În Ankara a început procesul de construcție a primului portavion de mare tonaj, iar comandantul șantierului naval Isanbul a declarat că nava va fi finalizată înainte de termenul stabilit inițial, potrivit InfoDefensa.
Poravionul va fi mai mare decât actuala navă amiral a Turciei, TCG Anadolu, dezvoltat împreună cu cu distrugătorul de apărare aeriană TF-2000. Este primul portavion „național” al Turciei , cu peste 80% contribuție proprie. TCG Anadolu, nava amiral a Marinei, îndeplinea până acum rolul de portavion, deși nu era decât o navă de asalt amfibie multifuncțională, cu capabilitatea de a lansa drone.
Citește și: Venezuela trimite 15.000 de soldați la graniță. Presiunile din partea Washingtonului cresc
Proiectul numit Mugem reprezintă un progres tehnologic major în capacitățile navale ale Turciei, cu specificații care depășesc cu mult actuala navă amiral a țării, TCG Anadolu. În timp ce aceasta funcționează drept o navă de asalt amfibie multifuncțională, Mugem reprezintă primul portavion complet al Turciei.
Noul portavion va avea o lungime de 285 de metri (935 de picioare) și o lățime de 72 de metri (236 de picioare), cu o deplasare de 60.000 de tone. Nava are un design optimizat al corpului, care asigură capacități superioare de navigare și manevrabilitate ridicată, chiar și în condiții maritime dificile. Designul inovator al provei reduce consumul de combustibil cu 1,5% și îmbunătățește caracteristicile de zgomot subacvatic.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/08/MUGEM-1-1024x576.jpg)
Mai mult, Mugem va avea un sistem STOBAR (Short Take-Off But Arrested Recovery), cu trei piste: două pentru decolare și una pentru aterizare. Inițial echipat cu o rampă de ski-jump pentru lansarea aeronavelor, inginerii turci dezvoltă un sistem de catapultă autohton pentru integrarea viitoare.
Centrala electrică a portavionului va fi compusă din patru turbine cu gaz în configurație COGAG (Combined Gas and Gas). Acest sistem, cuplat cu elice cu două arbori, va permite navei să atingă viteze de 25 de noduri, menținând în același timp o eficiență optimă a consumului de combustibil. Se preconizează că autonomia navei va ajunge la 10.000 de mile marine la 14 noduri, permițând până la 60 de zile de operațiuni continue.
Portavionul va fi echipat și cu un sistem de lansare verticală MIDLAS cu 32 de celule, patru sisteme de arme Gokdeniz Close-in și șase sisteme de arme la distanță Aselsan 25 mm STOP. Nava va opera cu un echipaj de 400-500 de persoane și va avea o capacitate totală de cazare de până la 800 de persoane, inclusiv personalul aviatic și unitățile forțelor speciale.
Citește și: Alertă aeriană în Sicilia! Vulcanul Etna a erupt din nou. Ce spun experții