În prima jumătate a acestui an, Deutsche Bahn (DB) a înregistrat pierderi de 760 de milioane de euro, o scădere semnificativă față de aceeași perioadă a anului trecut, când compania feroviară de stat din Germania raporta pierderi de 1,6 miliarde de euro, scrie Bugetul.
Citește și: Tren deraiat între Constanța și Mangalia. Traficul feroviar este blocat
Deși Deutsche Bahn continuă să înregistreze pierderi, conducerea companiei rămâne optimistă, estimând că ar putea reveni pe profit operațional până la sfârșitul anului 2025. În prima jumătate a acestui an, veniturile DB au crescut cu 3,4%, ajungând la 13,3 miliarde de euro, sub nivelul prognozat de conducerea companiei, care își propune încasări totale de 27 de miliarde de euro până la finalul anului.
Pentru a reduce cheltuielile, Deutsche Bahn a implementat ample restructurări administrative. De asemenea, compania a beneficiat de un sprijin semnificativ din partea statului, care a acoperit o parte din costurile lucrărilor de întreținere a infrastructurii feroviare, diminuând astfel povara financiară.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/08/Deutsche-Bahn-1-1024x614.jpg)
Pe de altă parte, DB Cargo – divizia de transport de marfă a companiei – traversează o perioadă dificilă. În primele șase luni, volumul transportat a scăzut cu 10%, iar veniturile au înregistrat un declin de 9% față de anul trecut, totalizând 2,5 miliarde de euro. Deși pierderile s-au redus cu 165 de milioane de euro, divizia rămâne în pierdere, cu un deficit de 96 de milioane.
Vânzarea filialei logistice Schenker, încheiată în luna aprilie, a marcat un pas esențial în procesul de redresare financiară a Deutsche Bahn. Tranzacția a permis companiei să-și reducă datoriile cu 10,5 miliarde de euro, ajungând la un total de aproximativ 22 de miliarde.
În ciuda contextului financiar tensionat, numărul pasagerilor a înregistrat o creștere semnificativă. În prima jumătate a anului, 943 de milioane de persoane au călătorit cu trenul, cu 24 de milioane mai mult decât în aceeași perioadă din 2024. Pentru a susține această tendință, Deutsche Bahn investește masiv în modernizarea rețelei feroviare. După lucrările de reabilitare pe tronsonul Frankfurt–Mannheim, urmează modernizarea liniei Berlin–Hamburg.
În paralel, guvernul federal pregătește un fond special de 500 de miliarde de euro destinat dezvoltării infrastructurii. Din această sumă, peste 20 de miliarde ar putea fi alocate căilor ferate chiar în acest an.
Te-ar mai putea interesa: Tanczos Barna, atac la vârful CFR: „Salariile au ajuns la un nivel obraznic, chiar nesimțite”