Real Estate

Cum arata un birou construit dupa criteriile Generatiei Y

13 May, 15:02 • karina.popescu
Dupa patru ani de studii extensive asupra fenomenului Gen Y, compania de consultanta imobiliara Colliers International a luat decizia de a transforma sediul sau din Bucuresti intr-un prototip al biroului Generatiei Y – un spatiu construit integral dupa criteriile noii generatii de angajati, care va constitui mediul de business in 2030.
Cum arata un birou construit dupa criteriile Generatiei Y

Noul birou este conceput integral conform cerintelor de lucru ale viitoarelor
generatii de angajati in ceea ce priveste tehnologia, confortul,
design-ul si planificarea spatiului, politicile de resurse umane si
responsabilitatea
sociala.

“Am transformat biroul traditional
intr-un spatiu ce asigura cresterea productivitatii,
stimuland creativitatea, colaborarea, transparenta si oferind
colegilor un mediu de lucru vesel si motivant. In prezent,
mobilitatea si flexibilitatea sunt printre cerintele precizate in
peste 90% din interviurile de angajare, cei mai buni dintre recruti
fiind interesati de contributia companiei in cadrul comunitatii si
politica de protejare a mediului”, a afirmat Ilinca Paun, managing director Colliers International Romania.

„Astfel, am incercat ca prin The Y
Office sa oferim un exemplu, un prototip de birou care adreseaza
nevoile noii generatii, in contextul in care aceasta va fi factorul
de decizie principal in viitorul apropiat”, a precizat aceasta.

Conceptul a fost asigurat de studioul
de arhitectura Prographic, iar partea de fit-out si mobilier
operational a fost realizata in
parteneriat cu Techo. Solutia implementata in biroul Colliers este
o metoda de optimizare a spatiului
existent, elementele principale de design functional fiind:

– Hot-desking: birouri utilizate in
sistem sharing

– Spatii de lucru colaborative pentru
fortele de vinzari

– Elemente de mobilier cu izolare
fonica pentru lucru individual

– Zone de relaxare si de discutii
informale – cafeteria, lounge, canapele, fotolii

– Sali inchise pentru discutii private
sau activitati ce necesita concentrare maxima
– Knowledge center & Plug-in
Library

– Zone de divertisment si relaxare –
cu masa de ping-pong, darts, jocuri de societate, sac
de box etc.

– Scena Express Yourself – pentru
divertisment, dar si pentru prezentari interne, sau
seminarii si workshop-uri cu clientii

– Panouri mobile pentru comunicare
interna si branding

– Dotarea posturilor de lucru cu
ultrabook-uri, tablete, laptop-uri si sisteme All-In-One de ultima
generatie

– Infrastructura IT wireless, telefonie
VoIP si sisteme de teleconferint
– Plafoane si placari acustice

Colliers a lucrat pentru acest proiect cu ASUS, Techo, Bene, Bittnet Systems, Saint-Gobain RIGIPS si Prographic Architecture Studio.

Conform studiilor, spatiul pe angajat
va ajunge, in urmatorii cinci ani, la 12-15 eur/mp, de la 8-
10 eur/mp in prezent. Biroul viitorului
va avea mai putine birouri individuale, o varietate de spatii
pentru colaborare intre echipe, mai
putine sali de sedinta si va fi mai eficient energetic.

In cadrul The Y Office, noul birou al
Colliers, peste 50% dintre birouri sunt amplasate in zona de
hot-desking, unde isi va desfasura
activitatea forta de vanzari a companiei. Pe langa posturile
de lucru fixe, biroul contine numeroase
zone neconventionale, create special pentru interactiune
informala, brainstorming si intalniri
spontane, precum si zone de lucru dedicate, spatii tratate
acustic pentru confortul angajatilor si
chiar o scena, care inlocuieste vechiul flip-chart si
incurajeaza exprimarea libera si
directa.

Conceptul The Y Office acorda o atentie
speciala componentei ”verzi” a spatiului de lucru:
pozitionarea birourilor asigura o mai
buna iluminare naturala, tehnologia mobila (laptopuri, ultrabook-
uri si tablete) reduce masiv consumul
de hartie, comutatorul centralizat asigura un consum
de electricitate mai redus. Aceste
elemente „verzi” vor genera costuri de operare a spatiului de
lucru reduse cu 20%.

In prezent, la nivel global, forta de
munca este dominata, cu o pondere de 70%, de persoanele
nascute in perioada 1950-1979. In 2030,
insa, aceasta categorie va fi practic inexistenta in
mediul de business, iar forta de munca
va fi alcatuita, intr-o majoritate covarsitoare, din membri
ai Generatiei Y – tinerii care au
acum varste cuprinse intre 20-30 de ani si care atunci vor detine
pozitii cheie, de management si de
decizie, in companii.

Principalele trasaturi ale Generatiei Y
cuprind ambitia, libertatea de exprimare, spiritul
antreprenorial, setea de cunoastere si
de dezvoltare personala, nevoia de comunicare si de
conectivitate, mobilitatea, aviditatea
fata de cele mai noi tehnologii, responsabilitatea fata de
mediu si fata de societate.

Ca urmare a acestei evolutii
demografice, mediul de business se confrunta astazi cu schimbare
majora de paradigma in ceea ce priveste modul de lucru, de a comunica
si motivarea angajatilor la locul de munca, cu impact direct asupra
strategiei de real estate si a politicilor de resurse umane.

Dupa renegocieri de chirie si
subinchirierea spatiului excedentar, managerii de companie au
nevoie de solutii de redesign al
spatiului, pentru a creste productivitatea si a asigura o
flexibilitate marita a biroului, astfel
incat sa il adapteze cerintelor de business ulterioare.

Ideea The Y Office a plecat de la o
serie de intrebari critice cu care se confrunta companiile, in
noul context socio-economic:

– Cum atragi si cum pastrezi cele mai
performante talente din domeniul in care activezi?

– Cum creezi un spatiu de lucru cu
costuri reduse de operare, “verde” si cu un design
modern?
– Cum optimizezi tehnologia si
comunicarea astfel incat sa creasca productivitatea?

Generatia Y va fi o generatie care pune
mult accent pe aspectele sociale, cauta compania
colegilor si dezvolta relatii apropiate
la locul de munca. Evaluarea lor se face pe baza
rezultatelor si nu a prezentei fizice
in birou, obtin satisfactie in urma proiectelor care le solicita
talentul si abilitatile sociale.

Companiile care vor reusi sa ofere,
prin spatiul de lucru, toate aceste avantaje vor reusi sa atraga cei
mai competenti si talentati angajati din generatia urmatoare, spun
cei de la Colliers.

Citeste si
Ce vrea Generatia Y de la
compania ideala: Dreptul de a sta pe Facebook si prietenia cu sefii 
Cum
facem biroul mai eficient? Noile tendinte in amenajarea spatiilor de
lucru