Netflix a licitat deja pentru contractul global de difuzare al Supercupei Europei, meci dintre câștigătoarele Champions League și Europa League, precum și pentru drepturile Ligii Campionilor în Germania pentru perioada 2027-2031, au declarat surse pentru The Times.
Reacţia vine după ce concurentul Paramount+ a câștigat recent contractul pentru difuzarea Champions League în Germania între 2027 și 2031, în urma unei licitații în care și Netflix a participat. UEFA nu a permis separarea Supercupei Europei de restul drepturilor, iar Paramount+ a obținut pachetul final. Paramount+, o platformă americană de streaming, este de asemenea un jucător nou pe piața europeană și a depășit TNT Sports pentru principalul pachet de transmisie Champions League din Marea Britanie.
Citeşte şi: O femeie a găsit cheia fericirii! Jobul plătit cu peste 10.000 de euro pe lună și 4 luni de concediu
Intrarea Netflix şi Paramount+ pe piața fotbalului este considerată un semnal important pentru industria sportivă. Netflix arată pentru prima dată un interes real în achiziționarea de drepturi de difuzare, lucru care ar putea duce la o creștere semnificativă a competiției pe piață.
„Lucrul important pentru fotbal – atât la nivel european, cât și pentru ligile interne – este că Netflix a arătat pentru prima dată că este interesat să cumpere drepturi. Când adaugi asta la faptul că Paramount+ a intrat pe piață, înseamnă vești bune pentru fotbal, deoarece va exista mai multă concurență pentru drepturi”, a declarat un expert din industrie pentru sursa citată, după care a adăugat: „Premier League este cea mai atractivă ligă internă din lume, așa că obținerea unor drepturi ar fi probabil o țintă atât pentru Netflix, cât și pentru Paramount”.
Citeşte şi: Cât a ajuns să coste o casă în Spania. Prețurile au explodat
Actualele contracte pentru Premier League expiră în 2029, iar acordul cu NBC pentru SUA se termină în 2028. Ofertarea pentru viitoarele pachete ar urma să înceapă anul viitor, iar specialiștii consideră că Netflix ar putea începe cu o ofertă pentru meciurile din perioada sărbătorilor, un pachet extrem de atractiv pentru consumatori.
Netflix şi-a arătat interesul pentru sport la evenimente unice, astfel că platforma a transmis un meci NFL de Crăciun și meciul de box Mike Tyson vs Jake Paul, care a fost un succes record în ceea ce privește numărul de vizionări. Recent, Netflix s-a orientat către evenimente sportive de durată mai lungă şi va difuza Campionatele Mondiale de Fotbal Feminin FIFA din 2027 și 2031 în SUA.