De zeci de ani, popcornul a fost un element de bază al experienței cinematografice și o sursă importantă de venit pentru operatorii de cinematografe. Acum, recipientul în care este servit devine la fel de important.
Până acum trei ani, lanțul AMC Entertainment nu vindea niciun fel de produse derivate. Anul trecut, compania a comercializat găleți de popcorn tematice, pahare speciale și tricouri, generând venituri de aproximativ 65 de milioane de dolari.
„A început pentru noi cu propriul nostru film, ‘Taylor Swift: The Eras Tour’, pe care l-am lansat în octombrie 2023 și pentru care am vândut un număr incredibil de găleți de popcorn. Acest succes ne-a determinat să facem asta aproape tot timpul… practic, în fiecare lună”, a declarat Adam Aron, CEO-ul AMC, potrivit CNBC
Alte lanțuri de cinematografe, precum Cinemark, Marcus, Regal și B&B Theatres, au adoptat și ele gălețile de popcorn tematice.
„După pandemie, ne-am dat seama că transformarea mersului la cinema într-un eveniment nu a fost niciodată atât de importantă ca acum. Am observat în acea perioadă că cel mai mare pericol pentru industria noastră era faptul că oamenii pur și simplu și-au pierdut obiceiul de a merge la film”, a spus Paul Farnsworth, director executiv de comunicare și conținut la B&B Theatres.
Problemele de producție de la Hollywood au dus la un număr mai mic de lansări în cinematografe și la o scădere a vânzărilor de bilete în 2024, încasările la box office fiind cu 3,4% mai mici față de 2023, ajungând la 8,74 miliarde de dolari. Farnsworth a remarcat că gălețile de popcorn tematice pot adăuga valoare vizitei unui client la cinema, creând o amintire pe care o poate lua acasă, expune pe un raft sau reutiliza pentru serile de film acasă.
Citeste si Brașov, destinație de top pentru britanici în 2025! Orașul, în lista recomandărilor de vacanță
„Este foarte benefic pentru veniturile noastre. Oamenii vin, primesc aceste obiecte distractive pe care le pot lua acasă și își fac poze cu ele în cinematograf. Asta are o valoare imensă”, a mai spus Farnsworth.
Pentru Cinemark, confirmarea acestui concept a venit odată cu lansarea filmului „Scream VI” în 2023.
„Am făcut o găleată de popcorn ‘Scream’ și ne-a surprins complet. Acest produs a avut un succes uriaș. S-a epuizat imediat și, practic, le vindeam oamenilor online ulterior”, a spus Sean Gamble, CEO-ul Cinemark.
Gălețile tematice popcorn au fost de mult timp parte a strategiei de merchandising din parcurile tematice, generând venituri pentru giganți precum Disney și Universal, atât pe plan intern, cât și internațional. Cu toate acestea, cinematografele din SUA au adoptat această tendință mai târziu.
Compania de marketing și produse derivate Zinc creează și produce găleți de popcorn și pahare tematice de peste un deceniu la nivel internațional, dar și-a îndreptat atenția spre SUA abia în 2016.
„Cinematografele erau reticente pentru că paharele nu încăpeau în suporturile pentru băuturi”, a spus Rod Mason, vicepreședinte al dezvoltării afacerilor la Zinc Group, unul dintre cei mai mari jucători din industria premium a popcornului.
Schimbarea a venit în 2019, odată cu găleata de popcorn R2-D2 creată pentru „Star Wars: The Rise of Skywalker”, a spus Mason.
„AMC a riscat cu acest produs. Au comandat zeci de mii de bucăți. Le-au vândut în trei sau patru zile la un preț incredibil de mare. Așa ceva nu mai fusese făcut înainte și toată lumea și-a dat seama că funcționează”, a spus Mason.
Citeste si Ce pensii primesc românii din Spania și Italia. Regulile de cotizare din cele două țări
O versiune revizuită a găleții de popcorn R2-D2 a fost relansată pentru proiecțiile aniversare de 25 de ani ale filmului „Star Wars: Episodul 1 — Amenințarea Fantomei”.
Setul cu găleata de popcorn și paharul de băuturi s-a vândut cu 49,99 dolari.
Totuși, momentul definitoriu pentru această piață de nișă a venit aproape cinci ani mai târziu, cu faimoasa găleată de popcorn creată pentru „Dune: Partea a Doua”, lansată în martie. Găleata a fost modelată după viermii de nisip din film, dar a fost comparată ironic cu un produs pentru adulți.
„Frumusețea găleții ‘Dune’ a fost că nu fusese gândită să devină virală”, a spus Mason.
Găleata de 24,99 dolari s-a epuizat rapid și a fost vândută pe piețele secundare. Pe eBay, aceste găleți s-au vândut cu sume cuprinse între 50 și 210 dolari bucata.
„Popularitatea găletușelor de popcorn pe rețelele sociale, combinată cu percepția că sunt disponibile în cantități limitate, creează un sentiment de ‘teama de a pierde ocazia’, ceea ce îi determină pe consumatori să le cumpere imediat ce le văd”, a spus Lindsay Brookshier, director de conținut la ghidul online Disney MickeyVist.com.
Găleata ‘Dune’ l-a inspirat pe Ryan Reynolds, actor și producător al filmului „Deadpool & Wolverine”, să creeze o găleată de popcorn specială pentru lansarea filmului său.
„Ani mai târziu, oamenii se vor uita înapoi la 2024 ca anul în care a început Războiul Găleților de Popcorn”, a scris Reynolds pe X, promovând recipientul modelat după capul lui Wolverine, cu gura deschisă pentru a ține popcornul.
Găleata de 29,99 dolari a fost disponibilă exclusiv la AMC și a fost lansată în același weekend cu San Diego Comic-Con și premiera filmului „Deadpool & Wolverine”.