- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Real Estate

Marketing de criza: Mall-urile cheltuiesc zeci de mii de euro pentru a-si premia clientii

11 Sep, 11:40 • cristina.mihai
Mall-urile de pe piata locala si-au regandit anul acesta strategia de marketing, organizand concursuri interactive care pun accentul pe cumparaturile din mall, evenimente preferate in detrimentul spectacolelor care atrag vizitatori, dar nu neaparat cumparatori, in conditiile in care vanzarile retailerilor sunt in scadere fata anul trecut.
Marketing de criza: Mall-urile cheltuiesc zeci de mii de euro pentru a-si premia clientii

„Acum este foarte greu. Daca inainte de criza aduceai o trupa pentru un concert in mall si atrageai foarte multi vizitatori, acum asta nu te mai ajuta, pentru ca oamenii sunt mai atenti cu bugetele de cumparaturi”, a declarat Stefan Cremene, directorul de operatiuni al retelei de mall-uri Galleria, dezvoltate de GTC si Aura Europe.

Reteaua Galleria cuprinde in prezent 3 mall-uri, deschise in Buzau, Suceava si Piatra Neamt.

„Acum bugetele de marketing sunt orientate mai degraba pe evenimente orientate spre consum, cum ar fi tombolele sau concursurile interactive”, a mai spus Cremene.

Anumite mall-uri si-au crescut anul acesta bugetele de marketing. Spre exemplu, centrul comercial City Park din Constanta, dezvoltat de Neocity, are anul acesta un buget in valoare de 1 mil. euro la rate card, dublu fata de 2008, anul in care a fost inaugurat. In ceea ce priveste tipul de evenimente organizate in mall, vara aceasta, din bugetul total de marketing de 350.000 euro, compania a oferit prin tombole organizate o data la 2 saptamani premii in valoare de 60.000 euro. De asemenea, reprezentantii mall-ului au asigurat un program de training de customer, pentru 300 de angajati ai chiriasilor.

Compania Equest Investments, proprietara centrului comercial Vitantis Shopping Center din Capitala a anuntat ca va realiza o campanie cu peste 80.000 de euro, in care timp de 19 zile vor fi oferite peste 20.000 de premii si un autoturism. Ca urmare a acestei campanii, reprezentantii mall-ului asteapta o crestere de 25% a numarului de vizitatori in luna septembrie.