- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
New Media

Un studiu anunta crestere de 50% pe an a magazinelor online, piata il contrazice

11 Nov, 14:41 • emanuel.ceciu
Numarul magazinelor online active in Romania ar urma sa creasca cu 50% pe an in urmatorii trei ani, ajungand la 3.000 in 2011, conform unui studiu comandat de arbitrul pietei locale, ANC, insa jucatorii din piata considera ritmul de crestere ca fiind prea mare.
Un studiu anunta crestere de 50% pe an a magazinelor online, piata il contrazice

Studiul a fost realizat de Link 2 eCommerce in perioada septembrie – octombrie 2008, pe un esantion de peste 6.000 de clienti ai magazinelor online si 51 de magazine online.

„Ponderea de 50% este exagerata, din cel putin doua motive. Studiul a fost realizat in septembrie si octombrie si nu a prins decat o parte din efectele crizei ce a inceput sa se resimta mai puternic si in Romania. Apoi, consider ca nu s-a luat in calcul faptul ca unii manageri sunt destul de visatori. Daca cineva este intrebat daca are in plan sa deschida un magazin online in urmatoarea perioada, e foarte probabil sa raspunda ca ‘da’, insa cand se afla in faza de punere in practica, multi dau inapoi”, este parerea lui Marius Ghenea, manager al PCFun.ro si ElectroFun.ro si investitor in proiecte online de antreprenoriat.

Conform studiului citat, in prezent pe piata din Romania sunt circa 900 de magazine online active. Daca cresterea de 50% a numarului de magazine va fi reala, acest lucru ar insemna ca la finele anului viitor vor exista circa 1.350 de magazine online in Romania. Cele mai multe dintre acestea ofera la vanzare produse din sfera tehnologiei si comunicatiilor. Jocurile pentru calculator, jucariile, florile, ceasurile si biletele la diverse spectacole se comercializeaza in 30% din magazinele online din Romania.

Cartea si informatia se vand in doar 10% din totalul magazinelor si acelasi procent din totalul magazinelor se ocupa de vestimentatie si moda. In prezent, aproape 5% din totalul site-urilor care functioneaza in Romania sunt destinate activitatilor de comert electronic, conform studiului comandat de autoritatea in comunicatii.

Oficialul PCFun.ro considera ca mai realista ar fi o crestere de circa 30% pe an a numarului magazinelor online din Romania.

„Unele segmente ale magazinelor online sunt foarte aglomerate, cum ar fi IT-ul. Pe acest segment nu ma astept sa mai apara prea multe magazine – vom asista la preluari si falimente in 2009. Insa pe alte segmente – turism sau magazine de cadouri, inca este mai loc. Per total, consider ca numarul magazinelor va creste cu circa 30% in 2009”, a spus Ghenea.

Gabriel Vasile, director general al PCGarage.ro, considera si el ca procentul de 50% este prea mare.

„Si piata aceasta are o limita de crestere si un ritm de crestere ca oricare alta, iar eu personal consider ca 50% este prea mult. In cate cote sa mai imparti magazinele acelea?”, a spus managerul PCGarage.ro

„2009 cred ca va fi anul in care piata se va apropia de maturizare, anul in care nu se va mai dezvolta atat de mult cantitativ si in care detaliile incep sa prinda forta.
Vom vedea”, a declarat la randul sau Marius Ciocan de la FunGift.ro.

Seful ANC vede o piata a comertului electronic de 250 mil. euro in 2008

„Putem estima ca piata de comert electronic inregistreaza in acest moment o valoare de 250 de milioane de euro, iar reprezentantii magazinelor online, citati in acest studiu, apreciaza ca in urmatorii doi ani volumul vanzarilor online va atinge valoarea de un miliard de euro, fara a lua in calcul si serviciile, adica turismul sau plata facturilor”, a declarat Liviu Nistoran, presedintele ANC.

In 2007, piata comertului electronic a fost de circa 150 mil. euro, conform ANC.

Tot anul trecut s-au lansat magazine care comercializeaza laptopuri, produse de papetarie, retelistica, software, jucarii, auto, incaltaminte, audio, video sau muzica. In 2008 se observa o tendinta de crestere a numarului magazinelor specializate in comercializarea de produse precum computere, telefoane, filme, arta, produse industriale, auto si imbracaminte. Studiul apreciaza ca pentru 2008-2009 produsele din domeniul tehnologiei informatiei vor domina vitrinele online, conform ANC.