- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Twitter si LinkedIn, retelele sociale care au fost \”picate\” cel mai mult in 2008

20 Feb, 12:22 • emanuel.ceciu
Twitter si LinkedIn, doua portaluri sociale si de microblogging folosite si in Romania, au inregistrat in 2008 cele mai multe ore in care nu au functionat, dintr-o lista de 15 retele sociale mari, conform unui studiu.
Twitter si LinkedIn, retelele sociale care au fost \picate\ cel mai mult in 2008

Astfel, Twitter a fost „picat” in 2008 timp de 84 de ore, iar LinkedIn, 46,8 ore, conform datelor Pingdom, companie ce testeaza in mod automat din cinci in cinci minute daca portaluri precum Facebook, Hi5, Last.fm, Twitter sau MySpace functioneaza.

Twitter a dat semne de imbunatatire in partea a doua a anului 2008, cand a functionat 99,04% din timp. In prima jumatate a anului portalul nu a putut fi accesat decat in 84% din timp. Pe de alta parte, LinkedIn, portal pentru socializare profesionala, si-a inrautatit timpul de functionare in mod continuu de-a lungul lui 2008.

LinkedIn a inregistrat o perioada de 5,4 ore in care nu a functionat deloc, pe 6 septembrie 2008. In decembrie anul trecut, LinkedIn nu a functionat un total de 8,6 ore. Twitter nu a functionat deloc timp de 2,5 ore in aprilie, anul trecut.

Pingdom face monitorizari din Europa, Asia si America de Nord, simultan. Studiul considera „site-ul cazut” daca nu poate fi accesat din cel putin doua locatii simultan timp de 30 de secunde, sau apare un mesaj de eroare si pagina principala nu se incarca.

Hi5.com, retea sociala folosita in Romania in mod intens, nu a functionat timp de 22,1 ore de-a lungul anului 2008. Last.fm „a picat” timp de 12,5 ore in timp ce Facebook.com nu a putut fi accesat timp de 7,2 ore. Myspace.com a „stat cazut” timp de doar 4,8 ore in 2008.

De ce este importanta functionarea continua a retelelor sociale

Functionarea cat mai constanta a portalurilor sociale, si nu numai, este foarte importanta pentru companii, in special cele ce atrag un numar foarte mare de vizitatori zilnic. Utilizatorii retelelor sociale tind sa viziteze de mai multe ori pe zi conturile personale, putand surprinde astfel mai des momentele in care portalurile nu functioneaza. Aceste sincope ar putea deranja si indeparta utilizatorii, conform studiului realizat de Pingdom.

„Avand in vedere ca discutam despre retele sociale, in care oamenii comunica intre ei in mod constant, vestea ca un anumit portal nu a functionat timp de mai multe ore se raspandeste rapid si poate afecta negativ numarul de abonati ai acestora”, conform oficialilor Pingdom.

De asemenea, anumite retele sociale (precum Facebook) gazduiesc pe portaluri business-uri si reclame ale altor companii. Momentele in care portalurile nu functioneaza afecteaza nu doar afacerile proprii ci si pe cele ale partenerilor.

Printre companiile cu prezenta autohtona ce au prezenta pe Twitter se numara LG Romania, Orange si Vodafone Romania, ArboInteractive sau Vinexpert.

Cititi aici studiul complet