- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Studiu: Mail-ul, mai putin utilizat decat retelele sociale in 2008

11 Mar, 12:05 • mihaela.tudorancea
In 2008, retelele sociale au depasit email-ul in topul activitatilor preferate ale utilizatorilor de Internet, potrivit unui raport al companiei de cercetare Nielsen realizat in urma monitorizarii a noua tari reprezentative pentru industria online la nivel global.
Studiu: Mail-ul, mai putin utilizat decat retelele sociale in 2008

Circa 67% din utilizatorii de Internet folosesc retelele sociale, pe cand doar 65,1% din acestia folosesc e-mail-ul. Pe primul loc in topul activitatilor online se afla utilizarea motoarelor de cautare.

Cea mai mare crestere a retelelor sociale s-a inregistrat in Germania, unde 51% din locuitori folosesc acum retelele sociale, in crestere cu 12 puncte procentuale, de la 39% in 2007. In Brazilia s-a inregistrat in 2008 cea mai mare rata de utilizare a retelelor sociale, 80% din populatie avand cont pe o retea sociala.

In ceea ce priveste varsta utilizatorilor de retele sociale, in 2008 s-a observat o schimbare preponderent spre persoanele peste 35 de ani. Numarul de utilizatori intre 1-17 ani a scazut cu 9%, intre 18 si 34 de ani a scazut cu 1%, pe cand numarul de utilizatori intre 35 si 49 de ani a crescut cu 2%, intre 50 si 64 de ani cu 4%, iar numarul de persoane de peste 65 de ani utilizatoare ale unei retele sociale a crescut cu 7%.

Pe partea de retele sociale, Facebook este cel mai mare jucator la nivel global, avand o pozitie dominanta in majoritatea tarilor in care este prezent.

Timpul petrecut de o persoana pe Facebook a crescut, in 2008, cu 566%, fata de anul 2007, in conditiile in care timpul petrecut in general pe Internet a crescut cu doar 18%.

Daca in 2007 s-au petrecut 3,1 miliarde de minute pe Facebook, in 2008 acest timp a crescut la 20,5 miliarde de minute. Facebook este al noulea cel mai popular brand online, potrivit aceluiasi studiu.

In consecinta, industria globala de media se va confrunta cu noi provocari pe care acest nou mediu de publicitate le creeaza, conform studiului Nielsen.

A mai scris pe acest subiect:
Victor Kapra