- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Real Estate

Cum isi cresc mall-urile atractivitatea: Produse eco, pachete turistice, ofertele liceelor sau haine „de bazar”

23 May, 00:02 • cristina.mihai
Targurile temporare au inceput sa fie organizate din ce in ce mai frecvent in ultimii ani in centrele comerciale din Romania, iar proprietarii de mall-uri accepta in spatiu evenimente dintre cele mai diverse, de la oferte educationale ale liceelor, la targuri cu produse alimentare eco sau pachete turistice, in incercarea de a creste atractivitatea propriului produs.
Cum isi cresc mall-urile atractivitatea: Produse eco, pachete turistice, ofertele liceelor sau haine de bazar

Care sunt motivele targurilor? In primul rand, acestea genereaza trafic
suplimentar in mall.

„Aceste targuri tematice, cum ar fi cele din
perioada sarbatorilor, sunt un instrument specific de marketing. Mall-urile
incearca astfel sa atraga mai multi vizitatori printr-o oferta adaptata
nevoilor care au o anumita sezonalitate”, spune Georgiana Andrei,
directoarea departamentului de retail al companiei imobiliare Colliers.

In plus, aceste evenimente pot sa fie un factor de diferentiere
intre centrele comerciale si in plus, genereaza si extra-venituri pe anumite zone,
cum ar fi cele comune, care in mod normal nu aduc bani proprietarilor de centre
comerciale.
Produsele eco si-au facut loc in ultimii ani in centre comerciale ca
Galleria Buzau sau Iulius Mall Timisoara, care a organizat si un targ al
liceelor din oras in acest an.

In Mures Mall a fost organizat anul trecut un
targ de antichitati, iar in Alba Mall are loc de cativa ani un targ de
nunti.
Bucurestiul nu este atat de activ pe targuri in mall-uri, dar de anul acesta a inceput sa gazduiasca astfel de evenimente.

Spre exemplu, in Vitantis, s-a organizat un targ de Florii. Motivul pentru care
proprietarii au apelat la aceasta varianta? Imbunatatirea mixului de chiriasi
temporar, au spus oficialii centrului comercial pentru DailyBusiness.ro.
Totusi, aceste evenimente nu adus rezultatele scontate in toate centrele comerciale in care sunt organizate. Astfel, daca unele centre comerciale, in special cele din provincie, si-au facut deja un obicei in organizarea de astfel de evenimente, oficialii Vitantis spun ca nu au obtinut rezultatele dorite si nu mai au planuri in acest sens.

De altfel, mall-urile din Capitala au o concurenta mare in ceea ce priveste spatiile in care se pot organiza astfel de targuri din partea muzeelor, centrului vechi al Capitalei, spatiilor de evenimente dedicate sau chiar unor terenuri care sunt inchiriate pentru diverse targuri „la cort”.

Pe langa targurile clasice cu mici comercianti, si brandurile mari au
lansat concepte de magazine „temporare”. Spre exemplu, Elmec, distribuitorul
Nike in Romania, organizeaza de cativa ani un „bazar” pentru produsele din portofoliu. Cu
alte cuvinte, un outlet deschis doar pentru circa o luna in diverse zone.
In acest an, Bazarul Elmec este deschis pana pe 12 iunie in City
Mall. Ce inseamna asta pentru centrul comercial? In primul rand, ocuparea a peste
1.100 mp de spatii comerciale, care in mod normal nu ar fi adus niciun venit.

Bazarul cu „insemnele” Nike este deschis in spatiul fostului magazin Domo din
incinta centrului comercial, unitate care a fost relocata la parterul mall-ului
in acest an. „Atragerea Elmec in City Mall
va aduce o majorare a incasarilor proiectului insa nu putem comunica procentul”, a spus Alin Dumitrascu, mall manager City Mall.

„Am ales solutia atragerii Elmec cu un magazin temporar deoarece acesta aduce un
plus proiectului, atat din punct de vedere al atractivitatii pentru potentialii
vizitatori, cat si din punct de vedere al traficului si al incasarilor
proiectului. In plus, exista posibilitatea prelungirii contractului si suntem si
in negocieri cu alti retaileri care vor imbunatati mixul de produse si servicii
pe care mall-ul le ofera”, a adaugat Dumitrascu.