O femeie din provincia Jiangsu, cunoscută sub numele de Mătușa Zhang, a blocat timp de doi ani finalizarea unui proiect feroviar de mare viteză de 5,3 miliarde de dolari, cerând despăgubiri exorbitante pentru o locuință modestă, relatează Sports Chosun.
Citește și: NASA interzice cetățenilor chinezi cu vize americane să lucreze în programele spațiale
În timp ce toți ceilalți proprietari din sat au acceptat ofertele guvernamentale de relocare, Zhang a refuzat să se mute și a ridicat constant suma solicitată, ajungând până la 200.000 yuani (aproximativ 28.000 de dolari) pe metru pătrat, ceea ce însemna 14 milioane de dolari pentru întreaga casă.
Guvernul chinez nu putea abandona proiectul de 163,54 km între Jiangsu, Zhejiang și Shanghai, dar construcția a fost întârziată semnificativ. Contractorii au continuat lucrările, dar doar în jurul casei, izolând proprietatea lui Zhang. Aceasta a considerat că refuzul său va forța autoritățile să îi ofere o compensație mai mare decât vecinii săi, însă presiunea mediatică și vizibilitatea națională a situației au făcut ca planul său să devină imposibil de susținut.
:format(webp):quality(100)/https://www.dailybusiness.ro/wp-content/uploads/2025/09/casa-cale-ferata-1-1024x614.jpg)
Proiectul a început oficial în 2020 și, în doar câțiva ani, majoritatea liniei ferate era finalizată. Casa lui Zhang era singurul obstacol. Deși inițial ceruse 100.000 yuani pe metru pătrat, suma a crescut rapid la 200.000 yuani, în ciuda faptului că autoritățile i-au explicat că prețul depășea limitele legale. Guvernul a oferit 5 milioane yuani și trei case de dimensiuni similare pentru relocare, însă Zhang a refuzat, sperând să obțină o sumă mai mare.
Timp de doi ani, construcția liniei de mare viteză a stagnat în zona casei, dar autoritățile au menținut dialogul, sperând la o soluție amiabilă. Între timp, fotografii și filmări cu locuința au devenit virale în presa chineză, ceea ce a dus la presiune publică și stres sever pentru Zhang. În cele din urmă, aceasta a cedat și a acceptat oferta guvernului, permițând finalizarea proiectului feroviar.
Linia de mare viteză va fi astfel inaugurată, iar cazul Mătușii Zhang a devenit un exemplu mediatizat despre puterea și limitele proprietății private în fața proiectelor de infrastructură naționale.
Citește și: Un sat din Bulgaria atrage turiști chinezi datorită iaurtului său renumit