Din 2019, această inițiativă a atras numeroși străini, în special americani, care au fost încântați de posibilitatea de a achiziționa imobile la prețuri mai mici decât o înghețată. Popularitatea acestor oferte a transformat Sambuca în ceea ce mulți numesc acum „Mica Americă a Italiei”. La început, licitațiile publice erau dominate de cetățeni din Uniunea Europeană și din afara ei, însă, potrivit unui reportaj BBC, în ultima vreme, tot mai mulți italieni au început să vadă oportunitățile oferite de acest oraș.
Primarul orașului, Leonardo Cacioppo, a remarcat impactul pozitiv al străinilor asupra comunității locale: „Americanii au fost cei care au dat startul renașterii Sambucai. Acum, italienii au înțeles și ei ce oportunități există aici”, a declarat acesta, potrivit BBC.
În cadrul acestor licitații, sunt disponibile atât case cu prețuri simbolice, cât și imobile ceva mai costisitoare. Spre exemplu, Paolo Morabito, un consilier din Messina, a cumpărat o casă de 35 de metri pătrați pentru suma de 2.222 de euro. El plănuiește să investească aproximativ 30.000 de euro în renovare, transformând locuința într-un spațiu de vacanță, cu ajutorul unui arhitect din Calabria, Bruno Surfaro.
Un alt exemplu este Cristian Salucci, un manager de proiecte de construcție din Ravenna, care a achiziționat un imobil de 70 de metri pătrați pentru doar 1.000 de euro. Acesta intenționează să îl transforme într-o casă de vacanță, urmând modelul multor alți funcționari care au profitat de aceste licitații.
Deși prețurile sunt extrem de atractive, cumpărătorii trebuie să îndeplinească anumite condiții. Una dintre acestea este obligația de a începe renovările în termen de cel mult trei ani de la achiziție. În alte regiuni, există chiar cerința ca potențialii cumpărători să nu dețină alte proprietăți.
Această strategie a autorităților nu doar că oferă oportunități financiare cumpărătorilor, dar contribuie și la revitalizarea comunităților, aducând viață în orașe care altădată păreau condamnate la uitare.