, potrivit presei internationale. Datorita noilor polite de inapoiere a produselor care nu se potrivesc si a modului de livrare, retailerii de haine online din Marea Britanie au fost printre principalii jucatori pe piata de online.

In luna august, Tara Fashion a raportat peste 95.000 de vizitatori unici si peste 3,4 milioane de afisari, in luna mai, luna cu cei mai multi vizitatori, ajungand si la 122.000 de unici si 4,2 milioane de afisari, cu o rata de medie de 34 de afisari per persoana, conform informatiilor furnizate de trafic.ro.

Mall-ul online FashionUp.ro, lansat la inceputul lunii de omul de afaceri Marius Ghenea, a vandut in primele doua saptamani de la lansare de 120.000 lei (28.000 de euro), inregistrand 600 de comenzi, de o valoare medie de 200 de lei.

In prima luna de la lansare, site-ul Fashionup.ro a fost accesat de 13.656 vizitatori unici care au generat peste 270.000 de afisari, ajungand luna trecuta la peste 42.000 de vizitatori unici, cu peste 790.000 de afisari, pastrandu-se insa o medie de 19 afisari per persoana, potrivit trafic.ro.

Obiectivul de vanzari al magazinului pentru primele 12 luni de activitate este de 1 milion de euro, iar in 2010, acesta estimeaza o cifra de afaceri de 1,5 milioane de euro.

Conform unor studii de piata si rezultatelor demografice colectate in perioada de lansare a magazinului online Fashionup.ro, publicul interesat este alcatuit preponderent din femei, cu varste cuprinse intre 20 si 35 ani, care au studii medii si superioare, venituri medii si utilizeaza frecvent produsele de tehnologie si Internetul.