- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Turism

Blue Air: Norul islandez ne-ar putea aduce pierderi de cateva sute de mii de euro. Vezi ce curse au mai fost anulate

16 Apr, 15:12 • razvan.codorean
Compania aeriana low-cost Blue Air ar putea inregistra pierderi de ordinul sutelor de mii de euro de pe urma intreruperii traficului aerian in zona de nord a Europei. Tarom nu si-a calculat inca pierderile, insa a precizat ca problemele generate de norul vulcanic au afectat 6 curse cu 948 de pasageri.
Blue Air: Norul islandez ne-ar putea aduce pierderi de cateva sute de mii de euro. Vezi ce curse au mai fost anulate

Directorul adjunct al companiei Blue Air, Adrian Ionascu, a declarat ca pana la aceasta ora a fost anulata doar cursa Bacau-Londra, iar pentru celelalte urmeaza sa fie luata in curand o decizie. ”Totul depinde de modul in care evolueaza situatia, de informarile pe care le primim de la Eurocontrol (Agentia interguvernementala de control aerian – n.r.)”, a precizat Ionascu, pentru DailyBusiness.ro.

”Cursa de Bruxelles a trebuit deviata la Koln, iar pasagerii i-am transportat cu autobuzul. Azi a trebuit sa anulam jumatate din cursa Larnaca – Varsovia, in sensul ca am adus calatorii pana la Bucuresti, iar apoi cu plecat cu autocarul spre Varsovia. Pe de alta parte, am decis anularea cursei de Paris, care trebuia sa plece dimineata. De asemenea, am anulat si cursele de Londra si Dublin care ar fi trebuit sa decoleze dupa-amiaza. Cei afectati de anularea curselor pot primi banii inapoi sau isi pot reprograma calatoriile”, a declarat managerul de la Blue Air.

Ionascu a precizat ca situatia determinata de evolutia norului vulcanic din Islanda ar putea sa se inrautateasca, odata cu coborarea norului spre sudul Europei. Asta in conditiile in care mare parte din cursele Blue Air se desfasoara in aceasta regiune. ”Nu am calculat inca pierderile, insa ele sunt destul de mari, de cateva sute de mii de euro”, a mai spus Ionascu.

Compania Tarom a anuntat ca a anulat vineri 6 curse, pe relatia cu Bruxelles, Londra, Paris, Amsterdam, Frankfurt si Riga si retur. ”Este vorba de 948 de pasageri pe cele 6 zboruri. S-a luat legatura cu pasagerii, incercam sa gasim solutii, insa fiind vorba de o problema meteorologica, este dificil sa estimam cand va reveni situatia la normal”, a declarat Luana Loth, specialist in comunicare la Tarom. Compania aeriana nu si-a estimat inca pierderile generate de inchiderea spatiului aerian.

Valentin Iordache, directorul de comunicare al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB), a declarat ca, la Bucuresti, instituirea restrictiilor de zbor catre tarile din vestul si nordul Europei a dus la anularea a 52 de curse (aterizari-decolari) ce urmau sa deserveasca aproximativ 5.000 de pasageri.

De asemenea, alte cinci curse au fost anulate de pe aeroportul din Cluj, doua la Timisoara si una la Sibiu.

La nivel international, au fost anulate 17.000 de zboruri pe relatia cu nordul si vestul Europei, peste 100.000 de pasageri fiind afectati, relateaza Reuters. Eurocontrol a anuntat ca se asteapta ca astazi sa se opereze circa 11.000 de zboruri, fata de 28.000 cat au loc intr-o zi normala.

Danemarca, Belgia, Olanda, Finlanda si Lituania si-au inchis total spatiul aerian, iar in Marea Britanie, Irlanda, Suedia, Norvegia, Franta, Germania, Polonia, Austria si Cehia acesta este deschis partial.

Ionascu: Nu exista o certitudine legata de reluarea zborurilor

Blue Air si Tarom nu au luat inca o decizie cu privire la zborurile din acest weekend, companiile precizand ca hotararile vor fi luate in functie de evolutia evenimentelor.

Directorul adjunct al companiei Blue Air, Adrian Ionascu, a declarat ca nimeni nu poate spune cu certitudine cand vor fi reluate zborurile spre tarile care si-au inchis spatiul aerian. ”Probabil ca spre seara norul va ajunge spre Austria, iar treptat, se va decide redeschiderea culoarelor de zbor in tarile din Vestul si Nordul Europei. Insa nimic nu este sigur, pentru ca depinde de evolutia meteo. Cert este ca saptamana viitoare, toate companiile aeronautice vor incerca sa reprogrameze zborurile, sa intre in normal”, a declarat Ionascu.

Potrivit acestuia, limitele tehnologice fac imposibila traversarea unui nor vulcanic fara riscuri majore privind securitatea avionului si calatorilor. ”Acest tip de nor este plin de particule incadescente care odata patrunse in motor, il distrug. De asemenea, pot afecta aparatele de zbor. Din acest motiv, sa treci printr-un asemenea nor este o misiune sinucigasa”, a declarat Ionascu.

Expertii de la Blue Air au luat deja masuri pentru verificarea suplimentara a tuturor avioanelor. ”Si cei de la Boeing si Airbus au trimis precizari suplimentare legate de controalele tehnice necesare. Cu asa ceva nu e de gluma”, a declarat expertul.

Potrivit Administratiei Nationale de Meteorologie (ANM), norul de cenusa produs de eruptia vulcanica din Islanda nu va afecta direct Romania, dar se va apropia de nord-vestul teritoriului in cursul zilei de sambata, 17 aprilie. Pentru moment, autoritatile romane nu au luat nicio decizie legata de posibila inchidere a spatiului aerian romanesc.