Esprit, retailerul de modă prezent în aproximativ 40 de țări din întreaga lume, avea ce mai importantă piață în Germania, țară în care pune lacătul pe magazine.
Retailerul are 56 de magazine în Germania, un număr de 1.300 de angajați urmând să-și piardă locurile de muncă, notează Știri Diaspora. Încă din luna mai 2024, Esprit a solicitat inițierea procedurilor de insolvență pentru afacerile sale. Drepturile mărcii pentru afacerile din Europa aflate în insolvență urmează să fie vândute investitorului financiar britanic Alteri.
Încă din luna noiembrie 2024, Esprit a decis să închidă toate cele 56 de locații din Germania, însă aproape 30 dintre acestea au continuat să funcționeze temporar. Asta, pentru a profita de vânzările din sezonul sărbătorilor de iarnă. Acum, la început de an, acestea urmează să fie lichidate definitiv.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/02/E-SPRIT-1024x576.jpg)
Sediul central european al retailerului de modă din Ratingen a fost eliberat în luna noiembrie, iar la momentul actual doar o echipă formată din câțiva oameni gestionează ultimele etape ale lichidării. Mai mult, și alte filiale europene ale brandului, inclusiv cele din Austria, Elveția și Belgia au fost afectate de faliment.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/02/E-SPRIT-3-1024x576.jpg)
În urma insolvenței, brandul a fost împărțit între mai mulți cumpărători. Printre aceștia se numără și retailerul german de pantofi Deichmann, care a achiziționat drepturile asupra numelui Esprit în Europa. Pe de altă parte, drepturile pentru divizia de textile aparțin grupului Theia Brand, o companie spcializată în administrarea mărcilor. Reprezentanții acesteia au afirmat că își propun să „revitalizeze brandul Esprit în Europa” și să inițieze „o nouă eră” pentru companie, dar nu au oferit detalii concrete privind viitorul produselor Esprit pe piața germană.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/02/E-SPRIT-2-1024x576.jpg)
Acum 15 ani, Esprit era un jucător important pe piața modei. În perioada 2010-2011, compania opera peste 1.100 de magazine la nivel global. Dintre acestea, aproape 170 se aflau în Germania. Cu toate acestea, popularitatea brandului a scăzut dramatic, iar potrivit unui sondaj realizat în iulie 2024, mai multe magazine de modă au renunțat la vânzarea produselor invocând probleme legate de livrare, dar și dificultăți financiare.