- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Rotarus, ArboInteractive: Anul acesta, 3% din vanzarile de publicitate online din Romania vor fi targetate predictiv-comportamental

20 Apr, 13:24 • emanuel.ceciu
Circa 3% din cheltuielile de pe piata de publicitate online din Romania se vor realiza prin targetarea predictiv-comportamentala, tehnologie ce ofera advertiserilor posibilitatea de livrare a reclamei catre consumatorii aflati intr-un anumit target, in functie de varsta, statut social sau pasiuni, a declarat Calin Rotarus, manager al regiei ArboInteractive.
Rotarus, ArboInteractive: Anul acesta, 3% din vanzarile de publicitate online din Romania vor fi targetate predictiv-comportamental

Compania a lansat marti un nou serviciu ce identifica utilizatorii din targetul vizat in functie de comportamentul acestora in mediul online, livrand reclamele unor grupuri definite de anumite caracteristici, cum ar fi criteriile sociodemografice si interese ale acestora precum electronice, locuinte, moda, mancare, sport, animale, interese financiare si asa mai departe.

„Circa 3% din piata de publicitate online va folosi in 2010 aceasta tehnologie, urmand ca in 2011 aceasta pondere sa creasca pana la circa 5%, dupa modelul Poloniei unde sistemul si-a dovedit eficienta prin cresteri sustinute in ultimul an si jumatate”, spune Rotarus.

ArboInteractive a inchiriat o tehnologie folosita deja in Germania de 3 ani de catre compania Nugg.ad, lansand-o pe plan local sub brandul propriu Behavia. Departamentul este condus de Marius Sutu, project manager Behavia Romania. ArboInteractive plateste catre compania germana „cateva mii de euro” lunar pentru folosirea tehnologiei.

O tehnologie similara este folosita pe piata locala de compania concurenta HTTPool.

Cum functioneaza acest instrument? Tehnologia identifica utilizatorii din targetul vizat in functie de comportamentul acestora in mediul online, acest comportament fiind inregistrat de cookie-urile browserelor.

„Este un adevarat compendium sociologic si matematic in spatele sistemului, se iau in calcul pe langa site-urile vizitate si comportamentul general al utilizatorilor, viteza miscarii pointer-ului, timpul dintre click-uri, obiceiuri de navigare si asa mai departe. In functie de acestea se stabilesc date ale subiectilor. Evident, sistemul nu este infailibil dar este eficient in sensul in care campaniile ce folosesc aceasta tehnologie au in general o rata de click mai ridicata si o rata de conversie mai mare”, sustine Rotarus.

Pe plan international exista mai multe controverse privind drepturile utilizatorilor la viata privata, oficialii ArboInteractive spun insa ca datele userilor nu sunt niciodata retinute sau folosite in scopuri ilicite, software-ul german luand in calcul informatii rezultate din cookie-uri, fara IP-uri.

„Reclamele sunt livrate catre toti userii de pe toate site-urile din reteaua ArboInteractive. Pana in prezent reclamele erau ‘site centered’, nu axate pe utilizatori. Clientul venea si spunea ca vrea sa cumpere 1 mil. de afisari pe site-urile x, y si z. Acum insa speram ca ei vor veni si vor cere sa targeteze utilizatorii cu varste intre 20 si 30 de ani, femei, pasionate de parfumuri. Acestea vor fi gasite in intreaga retea de 150 de site-uri ale ArboInteractive, indiferent pe ce site-uri sunt ele. Sa speram ca nu ne vom lovi de probleme de mentalitate din partea clientilor romani”, spune Calin Rotarus.

Folosire acestei tehnologii in campaniile de publicitate online costa clientul final cu circa 10-20% mai mult decat o campanie „normala”, fara targetare predictiv-comportamentala.

„Succesul unei campanii tine foarte mult de bannere, de customizare si de alti factori adiacenti”, spune Rotarus.

In Germania, 20% din campaniile online au implementat sistemul de targetare predictiv-comportamentala. „In Polonia piata se misca putin mai greu, dar si acolo asistam la o crestere naturala. In cazul ArboInteractive cred ca in 2-3 ani 10-15% din campaniile realizate pe site-urile din portofoliu vor avea implementat modulul de targetare predictiv-comportamentala”, sustine Rotarus.

Printre concurentii ArboInteractive pe piata locala se numara Apropo Media, AdEvolution, F5, Intact Interactive.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Atac ucrainean în adâncul Rusiei. Port strategic și rafinărie lovite de drone în aceeași noapte
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
Primul weekend de iarnă aduce vânt extrem și temperaturi neobișnuit de ridicate. Cod roșu în Caraș-Severin
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu caracter electoral ilegal”
BEC cere ștergerea clipului filmat la Cotroceni cu Drulă, Nicușor Dan și Voiculescu: Material „cu ...
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ar putea revitaliza zona
Aproape 1.000 de angajaţi concediaţi după ce încă o fabrică din România se închide. Noi investitori ...
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români mai mulţi bani
Guvernul a majorat valoarea nominală a tichetelor de masă. De când vor încasa angajaţii români ...
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre averea familiei mele”
Daniel Băluță promite transparență, dar după alegeri: „Voi prezenta toate documentele despre ...
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Drone militare neidentificate au vizat avionul Volodimir Zelenski înainte de aterizare la Dublin
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Vaticanul menține interdicția pentru diaconatul feminin, dar studiile continuă
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Tanczos Barna cere prudență: Sistemul Garanție-Returnare trebuie mai întâi să se stabilizeze
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Apele Române: Distribuția apei în Prahova va începe doar după confirmarea analizelor DSP
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
Avocatul Poporului cere reguli clare pentru pensiile românilor care au muncit în străinătatepensii
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive pentru presă
New York Times dă în judecată Pentagonul după retragerea acreditărilor și noile reguli restrictive ...
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO pentru fraudă
Federica Mogherini demisionează de la conducerea Colegiului Europei după deschiderea unei anchete EPPO ...
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
ONG-urile boicotează consultările ICCJ. Dialog selectiv și cu pensiile speciale ascunse sub preș
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile și amante”
Dominic Fritz acuză PSD că politizează criza de la Paltinu: „Instituțiile au fost conduse de pile ...
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Poșta Română vrea să renunțe la livrarea pensiilor. „E o povară, nu un business sustenabil”
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Scandal în Senat pe tema crizei de apă. Ședință transformată în duel politic între PSD și USR
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului din Ucraina sunt inacceptabile pentru Kremlin
Ucraina-Rusia: Vladimir Putin afirmă că unele propuneri din planul american de a pune capăt războiului ...